Toon posts:

1 toetsenbord en muis op 2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 computers staan met beide een monitor. maar maar 1 muis en tobo. nou kan ik wel een extra muis en tobo gaan kopen maar dan staat heel mijn bureau vol. daarom vroeg ik me af of er ook een switch is die zorgt dat ik kan schakelen met een sneltoets. zodat ik maar 1 muis en tobo nodig heb.
ik zie overal wel zo'n soort dingen met ook voor de monitor. maar dat hoef ik niet die zijn ook heel duur.

de zoekfunctie gaf alleen maar de volgende onderwerpen:
2 toetstenborden op 1 computer
muis tobo en MONITOR of 1 computer

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

momania

iPhone 30! Bam!

Wat je zoekt heet in de volksmond een KVM switch alleen wil jij dus eentje zonder video hebben?

Denk niet dat die bestaan, het nut van zo'n apparaat is dat je alles om je pc te kunnen besturen kan switchen, dus: keybord, muis en monitor.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:09:
..
ik zie overal wel zo'n soort dingen met ook voor de monitor. maar dat hoef ik niet die zijn ook heel duur.

de zoekfunctie gaf alleen maar de volgende onderwerpen:
2 toetstenborden op 1 computer
muis tobo en MONITOR of 1 computer
Dat duur valt wel mee. Aangezien jij de monitor functie niet gebruikt, kan je een goedkope uitvoering nemen. Wel opletten dat de switch de poorten actief houdt (zodat de PC's denken dat er nog een muis en toetsenbord aan zit).

Die kastjes worden eigenlijk alleen duurder als er video met hogere bandbreedtes (en hogere resoluties) geschakeld moet worden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52
En het is vrij logisch dat je ze nooit ziet zonder video gedeelte. Het gaat er om om niet een extra muis/tobo/monitor te hebben, maar juist de monitor is het meest ruimte- en stroomvretende apparaat hierin.

En een simpele KVM switch valt toch wel mee qua prijs?

De simpelste KVM voor 2 pc's die ik zo snel bij Alternate kan vinden kost 39 euro. Dus dat moet op sommige plaatsen zelfs voor minder kunnen (maar daar mag je even zelf naar zoeken :) )

edit:
nog simpeler, hoewel wat video-gebeuren nog betere specs (maar dat zal vies tegenvallen en is voor Ts toch niet boeiend), ook nog steeds bij Alternate, maar zelfs 29 euro. Ondersteunt zelfs audio en weet ik wat nog meer.
Hier: http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/ns-v10.html

[ Voor 52% gewijzigd door dreamscape op 06-10-2004 19:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Ook een optie is bijvoorbeeld remote admin en dan 2 beelschermen aansluiten op videokaart!, maar de switch is idd een beter idee.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
ik had vandaag bijna de sitecom kv-009 gekocht voor 40 euro totdat de verkoper zijn dat mijn draadloze optische muis en toetsenbord er niet (goed) of gingen werken. kan ik die verkoper geloven?
Ik heb een microsoft

Dit toetsenbord heb ik
en de sitecom KV-009 - Mini PS/2 KVM Switch hadden ze in de winkel

en weet iemand of deze kvm de poorten emuleert en er een sneltoest op het toetsenbord beschikbaar is om om te schakelen. er is niet echt veel info te zien op de sitecom site en in de winkel wisten ze ook niet veel te vertellen

EDIT het onderstaande heb ik nou gevonden in de handleiding die ik van de sitecom site had

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:40 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:07
Zelf gebruik ik de Newstar NS-211MICRO in samenwerking met een MS Natural toetsenbord (met draad) en een Logitech Mouseman optical (draadloos). Bij mij werkt dit zonder problemen.

Die sitecom lijkt wel enigzins op mijn Newstar. Ik denk dat hier ook wel een mogelijkheid bestaat om te switchen via snelkoppeling. Kon het ook niet zo snel vinden op de site. Anders even een mailtje sturen.

Verwijderd

Werkt prima de KV-009 met draadloze muis en tobo..ik heb hem zelf ook met 305KS van trust.
Ik werk ook met 2 pc's en is een fijne switch door op 2x op scroll lock tedrukken en te kiezen welke comp je wilt 1 of 2 schakeld hij moeiteloos over naar de andere pc

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01
Was ook van plan deze aan te schaffen maar zit ook met het probleem dat ik alles draadloos heb maar buiten dat vroeg ik me af welke resoluties deze mini switch ondersteund?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24

BCC

Eeh, het kan sinds kort prima software matig en zelfs cross platform:

http://synergy2.sourceforge.net/

Gebruik het hier met WinXP als server en Ubuntu als slave. Werkt echt PERFECT.
De monitor wordt niet geswitcht, maar dat had je niet nodig, toch?

offtopic:
Oeh, inderdaad nogal oud :X

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 31-01-2006 10:12 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:35

Hu9o

Schokkend

Dat was wel een loei van een kick!

Deze dingen zijn toch neit resolutie gebonden maar verbinden gewoon de draden door.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

ik heb wel eens de demo van Maxivista gebruikt.
werkt ook perfect, je kunt zelfs met scroll-lock switchen zodat je de andere monitor als extended desktop gebruiken :)
Pagina: 1