Toon posts:

externe behuizing voor 4 hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in me titel al te lezen is wil ik het volgende:
Ik wil een behuizing waarin ik 4 hardeschijven kwijt kan, die doormiddel van 1 firewire(liefst geen usb2, tenzij combi)benaderd kan worden. Heb wel converters gezien ( http://www.inkoopacties.net/ia/1wxtwktt/1 ) alleen probleem is dan dat je zelf een kastje moet bouwen, een hub erin moet bouwen, en tis usb2:(.
Het bouwen van een kastje vind ik geen probleem opzich, maar wil echt een firewire oplossing hebben. Ik heb ook gelezen over Sata oplossing, alleen is nadeel dan dat me andere pc geen Sata heeft:(. Wie oh wie heeft er oplossing of links met een dergelijke behuizing voor 4 hd's. een stroomvoorzien doormiddel van een voeding ofzo maakt me niet heel veel uit, mits niet te groot en denk dan aan 60 of 80watt ofzo.

Alvast heel erg bedankt.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wordt het niet enorm traag als je alle vier de HDD's via 1 firewire draadje wil laten lopen?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Hier vind je een fabrikant die dergelijke dingen maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Traag weet ik niet, als er een controllertje ofzo in zit hij kan toch maar vanaf 1 schrijf tekeer schrijven.

Die website ziet er goed uit, ben alleen op die site nog aan het zoeken naar oplossing voor 4 schrijven, en de prijzen:D

zie dat hier http://www.ioi1394.com/pr...FireWire_to_IDE_Enclosure

staan, alleen dit is wel 5,25 breed met bracket, denk ook niet dat er andere oplossing is, maar waar is prijs te vinden

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 21:53 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Als je hardeschijven via USB of firewire aansluit kun jij die schijven dan in software raid zetten? Als dat zo is kun je hier een makkelijk te onderhouden en een relatief zeker opslag systeem mee bouwen (als snelheid geen punt is).

[ Voor 41% gewijzigd door ExcaliburDexter op 06-10-2004 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ExcaliburDexter schreef op 06 oktober 2004 @ 23:21:
Als je hardeschijven via USB of firewire aansluit kun jij die schijven dan in software raid zetten? Als dat zo is kun je hier een makkelijk te onderhouden en een relatief zeker opslag systeem mee bouwen (als snelheid geen punt is).
Raid is niet eens nodig eigenlijk snelheid firewire vind ik prima 25mb/s kan ik zeer goed mee leven:D, mijn hardeschijven in me pc zijn nouwelijks intern sneller volgems mij. Heb zelf al 200gb extern van maxtor mooi ding, alleen ga niet nog eens 3 aanschaffen. Bovendien heb ik al 2 160gb hd's in me pc die eruit mogen. Probleem is alleen wil voor het nette 1 kastje, en geen 4 stroomdraden B)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is een oude PC o.b.v. een AOpen bord een oplossing ?
AOpen - maar misschien ook andere fabrikanten - hebben de mogelijkheid "ingebakken" van een "netwerkverbinding" via USB.
Bouw in de "oude AOpen" een RAID-controller in ... en klaar ? !

eagle

Verwijderd

De producten die tomG aanraad zien er inderdaad goeg uit (als je in HongKong of Taiwan woont) zoals deze: http://www.ioi1394.com/pr...ProdName=FWEIDE525Q-MR4-2

Zelf ben ik ook op zoek naar een vergelijkbaar product, maar ik denk ook dat een afgedankte PC een beter oplossing zal zijn (goedkoper en hopelijk ook betrouwbaarder)

Verwijderd

Firewire harde schijven kun je op elkaar doorlussen! Je moet dus vier van die krengen kopen en in één behuizing stoppen. Dan ben je er.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 00:11:
Firewire harde schijven kun je op elkaar doorlussen! Je moet dus vier van die krengen kopen en in één behuizing stoppen. Dan ben je er.
1 hoe doorlussen? door middel van brackets?. Dan kan het misschien wel ja. Alleen moet ik wel een zeer zuinige kleine voeding hebben voor in een kast te bouwen. Zou oplossing kunnen zijn, maar wat zou het gaan kosten dan? 4 brackets en kleine voeding. Bouwen van kast reken ik effe niet mee:)

• chewbacca
  • Laatst online: 21-12-2025
Hier ben ik dus ook al een tijdje naar aan't kijken. Leuk om een ouwe SCSI kast oid om te bouwen naar relatief goedkope en grote externe storage. Geen ge-emmer met IRQ's ed, hot-pluggable en je kunt gewoon ATA-disken gebruiken. Zelf prefereer ik Firewire800, maar dat terzijde.

Op inet heb ik oa ook Granite Digital gevonden. Maarre, zijn er eigenlijk ook firma's in NL die zoiets leveren.

Verwijderd

Ik heb hier een Icy Dock bracket met zowel firewire als USB 2 aansluiting. Sterker nog, er zitten twee firewire aansluitingen op. De voeding krijgt hij van een kleine adapter met een lange kabel. Daar zul je dan iets aan moeten veranderen of de vier adapters in de box stoppen.

Die dingen zijn overigens wel duur!!!!

Als je wat gelikts wil dan kan ik hier wel een prijs voor je opzoeken!!!

Dit ding is er in drie smaken, SCSI (goedkoopst), USB2 (iets duurder) en 1394 (duurst).

Afbeeldingslocatie: http://www.siem-it.nl/testsite/voor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siem-it.nl/testsite/voorenachter.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:56:
Ik heb hier een Icy Dock bracket met zowel firewire als USB 2 aansluiting. Sterker nog, er zitten twee firewire aansluitingen op. De voeding krijgt hij van een kleine adapter met een lange kabel. Daar zul je dan iets aan moeten veranderen of de vier adapters in de box stoppen.

Die dingen zijn overigens wel duur!!!!

Als je wat gelikts wil dan kan ik hier wel een prijs voor je opzoeken!!!

Dit ding is er in drie smaken, SCSI (goedkoopst), USB2 (iets duurder) en 1394 (duurst).

[afbeelding]

[afbeelding]
ik kan niet ontkennen dat dit er niet netjes uitziet, tis alleen zoals je zelf zei niet goedkoop en dan houd het op. Verder is 4 aparte stroomkabels ook niet me planning. Misschien weet je toevallig of een een soort van kaartje is die 1 firewire kan omzetten naar 4 ide/sata schrijven. Als dit er namelijk is voor een redelijke prijs dan in het een kastje bouwen voeding erin en klaar is kees })

• Tom_G
  • Laatst online: 08-03 17:13
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 16:43:
[...]

ik kan niet ontkennen dat dit er niet netjes uitziet, tis alleen zoals je zelf zei niet goedkoop en dan houd het op. Verder is 4 aparte stroomkabels ook niet me planning. Misschien weet je toevallig of een een soort van kaartje is die 1 firewire kan omzetten naar 4 ide/sata schrijven. Als dit er namelijk is voor een redelijke prijs dan in het een kastje bouwen voeding erin en klaar is kees })
Mits wat creativiteit valt dit wel op te lossen. Firewire kun je inderdaad doorlussen, wat betekend dat je een aantal devices in een ketting kunt hangen.

Bij dit voorbeeld met die 2 foto's, kun je de voeding ook doorlussen. Zorg gewoon voor één voldoende krachtige stroomdadapter, en splits die op naar 4 aansluitingen voor die case.
Het wordt wat soldeerwerk enzo, maar denk wel dat het te doen is.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik begrijp is het beste 4 firewire brackets kopen. van binnen doorlussen. 1tje ervan naar me pc, dit zou dus mooi zijn. En dan een kleine voeding die de hardeschijven van stroom kan voorzien? dit zou wel een te gekke oplossing zijn, zeker voor uitbreiding. Ik hoef toch maar naar 1 schrijf tegelijk te schrijven:) (8>

• chewbacca
Is het niet mogelijk om twee HDD's aan een bracket te hangen? Een als master en een als slave? (Het blijft toch gewoon een PATA kanaal en daar kun je altijd 2 HDD's op aansluiten)

Verwijderd

Topicstarter
chewbacca schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
Is het niet mogelijk om twee HDD's aan een bracket te hangen? Een als master en een als slave? (Het blijft toch gewoon een PATA kanaal en daar kun je altijd 2 HDD's op aansluiten)
een bracket heeft maar 1 ide klein kabeltje met 1 uitgang, dus denk niet dat dat zal lukken? tenzij ik het verkeerd begrijp. enige oplossing die ik tot nu toe ziet is 4 firewire brackets doorlussen met elkaar en 1 naar me pc(in aparte behuizing met voeding. Of iets van een ide naar firewire kaartje ofzo. die 1 firewire ingang heeft. en die 4 ide poorten geef, zoals in een pc dus:), maar weet niet of dit bestaat

• chewbacca
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:08:
[...]
een bracket heeft maar 1 ide klein kabeltje met 1 uitgang ...
... Of iets van een ide naar firewire kaartje ofzo. die 1 firewire ingang heeft. en die 4 ide poorten geef, zoals in een pc dus:), maar weet niet of dit bestaat
Ah ok mijn fout, heb het verkeerd begrepen, jullie praten over een backet (als in verwisselbare hdd) met ingebouwde firewirebridge terwijl ik dacht dat jullie een los bridgeboard bedoelden. (Daar kun je denk ik wel 2 hdd's aan hangen)

Verwijderd

Topicstarter
chewbacca schreef op 08 oktober 2004 @ 15:51:
[...]

Ah ok mijn fout, heb het verkeerd begrepen, jullie praten over een backet (als in verwisselbare hdd) met ingebouwde firewirebridge terwijl ik dacht dat jullie een los bridgeboard bedoelden. (Daar kun je denk ik wel 2 hdd's aan hangen)
is geen fout hoor, zoek 1 van beide, maar zelf de goedkoopste oplossing:), jou idee is ook goed met die brigde maar weet je toevallig of die er ook is voor 2 of 4 hd's. dat zou namelijk zeer goed uitkomen

Verwijderd

LaCie Bigger Disk 1000 GB (4x 250)
http://www.tweakers.net/pricewatch/77735

Verwijderd

Topicstarter
hiervan was ik ook op de hoogte ja dankje. Alleen 1 ik heb al 2 van de 4 hd's. (2x160gb), wil er nog 2 aanschaffen. 2de heb ik zelf een 200gb maxtor externe hd the one touch, ook mooi ding. Alleen ik wil het echt zelf bouwen, zodat ik ook later de hardeschijven zelf kan vervangen naar grotere 8)
Pagina: 1