I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Is dat alles of moet ik nog iets meer doen, neem aan dat ik gewoon straight cables kan gebruiken, want zover ik weet is een crosscable alleen nodig als je 2 pc's direct met elkaar wilt verbinden.
Moet ik verder niks instellen met IP's of Subnets?. De oude router heeft 192.168.2.1 met als 192.168.2.100 beginnend voor de eerste cliënt PC.
[ Voor 16% gewijzigd door Darkace op 06-10-2004 20:09 ]
I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Nee. Hij bedoelt: Niets veranderen aan je bestaande router-configuratie en van je nieuwe wireless router NIET je WAN-poort te gebruiken. Gewoon ff een verbinding maken tussen beide switches in de routersDarkace schreef op 06 oktober 2004 @ 20:07:
hmmmmmmm, je bedoelt dus van de WAN poort van de DRAADloze naar een vd cliënt ports van de NIET-DRAADloze en DAN op de nieuwe router (de draadloze dus) DHCP uitzetten? Op de oude router hoef ik verder niks te veranderen he?
probeer hier eens te snuffelen:
http://www.chelloo.com/forum/index.php?board=27.0
is een sweex-routers forum
[ Voor 28% gewijzigd door Rwin op 06-10-2004 20:16 ]
Dus jullie bedoelden gewoon de routers koppelen aan elkaar via normale cliënt poorten? en dan in de nieuwe router de dhcp uitzetten?
Ga ik proberen maar ik betwijfel of het gaat lukken ...
niet zo twijfelen
Maar ik kan dan draadloos nog nergens bij met mijn laptop, moet ik daar soms ook wat instellen?
draadloos moet je apart aanzetten op de router. (tabblad wireless
en uiteraard ook op je laptop.
Ik zou direct ook WEP aanzetten (maar je kunt ook ff wachten totdat het werkt)
[ Voor 31% gewijzigd door Rwin op 06-10-2004 21:11 ]
Op zo'n router kun je soms aangeven dat als je er een gewone kabel indoet, dat ie die moet behandelen als cross kabel (uplink schakelaartje is dat vaak)
ik zal eens kijken of er een schema ergens bestaat