[2000TS,XP]Application vs administration mode

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben al een tijdje aan het spelen met mijn XP machine en kom steeds een stapje verder. Einddoel is in iedergeval Metaframe XP (citrix) aan de praat op Windows XP Pro SP2 met termsrv.dll uit beta 2055.

Goed hoe ver ben ik. Ik heb SP2 gewoon geinstalleerd met termsrv.dll uit 2055, registry aangepast etc. Ik kan dus nu middels RDP met meerdere gebruikers tegelijk aanmelden etc.

Hierna heb ik een installatie van Metaframe XP genomen. Ik heb de MSI gewijzigd zodat in iedergeval de installatie ook gewoon wil draaien op XP. Normalerwijze wil deze installatie alleen op 2000 of 2003 server. Erg bot alle install conditions verwijderd. De installatie komt dus nu een stuk verder maar begint dan uiteindelijk toch nog te klagen over het feit dat terminal server in administration mode geinstalleerd is en dat dit application mode moet zijn. Ik kan deze beperking in de MSI nergens vinden.

In een normale 2000TS setup is tussen application en administration mode te wisselen door een herinstallatie. In XP kan ik dit echter niet even 1,2,3 wijzigen omdat ik gewoon een dll'tje vervangen heb door een ander. Nu heb ik eigenlijk het vermoeden dat deze hele wijziging alleen maar iets in de registry wijzigd waardoor het dus ook via een omweg realiseerbaar moet zijn. Voorzover ik het begrijp maakt de omschakeling tussen application, administration mode het mogelijk om het registry anders te gebruiken.

Goed iemand dus een idee hoe ik het systeem voor goochel dat mijn terminal server in application mode draait?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volges mij heb je dit nodig:
Van http://www.ntcompatible.com/thread28241-1.html:

When you installed Terminal Services, it asks if you want to run it in Application Server mode, or Remote Administration mode. I'll bet you have it set to Remote Administration mode. What you'll need to do is go to Add/Remove Programs, then Add/Remove Windows Components. Go to terminal services, uncheck it, then check it again, then click Next, and make sure it's set to Application Server mode. Let us know how it goes!
Is dit het?

• Sjeng
VB_programmer schreef op 06 oktober 2004 @ 19:33:
Volges mij heb je dit nodig:
Van http://www.ntcompatible.com/thread28241-1.html:

When you installed Terminal Services, it asks if you want to run it in Application Server mode, or Remote Administration mode. I'll bet you have it set to Remote Administration mode. What you'll need to do is go to Add/Remove Programs, then Add/Remove Windows Components. Go to terminal services, uncheck it, then check it again, then click Next, and make sure it's set to Application Server mode. Let us know how it goes!
Is dit het?
Lezen is nog steeds een kunst, en mijn vriend google heb ik zelf ook al geraadpleegd. Het betreft dus XP en daarin kan kan je niet even terminal services opnieuw installeren in een andere modus of zo. Dat is nu net het hele probleem. Het effect moet hetzelfde zijn maar het kan NIET via add/remove programs!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk eens hier
http://support.microsoft.com/?kbid=243215
onder de TSAppCompat key

Als ik het goed begrijp is dat wat je wilt, geen idee of je die zomaar kunt wijzigen, verder zelf weinig ervaring met TS.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens met een registry monitor gekeken welke checks de installer uitvoert? :)

• Sjeng
limoentje schreef op 06 oktober 2004 @ 20:06:
Kijk eens hier
http://support.microsoft.com/?kbid=243215
onder de TSAppCompat key

Als ik het goed begrijp is dat wat je wilt, geen idee of je die zomaar kunt wijzigen, verder zelf weinig ervaring met TS.
Met deze key heb ik zelf inderdaad ook al lopen spelen. Puur gezien de omschrijving etc zou deze moeten doen wat ik suggereer maar helaas pindakaas. Het werkt niet. Misschien dat ik eens moet rebooten met deze instelling maar over het algemeen zou zo'n registry setting toch meteen beschikbaar moeten zijn?
Ik denk wel dat deze key in application mode op een echte 2000TS op 0x1 staat en op een in administration mode geinstalleerde 2000TS op 0x0. Misschien dat iemand dat kan bevestigen/ontkennen?
elevator schreef op 06 oktober 2004 @ 20:17:
Heb je al eens met een registry monitor gekeken welke checks de installer uitvoert? :)
Ga er nu mee aan de slag maar zie over het algemeen door de bomen (lees: enorme berg requests) het bos niet meer. Gebruik er overigens regmon van sysinternals voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjeng op 06-10-2004 20:20 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe ga je het terminal server licensing probleem oplossen :? je zal toch een 2000/2003 server moeten hebben welke deze gaat draaien,

tja mischien heb je het ook wel niet nodig omdat je niet echt in application mode draait, maar ik kan me voorstellen dat het hierop stuk kan gaan lopen

overigens is er ook een legaal pakket welke precies dat doet wat jij nu aan het doen bent

winconnectXP heeft het, kan tot 21man kwijt op een XP doos

[ Voor 55% gewijzigd door Zwelgje op 06-10-2004 20:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Sjeng
zwelgje schreef op 06 oktober 2004 @ 20:24:
hoe ga je het terminal server licensing probleem oplossen :? je zal toch een 2000/2003 server moeten hebben welke deze gaat draaien,

tja mischien heb je het ook wel niet nodig omdat je niet echt in application mode draait, maar ik kan me voorstellen dat het hierop stuk kan gaan lopen

overigens is er ook een legaal pakket welke precies dat doet wat jij nu aan het doen bent

winconnectXP heeft het, kan tot 21man kwijt op een XP doos
Die is heb ik ook al een keer getest en voor zover ik me kan herinneren kan ik daarmee ook geen seamless applications publishen. Maw ik wil bijvoorbeeld alleen Microsoft Word remote draaien. Zonder verdere desktop etc. Maar ook geen extra borders etc. Seamless zoals gezegd. WinConnect kan dat geloof ik net zo min als Windows zelf geloof ik.
Voor zover ik me herinner doet Winconnect niet veel meer dan XP SP2 beta 2055 zelf. Gewoon een dll toevoegen en wat registry keys van windows misbruiken.

Wat betreft de TSAppCompat key deze wordt inderdaad door de install gelezen en vind mooi 0x1 en leest daarna nog ongeveer 10000x in het registry. Nog even spitten dus.

Ik heb hier overigens ook nog een test tooltje genaamd TSViewer.exe en die rapporteerd nu opeens wel een TS in application mode!!

Nogmaals het is een uit de hand gelopen grap waarmee ik mezelf en windows tot het uiterste test. Natuurlijk kan ik ook 2003 server installeren met hierop TS of een 3rd party product zoals WinConnect of zo. Dat kan altijd nog, ik wil kijken wat mogelijk is, steek je meteen een hoop van op etc. Goed noem me nerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjeng op 06-10-2004 20:37 . Reden: Rapportage van TSViewer.exe ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

elevator schreef op 06 oktober 2004 @ 20:17:
Heb je wat Elevator tipt nu al uitgeprobeerd. Met Regmon (www.sysinternals.com) kijken wat er allemaal gebeurd in je registry....

btw Citrix vind het niet fijn als er geen TS in Appl mode is :)

veel suc6 met prutsen.

• Sjeng
mutsje schreef op 06 oktober 2004 @ 20:39:
[...]

Heb je wat Elevator tipt nu al uitgeprobeerd. Met Regmon (www.sysinternals.com) kijken wat er allemaal gebeurd in je registry....

btw Citrix vind het niet fijn als er geen TS in Appl mode is :)

veel suc6 met prutsen.
Lezen jullie eigenlijk wel? Ja ik heb met regmon gekeken, zie mijn vorige post, om precies te zijn heb ik door ongeveer 12000 entries veroorzaakt door msiexec doorgebladerd om er niet veel wijzer van te worden.

Zoals in die vorige post ook al aangegeven denken sommige diagnostische tools zoals dus TSViewer.exe nu al dat de TS in application mode loopt. De msiexec installer heeft daar echter nog een eigen mening over.
En deze hele onderneming is inderdaad om Citrix te doen geloven dat de TS in appl mode is.
En het prutsen gaat inderdaad lekker :) Nee even alle gekheid op een stokje, bedankt voor jullie aanwijzingen en tips tot nog toe.

Uit de MSI log blijkt dat in de install nog ergens "CTX_MF_Check_OSType_Server" word aangeroepen en deze veroorzaakt waarschijnlijk probleem.

++++++++++++++++++++++++
EDIT@!@
Whoepie jippie heeeeeej de install draait... het duurt ff maar dan heb je ook wat :) Nu kijken of het hierna ook echt werkt... kunnen we dan een mooie tutorial schrijven....

[ Voor 19% gewijzigd door Sjeng op 06-10-2004 21:19 . Reden: Opgelost :) ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En dit was het laatste probleempje?
Uit de MSI log blijkt dat in de install nog ergens "CTX_MF_Check_OSType_Server" word aangeroepen en deze veroorzaakt waarschijnlijk probleem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sjeng
limoentje schreef op 07 oktober 2004 @ 11:53:
En dit was het laatste probleempje?

[...]
Ook dat probleem heb ik inmiddels opgelost. Metaframe is geinstalleerd en licensing is vooralsnog ook geen probleem (meerdere licenses toegevoegd). Via het web (integreerde netjes met IIS) kan ik inloggen en krijg ik mooi een overzicht van gepubliceerde programma's etc. Bij het starten is er echter nog de melding de terminal server niet draait. Dit blijkt ook te kloppen en hieraan ben ik nu nog bezig. Ik heb hier zojuist een nieuw topic geopend. [rml][ XP]msgina, ctxgina, starten services, termsrv etc.[/rml]

Ondanks dit alles denk ik op korte termijn dit alles toch aan de praat te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjeng op 07-10-2004 12:16 . Reden: linkje ander topic ]

Pagina: 1