Draadloos Sweex Router en een niet Draadloz Sweex Router ...

Pagina: 1
Acties:

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben in het bezit van een sweex router met 4 poorten waarop internet ook aangesloten zit. Dit werkt prima. De kabelmodem zit in de WAN poort en de cliënts zitten op de andere 4 poorten. Nu heb ik echter ook een Sweex Wireless Router gekregen, nu wil ik die aansluiten op de bestaande router maar dit lukt nog niet helemaal. Komt omdat ik er te weinig verstand van heb. De vraag is dus, hoe kan ik de tweede router (draadloos) laten werken op de niet draadloze? ik heb geprobeerd om van uitgang 4 van de niet draadloze te verbinden met de WAN van de nieuwe draadloze router, en op zich had ie wel een connectie maar ik kon nog niet op internet. Ik moet vast iets instellen op die nieuwe router maar ik weet niet wat... die nieuwe router wil ik dus eigenlijk gebruiken om draadloos beneden te kunnen internetten via mijn laptop. Zou iemand me op weg kunnen helpen of al precies weten wat ik moet doen?

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

je kunt hem gewoon in 1 vd client ports van de NIET-draadloze doen, en dan DHCP uitzetten anders gaan ze elkaar uitdelen.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
hmmmmmmm, je bedoelt dus van de WAN poort van de DRAADloze naar een vd cliënt ports van de NIET-DRAADloze en DAN op de nieuwe router (de draadloze dus) DHCP uitzetten? Op de oude router hoef ik verder niks te veranderen he?

Is dat alles of moet ik nog iets meer doen, neem aan dat ik gewoon straight cables kan gebruiken, want zover ik weet is een crosscable alleen nodig als je 2 pc's direct met elkaar wilt verbinden.

Moet ik verder niks instellen met IP's of Subnets?. De oude router heeft 192.168.2.1 met als 192.168.2.100 beginnend voor de eerste cliënt PC.

[ Voor 16% gewijzigd door Darkace op 06-10-2004 20:09 ]

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Darkace schreef op 06 oktober 2004 @ 20:07:
hmmmmmmm, je bedoelt dus van de WAN poort van de DRAADloze naar een vd cliënt ports van de NIET-DRAADloze en DAN op de nieuwe router (de draadloze dus) DHCP uitzetten? Op de oude router hoef ik verder niks te veranderen he?
Nee. Hij bedoelt: Niets veranderen aan je bestaande router-configuratie en van je nieuwe wireless router NIET je WAN-poort te gebruiken. Gewoon ff een verbinding maken tussen beide switches in de routers :) En dan bij je wireless router de DHCP uitzetten :)

• Rwin

Rwin

Ondertitel

@ Osiris: Ja! dat bedoel ik! ik zie dat ik het duidelijker had kunnen neerzetten...

probeer hier eens te snuffelen:
http://www.chelloo.com/forum/index.php?board=27.0

is een sweex-routers forum 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Rwin op 06-10-2004 20:16 ]

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
Ok bedankt alvast :) Ik wist al van die chelloo forum, ik heb de vraag daar ook meteen maar ff gesteld.

Dus jullie bedoelden gewoon de routers koppelen aan elkaar via normale cliënt poorten? en dan in de nieuwe router de dhcp uitzetten?
Ga ik proberen maar ik betwijfel of het gaat lukken ...

• Rwin

Rwin

Ondertitel

yup, dat bedoelden we
niet zo twijfelen :+ slecht voor het hart

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
LOL, ik maak me ook niet druk hoor, tis alleen irritant als je het graag lopen wilt hebben met deze 2 routers. oke, geprobeerd. Maar het lampje komt helemaal niet op bij poort 1 op de nieuwe router. En als ik hem in de WAN poort stop wel, dan gaat tevens poort 4 van de oude router ook branden.
Maar ik kan dan draadloos nog nergens bij met mijn laptop, moet ik daar soms ook wat instellen?

• Rwin

Rwin

Ondertitel

offtopic:
LOL: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=6918.0
dit is cross-site-posten :P

draadloos moet je apart aanzetten op de router. (tabblad wireless :P)
en uiteraard ook op je laptop.

Ik zou direct ook WEP aanzetten (maar je kunt ook ff wachten totdat het werkt)

[ Voor 31% gewijzigd door Rwin op 06-10-2004 21:11 ]

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
LOL... cross site posten, idd maar daar reageren ze niet zo snel ;) Zoals je kan zien. Ik heb even iemand nodig die me dit haarfijn uit kan leggen, omdat ik dit niet elke dag doe 2 routers aan elkaar verbinden. Omdat op moment nog niks goed werkt :P

• Rwin

Rwin

Ondertitel

je moet wel een crosskabel gebruiken tussen die 2 routers he.
Op zo'n router kun je soms aangeven dat als je er een gewone kabel indoet, dat ie die moet behandelen als cross kabel (uplink schakelaartje is dat vaak)

ik zal eens kijken of er een schema ergens bestaat :) maar het moet nu wel al lukken

Pagina: 1