Ik ben op het moment met een project bezig waarin ik met een GSM Modem (Siemens TC35i) naar een andere GSM Modem ga bellen. In beide telefoons zitten SIM's met een vodafone abonnement. Als ik nu vanuit 1 modem naar de ander bel, (getest met hyperterminal) krijg ik bij het ophangen van de verbinding aan de andere kant, een "NO CARRIER" binnen.
Dmv het at commando "AT+CEER" krijg je dan een error-report met daarin de status van de zojuiste gevoerde call. Enkele statussen zijn:
16 - als het goed is gegaan
17 - als de 'andere kant' in gesprek is
21 - als de 'andere kant' het gesprek heeft weggedrukt.
Dit is allemaal heel duidelijk, nu komt het probleem. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een KPN abonnement, maar deze geeft ten alle tijde een 16 terug. Ik kan dus nooit checken ofdat een verbinding mislukt is of niet.
- Heeft iemand hier meer ervaring mee, kan er op meerdere manieren gecheckt worden of dat een verbinding is gelukt?
- scheelt het teruggeven van error reports per netwerk?
- Hoe gaat dit bijvoorbeeld met een mobieltje, hierbij maakt het niet uit welke abonnement je gebruikt.. er wordt altijd vastgesteld of de andere kant in gesprek is, of de verbinding mislukt..
Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft!!
Dmv het at commando "AT+CEER" krijg je dan een error-report met daarin de status van de zojuiste gevoerde call. Enkele statussen zijn:
16 - als het goed is gegaan
17 - als de 'andere kant' in gesprek is
21 - als de 'andere kant' het gesprek heeft weggedrukt.
Dit is allemaal heel duidelijk, nu komt het probleem. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een KPN abonnement, maar deze geeft ten alle tijde een 16 terug. Ik kan dus nooit checken ofdat een verbinding mislukt is of niet.
- Heeft iemand hier meer ervaring mee, kan er op meerdere manieren gecheckt worden of dat een verbinding is gelukt?
- scheelt het teruggeven van error reports per netwerk?
- Hoe gaat dit bijvoorbeeld met een mobieltje, hierbij maakt het niet uit welke abonnement je gebruikt.. er wordt altijd vastgesteld of de andere kant in gesprek is, of de verbinding mislukt..
Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft!!