Toon posts:

NHL 2005 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ondanks de waarschijnlijk lage intresse voor dit spel op het forum, toch maar even een topic(je)

Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/nhl2005/head.jpg

NHL 2005, het zoveelste deel van het succesvolle Amerikaanse en Canadese ijshockey spel, dit jaar zijn er geen drastische veranderingen aangepast maar toch is het een nieuw spel met nieuwe dingen hier en daar. met als belangrijkste de Dynasty mode, dit is een career mode, best leuk dus en voor diegene die een rijd geen ijshockey spel hebben gespeeld is dit zeker de mooite waard, de graphics zien er gelikt uit en het spel speelt erg goed.

Dit zijn de belangrijkste features van het spel volgens EA:

OPEN ICE CONTROL: Seamlessly switch between players with or without the puck call for passes, tell a teammate to shoot, set up a vicious one-timer, or call for a defensive double-team on the fly with the push of a button.
TOTAL PLAYER AWARENESS: With more player awareness than ever before, make saucer passes just before the blueline, call in a second defender to break up a 2-on-1, or fire off wrist shots at the perfect angle on net.
FACE-OFF PLAYBOOK: New playcalling system allows you to choose offensive and defensive face-off strategies every time the whistle blows. Plan an attack in your opponent's zone or protect the net right before the puck drops.
THE WORLD CUP OF HOCKEY: Take part in the excitement of this year's World Cup of Hockey event featuring teams from USA, Canada, Sweden, Finland, Germany, Russia, Czech Republic, and Slovakia playing in authentic European and North American venues.
ALL-NEW SKATING ENGINE: Glide then use explosive speed to get to the open ice now you have more puck-handling and turning control. A refined backwards skating system also allows for unprecedented defensive precision and control.
EA SPORTS FREE4ALL™: The intensity explodes off the ice with EA SPORTS Free4All -- one net, one goalie, and every man for himself. Up to four can play and the one who scores the most goals wins.

Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/nhl2005/intro.png

De 2005 editie brengt een hoop mooie dingen zoals:

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/sports/games/2005/nhl/ps2/screenshots/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/sports/games/2005/nhl/ps2/screenshots/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/sports/games/2005/nhl/ps2/screenshots/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/sports/games/2005/nhl/ps2/screenshots/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/sports/games/2005/nhl/ps2/screenshots/6.jpg
meer officiele screenshots hier

Afbeeldingslocatie: http://www.nrg010.demon.nl/nhl2005/info.png
Videokaart up-to date!!
Gebruikers van Geforce kaarten moeten de laaste versie van de videokaart drivers gebruiken anders is het wedstrijd beeld vaag en schokkerig, ik weet niet of dit het geval is voor andere videokaarten maar het is altijd het best om de laaste videokaart drivers te gebruiken
- [url=http//www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp]Nvidia drivers[/url]
- ATI drivers

Op welke platforms is NHL te spelen??
PC, Gamecube, X-Box, PS2(soon)

En wat gaat ie kosten??
PC: 49 €uries en Ps2 en Xbox: 59 €uries (bol.com),gamecube bij mij onbekend

belangrijke links!!
- EA Sports
- Officiele NHL 2005 website
- Review van PC gamespecial
- Review van PS2 Gamezone

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Leuk, kampoe1!

Ik ben zelf een fervent speler van de NHL-serie sinds 1995. Ik moet zeggen dat ik de 2005-versie heel behoorlijk vind. Als je meer van simulatie dan van arcade houdt, moet je wel even flink sleutelen aan het spel om het speelbaar te krijgen. Het is anders veel te snel en er wordt belachelijk veel gebeukt... Gelukkig zijn fanatiekere fans dan ik hard bezig om het spel realistischer te krijgen (zie de forums van CyberNHL).

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Persoonlijk vind ik dat alle versies na 1997 alleen maar bouter geworden met NHL2001 als dieptepunt eigenlijk

heb wel alle versies gespeeld vanaf EA hockey (die met die landen) tot aan 2004 al was het maar om te testen.

Maar eigenlijk ben ik helemaal af van de EA NHL/Madden/Fifa series

EA doet voor mij teveel aan Eyecandy, en te weinig aan gameplay. snelheid in het spel is goed, maar moet niet ten koste gaan van de speelbaarheid

Ik ben sinds ik consoles heb eigenlijk helemaal overgestapt op de NHL Hitz serie van Midway

maar ik ben zoals elk jaar wel benieuwd wat ze er nu weer aan verneukt hebben van gemaakt hebben

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja EA is de laatste jaren inderdaad veel bezig met de graphics, en ik ben iemand die een realistisch wedstrijdbeeld erg belangrijk vind, maar ik vind de gameplay niet waardeloos in ieder geval.

ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind NHL05 gewoon een goed en mooi spel, hetzelfde vind ik met de fifa-reeks van de afgelopen jaren, er worden veel verbeteringen aangebracht elk jaar en voor mij blijft fifa HET voetbalspel en geen isspro of pro evo. gewoon omdat EA al bijna een decennium top games maakt in bijna elke tak van de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:54

Fuelke

Forza Ferrari

Def_Os schreef op 07 oktober 2004 @ 08:05:
Gelukkig zijn fanatiekere fans dan ik hard bezig om het spel realistischer te krijgen (zie de forums van CyberNHL).
En vergeet ook NHL Depot niet, waar ze ook druk bezig zijn met aanpassingen voor NHL2005 en waar ze een paar weken voor de release het spel al konden testen op modbaarheid.

Heb NHL2005 al legaal gekocht, maar nog niet echt veel gespeeld.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 08:51:
tja EA is de laatste jaren inderdaad veel bezig met de graphics, en ik ben iemand die een realistisch wedstrijdbeeld erg belangrijk vind, maar ik vind de gameplay niet waardeloos in ieder geval.

ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind NHL05 gewoon een goed en mooi spel, hetzelfde vind ik met de fifa-reeks van de afgelopen jaren, er worden veel verbeteringen aangebracht elk jaar en voor mij blijft fifa HET voetbalspel en geen isspro of pro evo. gewoon omdat EA al bijna een decennium top games maakt in bijna elke tak van de sport.
waar ik me bij EA het meest aan erger bij de NHL serie is dat je eigen team totaal geen benul van de ofside heeft, zodra je de puk heb, gaan de 2 vleugesl OVER de offside line, heen, en komen dan pas terug uit offside, je wordt dus verplicht om meteen af te spelen omdat je zelf met je center niet kan counteren doordat je 2 man offside heb staan

daarnaast vind ik de moeilijksgraad bij deze game altijd op een 'domme' manier geregeld de AI van de tegenstander wordt beter, maar jij moet nog steeds in je eentje 5 man besturen waarvan je er maar 1 tegelijk kan 'controleren' de AI van je team blijft dus even dom

met Hitz van Midway heb ik dit probleem nagenoeg niet, omdat ik dan me char kan "lokken" waardoor ik een paas vanaf een AI teammate kan forceren of kan afwachten.

een game op all-star winnen in een EA hockey game, hangt meer af van geluk, dan van techniek, omdat je dus geen positie kan kiezen voor je AI teammate, wat dus wel perfect kan als je multi player speeld, wat ik dus ook meestal doe.

waar het imo dus aan schort bij EA is de AI van je team.

voorbeeld
als ik met een maat samen speel, weten we exact wat we gaan doen, waar we heen gaan en welke posite ik moet nemen om te zorgen dat ik of, klaar sta voor een rebound of voor een one-timer

naja genoeg gerant :) ik ga em zeker weten proberen, ik heb nog altijd stille hoop dat EA weer terugvalt op hun oude motto, goede games maken, met goede gameplay en humor, waarin eye-candy leuk maar niet noodzakelijk is :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle NHL's gespeeld sinds '99. 2000 Vond ik de beste, steeds minder wordend met 2003 als dieptepunt. Ik vind deze 2005 nu 1 van de beste, maar je moet niet uitgaan van de standaard moeilijkheidsgraad en flink wat sleutelen in de settings om het spel realistischer te maken. Doe je dat niet, dan is het meer een arcadegame, een imago dat de sport misschien heeft, maar in mijn ogen niet terecht is. Al met al heb het instellingsrondje nu gedaan en hij speelt als een zonnetje. Enige wat ik mis zijn de geweldige introfilmpjes van '99 (We could be heroes - david bowie) en 2000 (Push it - Garbage). Die waren echt een feest om naar te kijken. De laatste jaren is het of ingame footage of een gesponsorde speler die "it's in the game" mag zeggen (dit jaar Markus Naslund van de Vancouver Canucks gloof ik.

Anyway, ik vind de 2005 goed te spelen, mooi in de graphics en een leuk tijdverdrijf. Ik ben blij dat eea nu goed gescheiden is, zoals slapshot/wristshot. De menustructuur vind ik ook stukken verbeterd. Wel vind ik het jammer dat het kennelijk niet meer mogelijk is om eigen muziek te importeren. Verder zijn de strategyvid's en meerdere introcameo's nu te downloaden, waar mijn mening is dat dit gewoon in het spel had moeten zitten.

De lijnopstellingen vind ik stukken beter dan voorheen, nu je spelers met verschillende speelstijlen dient te mixen om een goede lijn neer te zetten. De AI van de computer is erg "beukerig". Zelden zal een puck anders onderschept worden dan jouw puckcarrier een oplawaai te geven. Dit wordt erger naarmate je op een hoger level gaat spelen. Ook dit jaar is er bij EA dus voor gekozen om de moeilijkheidsgraad zo in te stellen dat bij elk hoger level de computerspelers 2x beter worden en je eigen spelers 2x slechter. Dit resulteert in het hoogste level tot pure frustratie en wordt je volledig weggetikt. Dit kun je mooi testen met de nieuwe open-ice functionaliteit: je eigen pcspelers worden volledig weggetikt, een teken dat het niet aan jouw qualiteiten als gamer ligt dus ;)

Al met al vind ik dit een erg goed ijshockeyspel, in ieder geval de beste sinds NHL2000. Dat is maar goed ook, want in mijn ogen is ijshockey een 100x gavere sport dan bv voetbal. De sport verdient een goed spel op elk platform.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 08:51:

Goed en mooi, dat laatste kan ik nog mee instemmen maar dat eerst, nee. Speel eens NHL 2002, of gewoon de vorige, NHL 2004, ik kan je vertellen dat die een stuk lekkerder spelen. Ik heb NHL 2005 nu een weekje of twee, en begin al aardig te wennen aan het ideote gecheck van de CPU en weet het ook grotendeels te ontwijken (op veel plekken checken ze gewoon standaard, en dat kan je dus makkelijk gaan ontwijken) maar voor een game waar je aardig wat centen voor betaalt (€49,99) verwacht ik niet dat je teveel modificaties moet doen. Zonder enige veranderingen is het spel gewoon bagger, veels te veel arcade.

Het menu in NHL 2005 is gewoon kut, geef mij het overzichtelijke menu van 2004 maar, ik hoef echt geen flitsende spelers die telkens wissenelen rechts in me beeld, liever een overzichtelijk menu. Line-up menu is gewoon bagger, en je kan zien dat de PC versie gewoon geport is vanaf de consoles, want op me Xbox vind ik de menu's gewoon redelijk. Nog zoiets, Create-a-Player is foetsie, best wel jammer, vind het altijd wel leuk om mezelf in de NHL te zien spelen (is eens wat anders dan op me cluppie in Dordt :+ )

Ook de NHL stats zijn weg, helemaal het toppunt. Je hebt nu alleen nog maar stats per team, wat compleet nergens op staat. Ik wil wel eens wat naslaan over me spelers of andere spelers vergelijken als ik wat spelers wil traden ofzo.

Over Open-Ice-Control weet ik eerlijk gezegt niet wat ik moet denken, aan de ene kant is het leuk en handig en aan de andere kant gewoon overbodig. Nu moet ik open-ice-control gaan gebruiken om een simpele one-timer te kunnen maken, in 2004 ging dat veel lekkerder. Maar toch is Open-Ice wel makkelijk in somimge gevallen, ff ruim baan maken :+

Intro filmpje boeit me niet zo, al is het wel jammer dat er maar 1tje is, en niet zoals vorig jaar meerdere die telkens afwisselen. Maarja zo'n filmpje duurt hooguit 5 seconden ofzo, dus druk ga ik me er niet om maken :P
Al met al vind ik dit een erg goed ijshockeyspel, in ieder geval de beste sinds NHL2000. Dat is maar goed ook, want in mijn ogen is ijshockey een 100x gavere sport dan bv voetbal. De sport verdient een goed spel op elk platform.
Beste sinds NHL2000 ben ik het niet mee eens, 2002 vond ik heerlijk spelen en 2004 was ook helemaal niet slecht, erg goed zelfs. 2003 Was gewoon complete bagger, maar ik denk niet dat veel mensen het daarmee niet mee eens zijn :P

Het is jammer om te zien dat het complete budget van EA (Sports) word gestoken in spellen als Madden. Gelukkig is bijna het complete team ontslagen en werkt er een heel nieuw team aan NHL 2006, hopelijk halen ze features zoals Create-A-Player en nhl stats gewoon weer terug :)

/offtopic de game verdient toch wel een mooiere topicstart ;)

En nu stop ik met zeiken :P Zitten ook mooie dingen in het spel, animaties zijn harstikke cool. Vooral die van de goalies :D Als hij van de ene kant naar de andere kant duikt, of gaat rollen in ze goal.. fantastisch :D

En dan Free-4-All, heb ik nu al heel wat uurtjes dikke lol mee beleeft tegen vrienden :D Big Heads on natuurlijk en spelen maar _/-\o_

Als iemand een x zin in een potje heeft, Free4All of gewoon een normale game geef maar een gil ;)

[ Voor 7% gewijzigd door diabyte op 08-10-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig trUstie, heb ook in Dordt gespeeld in R2 (nu R3 gloof ik), maar kon het niet meer opbrengen in combi met mijn werk in ploegendiensten. Ik woon nu ook in Den Haag, dus zit nu te kijken om in Den Haag of Zoetermeer te gaan spelen.

En ik ben het met je eens: NHL2003 was complete bagger, 2004 beter maar het gaat steeds meer de arcade-kant op. En ik mis de coole intros! In '99 en 2000 had je coole introfilms met gave muziek, toen werd het een graphicsport, en nu alleen nog maar het "it''s in the game" geneuzel waar ik niet warm van kan worden.

Ik wist niet dat het hele EA team vervangen is voor 2006, wellicht leren ze het nog eens om een echt goed ijshockeyspel in elkaar te draaien! Voorlopig vind ik, ondanks de minpunten, 2005 lekker spelen, al is het wel wennen dat sommige functies nu andere knoppen hebben gekregen.
Pagina: 1