Video DVD BRanden, HowTO

Pagina: 1
Acties:

• plastic479
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05-2025
Ok, ik geraak er ff niet aan uit en heb geen zin om een dozijn DVD-R 's te vern**ken, dus hier ff raad vragen.

Pa heeft vakantie film bewerkt in Pinnacle Studio 9, gisterenacht laat ik pinnacle dit branden op DVD (BenQ brander, type nr even kwijt meer een van die eerste dat ook Dual Layer kunnen).

deze ochtend op PC gecheckt en die speelde dit mooi af, deze avond DVD eens in mijn stand alone DVD speler gestopt (Pioneer DV-350) en nada, wrong disc geeft hij.
Nochtans dat hij al DVD-RW's en DVD-R's te slikken heeft gekregen zonder problemen.
Dus ik vermoed dat de indeling of de manier van branden door Pinacle niet ondersteund wordt door mijn apparaat of dat Pinnacle niet goed DVD's schrijft.

Nu is mijn vraag, hoe schrijf je het best Video-DVD's? Heb al zitten googlen en op doom9 zitten kijken maar kon niet echt een sluitend antwoord vinden, ik heb hier de laatste Nero staan, dus misschien een Guide hoe ik dit via Nero moet doen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Nero, heb je dan ook Nero Express? Daar zit speciale software in die een hele DVD netjes voor je brand. Vanaf een videobestand naar DVD, met menu's en heel de zooi :)

• plastic479
Ja de express, voor mij is Nero Nero, hmm, zal ik toch nog wat beter moeten kijken in Nero, kan nergens vinden dat ik met de avi file een video dvd kan branden, en op de site van ahead.de spreken ze van extra encoder die ik zou nodig hebben, menu is niet nodig, wil gewoon dvd in dvdspeler kunnen stoppen, op play drukken en kijken maar, niks meer.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

plastic schreef op 06 oktober 2004 @ 22:14:
site van ahead.de spreken ze van extra encoder die ik zou nodig hebben, menu is niet
Nero zelf levert nero recode. Je zult met pinacle een "mpeg" moeten aanmaken (ik weet niet of pinacle dat kan) of de avi omzetten naar dvd mpeg formaat. (nero recode, of kijk op doom9). Standaard nero test of het een goede mpeg file is, maar kan niet converteren. Als je een avi file op dvd zet kan dat alleen voor een "data" disk. (of een sjieke divx/dvd speler kan wat meer)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem hier met een nec2500 (DL firmware) en idd na een nero recode gaat het goed.

• plastic479
nja, gisteren nog eens via nero gebrand, wederom werkt perfect op elke pc, maar niet op standalone dvd speler, heb dvd nu even getest in een JVC dvd speler en ook niks, dus ik zal wel ergens iets misdoen, zucht, mooie technologie allemaal maar het hangt toch nog wat met haken en ogen aan mekaar als je het mij vraagt ...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Heb je op je DVD de twee bekende DVD-video mappen staan?? AUDIO_TS en VIDEO_TS??

Verwijderd

ik doe zelf bewerking met adobe premiere pro, en maar daarna een eigen dvd met ulead video, de naam ben ik even kwijt, iets van ulead dvd maker of videocreator. hier gaat heel makkelijk, kan je zo eigen menutjes maken en ze werken op alle dvdspelers zelfs mn ps2, dat wil wel wat zeggen :)

• plastic479
Sierra-NL schreef op 07 oktober 2004 @ 11:37:
Heb je op je DVD de twee bekende DVD-video mappen staan?? AUDIO_TS en VIDEO_TS??
Ja hoor, deze staan daar mooi te wezen.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Pinnacle en een oud model DVD-speler van Yamaha (die erg kritisch is met alle vormen CD's en DVD's jammergenoeg :(). Met NeroExpress greeg ik een hele vreemde vertraging van het geluid. Meerdere versies gebrobeerd maar geen idee waar dat door kwam dus ik was op dat moment een beetje gebonden aan Pinnacle. Ik heb toen Pinnacle eerst een image laten maken naar de harde schijf (geen image-file, maar gewoon de mappen net zoals ze op de DVD moesten komen). Daar zag ik dat Pinnacle één of twee extra bestandjes bij in de AUDIO en VIDEO mappen zette. Die heb ik eerst verwijderd en vervolgens de spullen gewoon met Nero op CD gebrand, toen deed hij het wel. Eén van de bestandjes heette geloof ik "audio" (zonder extensie). Pinnacle maakt meerdere verschillende mappen e.d. aan bij het maken van een image op de harde schijf, maar ik hoefde alleen de AUDIO en VIDEO mappen op DVD te branden en de troep uit die mapjes te halen, dus alleen de .vts, .ifo en .bup files laten staan (vergeet ik nog iets??).

Verwijderd

Wat voor merk DVD+/-R gebruik je?
Dit kan wel eens prolemen opleveren.

Mijn ervaring is dat goedkopere dvd spelers bijna alles afspelen en de merk dvd spelers moeite hebben met goedkopere DVD's.

Ik heb ook een paar keer een dvd met Pinnacle gebrand en dat speelde gewoon op elke dvdspeler die ik tegen gekomen ben.

• plastic479
ik gebruik nu octron dvds ( http://www.videohelp.com/...?selectmedia=324#comments ) zijn dus Ritek's.

Lees daar zowel negatieve als positieve commentaren.
Dit weekend zal ik eens TDK's kopen.

In de map AUDIO_TS staan geen bestanden, in de map VIDEO_TS staan enkel .BUP .IFO en .VOB files en geen verborgen bestanden.

• plastic479
Gisterenacht Film via Pinnacle gebrand op DVD+RW en wonderbaarlijk, hij werkt :)

Bedankt iedereen !!

Verwijderd

jeej dus als dvd- niet werkt, gebruik dvd+ (ik gebruik altijd dvd+ die doen het in 99% van de gevallen)
Pagina: 1