Misschien dat iemand mijn hiermee kan helpen, ik heb een speedtouch 510 multi-user modem en daarachter een sweex wireless-router en een sweex pci kaartje (met externe antenne), het werkte meteen nadat het was ingeplugd, alleen valt zo om de zoveel minuten de verbinding weg. Best wel irritant, msn logt dan wel automatisch in, maar steam moet ik steeds opnieuw aanzetten. En ook als ik een bestand aan het downloaden ben, dan gaat dat ook niet echt fijn, als de hele tijd de verbinding wegvalt. Ipadres wordt voor verkregen dmv. dhcp server, nl. 192.168.0.1. Ik krijg altijd 192.168.0.2. De lease krijg ik voor 2 dagen lang, dus daar kan het niet aan liggen. Ook dacht ik eerst dat het zou liggen aan de afstand, maar dat zou ook niet kunnen, want als ik wel verbinding heb, dan heb ik een goed signaal. Dingen die ik al heb geprobeerd zijn bv. de Wireless Zero Configuration uitschakelen, maar als hij opnieuw opstart heb ik helemaal geen wireless netwerk meer, en gewoon alle instellingen nagepluisd die bij de wifiadapter horen, dacht ik. Ik heb wel het een en ander gehoord over een third-party verbindingstool, maar wat moet ik mij daar bij voorstellen.
Ook heb ik last van het feit dat ik bv. niet kan gamen en zo, ik denk dat het aan de port-instellingen ligt, maar ik heb toch bij de sweexrouter ingesteld dat de gamepc een dm-zone is, en bij de speedtouch dat de router een server is.
Ziet iemand wat ik verkeerd doe?
Ook heb ik last van het feit dat ik bv. niet kan gamen en zo, ik denk dat het aan de port-instellingen ligt, maar ik heb toch bij de sweexrouter ingesteld dat de gamepc een dm-zone is, en bij de speedtouch dat de router een server is.
Ziet iemand wat ik verkeerd doe?
_@/'