[sblive midi] geen geluid in cubase en flstudio

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Als ik in zowel cubase als FLstudio een midi track importeer dan hoor ik geen geluid als ik op play druk. Ik heb de midi out op sblive! 8000 synth staan, maar ik wil gewoon geluid horen over mijn speakers.
Ik raak nou echt de bomen in het midi bos kwijt. Op got kan ik niks vinden de faq op soundblaster.com helpt ook al niet.

wie kan mij helpen?
ik heb een sblive! 5.1 en winxp.

bvd

• gomaster
een ligt kickje in de hoop dat iemand het weet

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
midi is geen geluid. midi is een signaal naar een apparaat (bv een sampler, synthesizer, vst) om een bepaalde noot voor een bepaalde tijd te spelen (even kort door de bocht).

daarnaast is midi uit geen geluid uit. midi uit is de poort waarover de midisignalen gestuurd moeten worden.

wat je kunt doen : download asio4all, installeer dit en selecteer asio4all in cubase bij devices -> vst tracks. nu kun je een gewoon audio opnemen en afspelen op 'software' asio. voor het gehele midiverhaal zou ik even een goede tutorial zoeken als ik jou was.

• gomaster
wibblemoo schreef op 07 oktober 2004 @ 22:12:
midi is geen geluid. midi is een signaal naar een apparaat (bv een sampler, synthesizer, vst) om een bepaalde noot voor een bepaalde tijd te spelen (even kort door de bocht).

daarnaast is midi uit geen geluid uit. midi uit is de poort waarover de midisignalen gestuurd moeten worden.

wat je kunt doen : download asio4all, installeer dit en selecteer asio4all in cubase bij devices -> vst tracks. nu kun je een gewoon audio opnemen en afspelen op 'software' asio. voor het gehele midiverhaal zou ik even een goede tutorial zoeken als ik jou was.
bedankt voor je uitleg! Alleen kan ik vst tracks niet vinden.
Hier even een screenshot van wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfoto/cubase.PNG
Ik heb nu ook asio4all geinstalleerd. Ik ga zeker ook nu maar eens wat lezen over midi.

edit:
heb inmiddels een nieuwe en volledige versie van cubase maar ik zie nog steeds geen vst tracks... Heb al wat gekloot maar kan nergens iets vinden waar ik de asio drivers zou kunnen selecteren.

[ Voor 12% gewijzigd door gomaster op 08-10-2004 09:52 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Kijk eens naar andere drivers voor je sblive, www.kxproject.com heeft speciale aangepaste drivers voor de sblive en deze installeerd een vst plugin als je hem installeerd. Daarmee zou het moeten werken.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Je met wel een vst instrument selecteren bij midi-out,bij jouw screenshot zie ik dat je midi out van je SB live hebt gekozen.
Druk op F11 en kiez een vst instrument(bv synths-a1) en kies dan vervolgens ai1 in de midi out.
Oh en ga naar devices-device setup-vst multitrack en kies daar je soundkaart.

• gomaster
Bedankt allemaal! Ik had idd de verkeerde drivers geinstalleerd bij midi out. Nu draait het als een zonnetje :)
Pagina: 1