FTP werkt niet met SP2

Pagina: 1
Acties:

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem na het installeren van SP2 op Windows XP Professional.

Na het installeren ervan kan ik namelijk geen FTP sessies meer draaien. Zowel niet vanuit Internet Explorer als vanuit bijvoorbeeld FlashFXP.

Wanneer ik de search gebruik voor dit probleem kom ik enkel tegen dat je Passive transfer zou moeten aanzetten, echter dit is bij mij niet de oplossing. Of ik nu passive gebruik of niet, ik krijg geen verbinding.

De enige mogelijkheid om verbinding te krijgen is om in het beveiligingscentrum de Firewall uit te zetten. Ik heb ook geprobeerd de poorten toe te voegen waarop ik de FTP sessie open (geprobeerd met 20 en 21, zowel TCP als UDP), maar ook dit helpt niet.

Wie weet wat de oorzaak is en hoe ik het kan oplossen ???

E.P.M. Linsen

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
waarschijnlijk doordat passive ftp niet over poort 21 gaat maar 1024=>

;)

Wel vreemd idd dat active met poort 21 niet werkt. Zit iig wel in de firewall geef je zelf aan

[ Voor 41% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-10-2004 21:33 ]

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ook wanneer ik poort 1024 over TCP en UDP open zet werkt het niet. Dus ook dit is niet de oplossing. Wie heeft er een idee.

E.P.M. Linsen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zet die firewall van XP uit en dload een gratis firewall die wel fatsoenlijk werkt.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
elinsen schreef op 07 oktober 2004 @ 09:00:
Ook wanneer ik poort 1024 over TCP en UDP open zet werkt het niet. Dus ook dit is niet de oplossing. Wie heeft er een idee.
1024 =>

dus gelijk aan of meer... Zet je pc eens in de dmz om te testen of het een poorten kwestie. Zorg wel eerst dat je pc up to date is en je een firewall hebt anders heb je meteen virussen te pakken :P

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
dus gelijk aan of meer... Zet je pc eens in de dmz om te testen of het een poorten kwestie. Zorg wel eerst dat je pc up to date is en je een firewall hebt anders heb je meteen virussen te pakken
Op zich zit ik wel veilig, want ik zit achter een Speedtouch 510 router waar ik NAT op gebruik. Deze is echter niet het probleem, want na uitschakelen firewall van Windows werkt het wel. Ik wil het liefste in de firewall van Windows de poorten open zetten die leiden tot het werken van FTP sessies. Een andere firewall vind ik ook geen goed idee. Het maakt je PC meestal een stuk trager. Wat dat betreft is Microsoft spul + Microsoft spul het minst vertragend.

E.P.M. Linsen

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Maar die microsoft firewall lijkt me wel onnodig, het blokkeert wat applicaties misschien maar veel zal het niet uithalen.

Gewoon uitschakelen dat apparaat, zolang je achter een routertje zit zonder DMZ is het veilig genoeg.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Nog altijd niemand ????

E.P.M. Linsen

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Gewoon die firewall uitzetten, slaat nergens op achter een 510. En als je het toch nog eng vindt zet je ook nog de napt uit in de 510. Napt zet namelijk dynamisch poorten open naar binnen toe (op verzoek van de client).

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

SP2 eraf gooien??

want het is het beste om ServicePacks alleen te installeren met een volledige nieuwe windows install..
dat is dus met een geslipstreamde cd

met SP2 kon (alweer :P) mijn buurman zijn eigen gemaakte website niet lokaal previewen vanwege onveilig enzo.....
daar heb ik SP2 dus vakkundig verwijderd en ik raad het niemand aan..
wat mij betreft draait MS een beetje door met SP2... (ik kan toch zlef nog wel wat instellen en bedenken)

maar ik zou SP2 eraf gooien als ik jou was..
want SP's installeren als je de pc al een tijdje gebruikt is geen goed idee...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1