[KAV] scant diskette stations bij booten Win98

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28
Ik heb Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0.149 geinstalleerd en die heeft een nare eigenschap:

Elke keer bij het opstarten van Windows, wanneer KAV geladen wordt, scant KAV het diskette station terwijl er geen diskette in zit. Dat geeft zo'n vreselijk irritant geluid. Ik heb ge-search-ed op GoT, google en de FAQ van de KAV site, maar niets kunnen vinden....

Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten? Of is het een verplichte feature?! :-/

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
doet ie dat als je in windows bent of nog daarvoor?
misschien heeft het anders wat te maken dat ie een bootrecord zoekt op die disk ofzo :S

Steam: CatBearCow

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je opties al eens doorgespit? Volgens mij kun je dit namelijk gewoon uitschakelen?

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

kaspersky voert tijdens het booten van windows standaart een aantal checks uit, volgens mij is dit niet uit te schakelijk. Misschien in de pro versie..

• nitpicker
Tis niet te vinden in de Opties.

Het is als Windows al redelijk is opgestart. Zodra je het icoontje ziet van KAV, dan doetie inderdaad een aantal standaard checks, helaas zit daar het scannen van de diskettestations bij... blijkbaar..

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke windows versie draai je ? Windows XP pro?
Gewoon start uitvoeren/ run "compmgmt.msc"
edit:
services.msc is nog sneller
:D

Moet je gewoon onder computerbeheer en dan "services" dat hele "AVP control centre Service" en waarschijnlijk ook "KAV monitor service" uitschakelen"

Hier draait het ook. Maar sinds ik dat eruit gegooit heb, want ik bepaal zelf wel wat ik wel en wat ik niet wil hebben draaien op mijn systeem hoor ik heb niet meer naar me floppy kijken tijdens logon.
edit:
weer lekker nederlands Ik bedoel ik hoor hem niet meer naar me floppy kijken als ik herstart

En anders ook nog in je register. de wel bekende runservices eruit gooien.
HKLM_Software_Microsoft_Windows_Currentversion_run En waneer je wilt dat ie scant gooi je het gewoon handmatig aan. Maar dat hoeft niet als je hem al disabled in computerbeheer

[ Voor 22% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-10-2004 22:05 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Ehm, wat je hem dus aanraadt is dat hij zijn complete virusprotectie uit moet zetten - hoewel die services niet gelden voor KAV5 - wat volgens mij niet helemaal de bedoeling is. :)

Die bootupscan is er, die zal er blijven, en die zal ook nooit weggaan. (waarschijnlijk) :+
Exclusions ervoor are not an option...

Onze grote vriendjes de rootkitmakers waren toevallig vandaag nog aan het bespreken hoe zeer die startupscan suckt, omdat de rootkit dan alsnog gedetecteerd wordt.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Hmmm ja je hebt gelijk maar ik heb het hier ook zo. en het is idd hier nog 4.5 professional wat ik heb draaien :O

Maar ik heb idd heel me virusscan zooi eruit gesloopt als ik het nodig heb zet ik het wel handmatig aan. Dat wil hij volgens mij toch ook ?

En bij mij deed hij dat voorheen ook totdat ik die services gestopt had.
Nu hoor ik hem nooit meer booten net voor de windows logon is dat
Dus ik weet wat ie bedoeld.
Dat komt door avpcc in 4.5 zal in 5.0 niet veel veranderd in zijn denk. Oftoch wel?

[ Voor 34% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-10-2004 22:14 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

De KAV5 service disablen kan heel makkelijk via de options in de GUI.
Die startupscan zit ingebakken in KAV5's eigen startup...

Edit: KAV5 heeft compleet nieuwe engine. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:17 ]

• nitpicker
maw... het is een heerlijke (NOT) feature die erin zit...

ga ik toch maar voor mijn oude vertrouwde versie... die net zo goed is (vlgs mij), maar niet mn diskette stations lastig valt bij het opstarten.

Verwijderd

nitpicker schreef op 07 oktober 2004 @ 11:10:
maw... het is een heerlijke (NOT) feature die erin zit...
Dus dat kan er beter uitgesloopt worden? Samen met de detectie van stealth malware...

Verwijderd

Vreemd, dat men zich stoort aan het (eventjes) ratelen van een floppy-drive :/

Persoonlijk zou ik het zéér kwalijk vinden als er ook maar iets veranderd zou worden aan deze functionaliteit van virusscanners.
TS wil bewust een besmettingsbron uitsluiten van scannen :?

Om de sarcastische opmerking van Schouw
Dus dat kan er beter uitgesloopt worden? Samen met de detectie van stealth malware...
nog uit te breiden, zou ik willen voorstellen om de realtime-protectie ook maar uit te schakelen.
Mijn pc wordt er toch zeker 2 seconden trager van en dat stoort me behoorlijk ;)

Even serieus naar TS: je kunt natuurlijk je floppy-drive er uit slopen en een memorystick ofzo gebruiken.
Ben je ook van het geratel af B)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Het is natuurlijk prima dat KAV die functionaliteit biedt, welke ongetwijfeld het meest veilig is, maar de gebruiker moet altijd de mogelijkheid hebben dit soort opties uit te schakelen. Stop het desnoods achter een (in te stellen) wachtwoord, en geef nog een waarschuwing, maar programma's die het de gebruiker onmogelijk te maken zijn of haar eigen inzichten uit te oefenen zijn er al genoeg (lees: Word, Windows..)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
BoGhi schreef op 07 oktober 2004 @ 18:59:
maar programma's die het de gebruiker onmogelijk te maken zijn of haar eigen inzichten uit te oefenen zijn er al genoeg
Gebruikers die het onmogelijk maken om het internet veilig te houden zijn er ook genoeg... Ik hou wel van zo fool-proof mogelijke designs. Want je weet wat er gebeurt; noobs horen geratel, vinden dat irri, zoeken op inet of het uit kan: Ja het kan uit, jippie! En kijken er vervolgens nooit meer naar om. Tot op het moment dat ze dat ene schijfje lieten zitten in de pc: alle bestanden weg en geen backup :Y)

• nitpicker
Het leuke is dat met real-time scanning de diskettes ook gescand worden, dus ik snap dat ratelen bij het opstarten van windows niet.. en helaas is het niet zo'n stil diskette station..

Tis gewoon een rot herrie... :+

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een stille floppy-drive kopen ;)
Comments:
Very quiet Floppy and dues access and retrieve data much faster than others I've come in contact with.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

nitpicker schreef op 08 oktober 2004 @ 16:03:
Het leuke is dat met real-time scanning de diskettes ook gescand worden, dus ik snap dat ratelen bij het opstarten van windows niet.. en helaas is het niet zo'n stil diskette station..

Tis gewoon een rot herrie... :+
Om windows logon password niet te kunne rippen. Met een trojan of iets dergelijks.

Speedtouch freak

Pagina: 1