Verbinding valt uit en laat geen poorten door

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Misschien dat iemand mijn hiermee kan helpen, ik heb een speedtouch 510 multi-user modem en daarachter een sweex wireless-router en een sweex pci kaartje (met externe antenne), het werkte meteen nadat het was ingeplugd, alleen valt zo om de zoveel minuten de verbinding weg. Best wel irritant, msn logt dan wel automatisch in, maar steam moet ik steeds opnieuw aanzetten. En ook als ik een bestand aan het downloaden ben, dan gaat dat ook niet echt fijn, als de hele tijd de verbinding wegvalt. Ipadres wordt voor verkregen dmv. dhcp server, nl. 192.168.0.1. Ik krijg altijd 192.168.0.2. De lease krijg ik voor 2 dagen lang, dus daar kan het niet aan liggen. Ook dacht ik eerst dat het zou liggen aan de afstand, maar dat zou ook niet kunnen, want als ik wel verbinding heb, dan heb ik een goed signaal. Dingen die ik al heb geprobeerd zijn bv. de Wireless Zero Configuration uitschakelen, maar als hij opnieuw opstart heb ik helemaal geen wireless netwerk meer, en gewoon alle instellingen nagepluisd die bij de wifiadapter horen, dacht ik. Ik heb wel het een en ander gehoord over een third-party verbindingstool, maar wat moet ik mij daar bij voorstellen.

Ook heb ik last van het feit dat ik bv. niet kan gamen en zo, ik denk dat het aan de port-instellingen ligt, maar ik heb toch bij de sweexrouter ingesteld dat de gamepc een dm-zone is, en bij de speedtouch dat de router een server is.

Ziet iemand wat ik verkeerd doe?

_@/'

Verwijderd

Zo te horen heb je op dit moment 2 routers achter elkaar, je thomson 510 router en je sweex wireless router. Zo heb je ook 2x dhcp en 2 x nat achterelkaar. Dan werken poortforwardings dus ook niet lekker.

Ik denk dat het het slimst is om eens te proberen of je de problemen ook hebt als je alleen je Thomson modem gebruikt.

Als je nu geen problemen ondervind kun je je Thomson in Bridging mode zetten (met profile van de speedtouch site) zodat je Sweex direct je externe internet ip krijgt...

(http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510) en dan de config tool en eventueel de nieuwe filmware

Success...

(als je hier geen bal van snapt moet je het laten weten dan ga ik proberen het nog makkelijker te maken :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:11 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:10:
Zo te horen heb je op dit moment 2 routers achter elkaar, je thomson 510 router en je sweex wireless router. Zo heb je ook 2x dhcp en 2 x nat achterelkaar. Dan werken poortforwardings dus ook niet lekker.

Ik denk dat het het slimst is om eens te proberen of je de problemen ook hebt als je alleen je Thomson modem gebruikt.

Als je nu geen problemen ondervind kun je je Thomson in Bridging mode zetten (met profile van de speedtouch site) zodat je Sweex direct je externe internet ip krijgt...

(http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510) en dan de config tool en eventueel de nieuwe filmware

Success...

(als je hier geen bal van snapt moet je het laten weten dan ga ik proberen het nog makkelijker te maken :P)
Als de pc rechtstreeks op de thomson zit werkt alles wel gewoon. Stel dat ik nu UT ga doen via wireless netwerk werkt dat dus niet. Via thompson wel. Overigens snap ik wel wat jij bedoeld hoor. Zoveel tweaker ben ik dan net weer wel. :P B) Misschien was het slimmer geweest om alleen een gewoon modem te nemen ipv. een multipcmodem, maar ik had dat toen nog niet helemaal door, en de mensen in de kpn winkel en ons pap die er allemaal geen :X verstand van hebben zeiden dat we een multipc modem moest nemen, en ik zei van niet. Maja, nou ga ik teveel offtopic.

EDIT:

Trouwens, is dit niet ongeveer hetzelfde als wat jij bedoeld?

Alcatel Speedtouch 510 FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 06-10-2004 22:34 ]

_@/'

• Steephh
Het fireware updaten lukt bij dus helemaal niet. Niet met het programma, en niet met de webconfig. En toch heb ik de pc er als enige rechtstreeks op de eerste poort opzitten.

En wat ik van die faq zei, is dat misschien niet iets?

_@/'

Verwijderd

ja ongeveer, aleen heb je bij die config van de speedtouch site ook nog een volledig transparantie bridge zitten... dan krijgt je sweex direct het extrene ip zonder pptp vpnnetje op te zetten naar je thomson...

Ik krijg trouwens ook niet de nieuwste filmware erop :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:13 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:09:
ja ongeveer, aleen heb je bij die config van de speedtouch site ook nog een volledig transparantie bridge zitten... dan krijgt je sweex direct het extrene ip zonder pptp vpnnetje op te zetten naar je thomson...

Ik krijg trouwens ook niet de nieuwste filmware erop :(
Ik zat zo mooi naar de lampjes van die zonealarm vuurmuur te kijken, en ik dacht opeens.

Wat ben ik |:(

Toen heb ik hem uitgezet.

En nu werkt het wel :*)

_@/'

• Steephh
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:10:

Success...

Echt enorm bedankt, want ik kan bv. nu via het wireless netwerk meteen door het config-ip in te typen van de speedtouch (10.0.0.138) meteen erop, en ook ziet de router als wan-adres automatisch mijn vaste internet-ipadres.

Ik ga nu ff proberen te gamen. Hoop dat het werkt, en anders ligt het aan de wireless router. Maar ik heb toch een dmz ingesteld, kijken wat er gebeurd als ik hem uitschakel.

_@/'

• Steephh
Nou, UT de gewone werkt wel, alleen UT2004DEMO bv. niet. Maar dat is denk alleen nog maar ff configureren van de router. Als ik er niet uitkom dan post ik hier wel. Azureus werkt bv. nog steeds niet, dan krijg ik een I/O error, maar dat zal denk ik niet aan adsl liggen, maar aan foute installatie. :?

_@/'

Pagina: 1