Toon posts:

Crash alweer <>

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke het crashen was even opgelost maar nu is die weer bezig <>

Ik heb Sweex Voeding 650 watt
Giga-byte AMD 64 MB
AMD 64 3000+
Sapphire Radeon 9800 PRO (dees is onlangs geupgraded)
Direct x 9.0c en alle updates die der zijn
Creative Audigy 2 Sound card

1x 120 GB Western Digital Bootdik
1x 120 GB Maxtor Data
1 x 200 GB Maxtor Data

En een CD-RW en een DVD-RW in de switch depends aan wat ik nodig hebt...

Ik heb onlangs me DPS weg gehaald dat stopte de crashes maar nu crasht die zodra ik maar een spel opstart.....ik vind het heel raar.. ik hoorde van een aantal mensen dat het de Radeon 9800 was met Windows XP PRO en direct X...maar bij andere mensen draait dit goed dus ik weet niet echt meer wat ik moet doen ?

Heeft iemand suggesties of gewoon een directe oplossing want ik heb niet zo een mooi kaartje gekocht omdat ik niet wil game :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:39 ]

Verwijderd

Nieuwe drivers voor je vga kaart?
Spel opnieuw installeren?
Windows opnieuw installeren?
Windows recover?

Tal van opties.
Ik zie trouwens bar weinig info.
En ook krijg ik het idee dat je niet echt de moeite heb gedaan om hier een oplossing voor te vinden.
Lees:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:41 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dmv de hints hierboven kan je bepalen of het een software probleem is.

Indien een hardwareprobleem: worden alle voltages een beetje netjes binnen de marges geleverd? Post deze waardes eens. Met al respect, maar Sweex valt een beetje onder té erg onder de budget merken.
Doorloop dan ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter .

{signature}

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Had je voor die Radeon 9800 Pro ook crashes :?
Indien dat niet zo was en je een nVidia kaart had probeer de stap hieronder. Helpt de stap hieronder niet dan kan het ook je voeding zijn. Sweex voedingen lijken mij niet al te best, ook al staat er (piekvermogen!) van 650 Watt.
Controleer de voltages even en post ze hier :)

Probeer eens een format en zorg ervoor dat je na de reinstall alleen de belangrijkste dingen installeert, alle drivers dus (mobo,vidkaart etc..) en dan uittesten.

@EurOtiC
Ik zie trouwens bar weinig info.
Zo heel erg is het niet, toegegeven kan er meer info bij maar hij heeft z'n specs er netjes bijgezet (incl. voeding + merk en aantal watt) én een verhaaltje met het één en het ander over het probleem :)

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 06-10-2004 22:44 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Yea tis niet zo heel overzichtelijk....maar....

ik was vergeten 1024 MB DDR RAM PC 400

Ehmm direct X is volledig geupdated....
Drivers van me Video Kaart ook
Windows XP PRO ook volledig geupdated en gister opnieuw geinstalleerd

Ik ben ook niet zo een ervaren tweakers met al dat spul, even voor de goede orde ik heb NIETS overgeklocked....maar ik gaat de voltages nog even bekijken bedankt voor die tip

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

Shunt

Boe

wat voor spannigs waardes kan je zien tijdens stressen ?
gebruik hier even speedfan voor ofzo. aangezien een sweeks 600 W voeding waarschijnlijk 50% hete lucht is en 20% onzin en 30% voeding zou het kunnen zijn dat dit de veroorzaker van al je problemen is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
bekijk met speedfan je temps ook ff als ie stressed is en post die ook hier maar..........maybe koeler er niet goed op ofzo 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door voor alle tips en suggesties. Ook hoe je het beste een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet starten. Het is niet de bedoeling dat je wat specs en een karige omschrijving van de probleemsituatie neerzet in de verwachting dat we jou stap voor stap alle stappen uit de troubleshooter gaan uitleggen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.