[VGA kaart] Intel 810 VGA onboard stuk of toch iets anders

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een computer van een klant met als configuratie:
Compaq Deskpro EP 466
Intel Cellie 466
192 mb sdram
4,3 gb(maakt wat rare geluiden maar ok)
onboard 810 vga
onboard geluid
Asus W-Lan

Benq 15 tft scherm

Het scherm is niet meer vanaf 800*600*60hz naar de 75hz te zetten want dan zie je niets meer(blijft het zwart). De foto op de achtergrond is vaak er niet meer. 1024*768*60 resulteert in strepen op het scherm en alles gekopieerd 3x dubbel.
Vaak blijft de configuratie waar je alles kan aanpassen vaak hangen.

Met de Auto op het beeldscherm staat rechts wat links moet staan deels en wat rechts moet staan staat nu in het midden.
Dit is niet te veranderen of het beeld staat klein in het midden.
Het is geen doen om steeds het beeld naar rechts te gaan zetten.

Ik heb nieuwe drivers voor VGA kaart opnieuw erop gezet. nieuwe drivers TFT monitor en hielp niets. Dit is gewoon spontaan opgekomen.

Met opstarten van WXP Pro zijn geen problemen.

Is het moederbord aan het vergaan, harde schijf die fouten bevat of is het scherm die het leven laat?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

als je systeem verder wel gewoon normaal werkt zal het hoogstwaarschijnlijk geen HDD probleem o.i.d. zijn, heb je niet toevallig je videokaart proberen over te klokken en de clocks wat te hoog gezet? :)
zo niet, dan zou je kunnen proberen nieuwere/andere drivers te installeren.

Mocht dat uiteindelijk ook niet lukken zou ik proberen Windows opnieuw te installeren, mocht 'ie het dan nog doen dan kan je er wel van uit gaan dat het geen software-probleem is.

succes :Y)

• itsalex
  • Niet online
Het systeem werkt wel normaal afgezien van het beeldscherm dat af en toe dingen niet laat zien(achtergrond en slecht postionering van het scherm) en Windows die niet snel "beeldeigenschappen" wil laten zien. Hoe wil je een Compaq Deskpro EP overclocken netals de videokaart die onboard zit. Dan zou die Compaq allang het leven moeten laten(ervaring).

Verwijderd

nou met een bios flash zou het overklokken van het systeem wel moeten lukken aangezien Compaq, Packard Bell, Dell etc. vaak gewoon een moederbord omdopen tot hun eigen merk, je zal alleen idd niet erg ver komen omdat de koeling meestal ook niet al te best is (niet goed genoeg om te OC-en vrees ik, zelfe geld voor de videokaart trouwens je kan wel overklokken alleen de kaart zit onboard en dat is met de wat oudere systemen meestal nog ongekoeld ook dus je zal daar ook niet erg ver mee komen).

enfin, ff ontopic, heb je al geprobeerd nieuwere drivers en/of windows opnieuw te installeren?

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de computer nu hier maar op mijn scherm lijkt alles goed behalve dan dat telkens de achtergrond wegvalt en dat die Compaq zooooooooooooooooooooooo traag is. Ik krijg wel elke keer ACPI fouten dus ik denk dat het bord misschien toch stuk is. Het vreemde is dat ik hier wel dus de hertz kan instellen en alles. Wxp heeft niet gezien dat er een andere monitor op staat. Ik denk zelf echt dat het aan deze computer ligt maar als iemand nog een idee heeft, ik sta altijd open voor ideeen.