Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA] Netwerkje aanleggen met PDA's en PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik wil graag een netwerkje tussen mijn PDA's en mijn pc hebben alleen dit wil me nog niet helemaal lukken

Ik heb een Ipaq 4100 series en een Linksys access point

ik heb de laptop aangesloten op de linksys access point en heb via DHCP een ip toegewezen gekregen dit ip = 192.168.1.100 hierop kan ik gewoon internetten via het access point.
Mijn Ipaq heeft ip 192.168.1.101 toegewezen gekregen van het access point en hierop kan ik ook gewoon internetten.

vanaf de pc kan ik via ping de PDA gewoon pingen, alleen nu wil ik een map sharen op de ipaq en de pc(hierop is al een map geshared)
op de pc heb ik op het programma ActiveSync onder connection settings 'Allow network(ethernet) an Remote Access Service (RAS) server connection with this desktop computer' aangevinkt.

Alleen hoe moet ik nu verder alles instellen zodat ze elkaar kunnen zien.

Ik ben nieuw in de PDA wereld dus ik snap er nog niet zoveel van.

Verwijderd

Als je op je PDA bij je file browser onderaan op een icoon klikt (weet even niet meer welke) dan kan je een server pad opgeven in dit geval \\computernaam\sharedmap. Dan kan je dus iig naar je gesharede mapje op je pc.

Op je PC staat bij deze computer een drive gemapped naar mobile devices als het goed is? Dan kan je browsen op je pda.