Toon posts:

Philips DVD+R met Firmware naar DVD+-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezer,
Ik heb drie weken geleden een Philips DVD+R(W) gekocht.
Nu wil ik hem omsleutelen naar een DVD+-R(W).
Ik heb gehoord dat dat met firmware moet kunnen.
Het typenummer van m'n brander dat ik van m'n brander zelf heb afgelezen is PBDV1601G.

Nu kan ik nergens op het internet iets vinden over deze brander, zelfs niet bij Philips. Wie kan mij op weg helpen???

Alvast bedankt.

Verwijderd

Met het proggie "Booktype management" van BenQ kun je de booktype van de DVD+ naar DVD- omzetten, daavoor is echt geen andere firmware nodig voor zover ik weet tenminste.
Ik heb de Philips PBDV1601P (firmware B1.1), dit is een oem versie van Philips die in bijv. Dell (of ander merk) computers enzo geplaatst worden. Alleen het vervelende is dat er tot nu toe geen firmware update of ondersteuning is. Ik heb problemen met data cd's die gebrand zijn met deze brander. De Philips brander kan zijn eigen gebrande data cd's soms niet lezen terwijl een andere DVD brander geen moeite heeft om deze schijf te lezen. Ik ben bebnieuwd of het mogelijk is om later een firmware van de Philips DVD brander type 1640 te gebruiken om de 1601 te upgraden. Maar Phillps is niet zo scheutig met firmware updates...jammer genoeg.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Er bestaat geen firmware voor deze Philips om ook op minus te schrijven, en diegaat er ook niet komen. Dit is een puur plus apparaat.

Booktype: deze schrijft op alle plus platen het dvd-rom booktype zodat de compatibiliteit veel hoger is. Met een booktype tool een DVD+R laten doorgaan voor een DVD-R is niet mogelijk. Het enige wat sommige merken aanbieden is een tool om van DVD+R of DVD+Rw of DVD+R DL naar DVD-ROM te gaan (voor de compatibiliteit), maar dat doet deze brander al van huis uit automatisch.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Angels2 schreef op 07 oktober 2004 @ 09:44:
Er bestaat geen firmware voor deze Philips om ook op minus te schrijven, en diegaat er ook niet komen. Dit is een puur plus apparaat.
Waar heb je deze informatie vandaan? Als dit namelijk zo is, dan ga ik mijn 1601 omruilen. De Computerzaak had mij verteld dat die firmware er zou komen, dat was ook de reden dat ik deze heb gekocht. Ik wilde eerst een NEC 3500 maar die werd me afgeraden ivm problemen met DVD-R. De philips zou het helemaal moeten zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57
Vraag de computerzaak maar eens waar ze vandaan halen dat het WEL kan :P

Daarnaast zul je sowieso je garantie erbij verliezen. En het is gewoon een oud product.

Ik zou 't niet accepteren, en hem lekker ruilen. Een fatsoenlijke DVD+/- RW kost echt niets meer tegenwoordig :)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oud? We hebben ruim twee weken moeten wachten op dat ding! De eerste levering liet nogal op zich wachten. De PBDV1601B kan 16x DVD+R branden en ook Dual Layer, die is toch niet oud?!

Verwijderd

De Philips PBDV1601 en Philips DVD8610 zijn identiek aan de BenqQ 1620.
Door de firmware van de BenQ aan te passen met een hex editor kun je de Philips drive naar een BenQ converteren. Hierna kun je de drive upgraden van een BenQ 1600 naar een 1620.

zie hier:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=110931

Mijn Philips PBDV1601 is nu een BenQ 1620. De brandresultaten (kwaliteit) van de Ritek R03 schijfjes zijn in ieder geval stukken verbeterd.
Natuurlijk moet ieder voor zich weten wat hj of zij doet met de Philips DVD brander.
Alles veranderingen komen voor eigen risico.

Ik ben nu weer een tevreden mens met m'n BenQ 1620.
:)

Oh...en niet te vergeten, je kunt met deze firmware ook -R branden. De resultaten zijn niet helemaal je van het maar er wordt tenmiste aan verbeteringen gewerkt door BenQ. Binnenkort komt er weer een nieuwe firmware uit.
Van Philips hoef je niet veel support (firmware updates) te verwachten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 00:07 ]

Pagina: 1