Toon posts:

[XP] Hoe kom ik in dos onder Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had last van behoorlijke rotzooi op mijn pc en daarom heb ik vanmorgen adware gerund met als gevolg dat hij een bestandje heeft verwijderd dat Windows denkt nodig te hebben bij het opstarten (gevolg is dat windows zich meteen afmeld na het aanmelden).

Nu moet ik eigenlijk in regedit iets veranderen maar daar kom ik dus niet aan. Dus moet ik in 'dos' de naam van een bestandje veranderen zodat de windows denkt dat het bestandje er weer is. (ik heb dus last gehad van een of andere worm en het bestandje staat in windows/system32/...)

Nu heb ik al geprobeerd met diverse opstartdiskettes maar ook dat wil niet lukken, ik krijg mij eigen C-schijf niet te zien en dus kan ik ook niks veranderen.

Wie kan mij helpen?

mvg
Sander

Verwijderd

Druk op F8 tijdens het opstarten om in veilige modus met command prompt te komen. Dan kun je gewoon op de dos-manier je bestandje hernoemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:08 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41

momania

iPhone 30! Bam!

Uuhm F8 drukken tijdens het booten en dan voor DOS-modus kiezen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk draai je NTFS wat dus niet zomaar onder DOS te berijken is, maar ik neem aan dat je deze basiskennis wel wist. :P Probeer het is in de safemode, of boot anders met een Knoppix CD'tje, die wel je NTFS disk kan benaderen. Altijd handig om zo'n Knoppix Live-CD in de buurt te hebben. :)

edit:
Oh, simpel F8 voor DOS schijnt dus ook te kunnen, weer wat geleerd :+

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 06-10-2004 19:09 ]

🌞🍃

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DataBeest schreef op 06 oktober 2004 @ 19:08:
Waarschijnlijk draai je NTFS wat dus niet zomaar onder DOS te berijken is, maar ik neem aan dat je deze basiskennis wel wist. :P Probeer het is in de safemode, of boot anders met een Knoppix CD'tje, die wel je NTFS disk kan benaderen. Altijd handig om zo'n Knoppix Live-CD in de buurt te hebben. :)

edit:
Oh, simpel F8 voor DOS schijnt dus ook te kunnen, weer wat geleerd :+
NTFS is in linux toch read-only? Of loop ik achter... (Expirimenteel kan je idd wel schrijven enzo)

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09
z03m schreef op 06 oktober 2004 @ 19:25:
[...]

NTFS is in linux toch read-only? Of loop ik achter... (Expirimenteel kan je idd wel schrijven enzo)
Is het dan mogelijk met knoppix om een ntfs schrijf read EN write rechten te geven?

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Ja, maar je kunt alleen heel beperkt lezen en schrijven...
Bestanden maken/verwijderen is al niet mogelijk. Grootte wijzigen ook niet. in principe kun je alleen binnen een bestand bytes veranderen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
met BartPE een windows XP bootcdrom maken, kan je lezen EN schrijven op je ntfs disken, en het is nog gratis ook :)

A wise man's life is based around fuck you

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 12:58
En als je een bootable XP-CD hebt, kijk dan op
http://www.winxptutor.com/wsaremove.htm

Whatever

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 10:50
NTFS is wel degelijk te benaderen onder DOS!

Gebruik gewoon een bootdisk en vervolgens dit programma:

http://www.sysinternals.com/files/ntfs30r.zip

Succes!

Ow, mocht je problemen hebben met je longfilenames dan is dit wel een handig programma:

http://www.sylpher.com/dosuser/dosutils.htm

Wederom succes!

[ Voor 33% gewijzigd door T-RaX op 06-10-2004 20:23 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
T-RaX schreef op 06 oktober 2004 @ 20:20:
NTFS is wel degelijk te benaderen onder DOS!

Gebruik gewoon een bootdisk en vervolgens dit programma:

http://www.sysinternals.com/files/ntfs30r.zip

Succes!

Ow, mocht je problemen hebben met je longfilenames dan is dit wel een handig programma:

http://www.sylpher.com/dosuser/dosutils.htm

Wederom succes!
als je wilt schrijven moet je betalen... en BartPE is *gratis*

A wise man's life is based around fuck you

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BartPE is de oplossing idd. (of Winternals ERD Commander, maar dat doet hetzelfde en kost bakken met geld)

Oh ja en de Hiren's Bootcd heeft NTFS write support in combinatie met een dosprompt of bijvoorbeeld Volkov commander. Alleen ik heb nog nooit zoveel illegale zut in 34 MB gezien dus links plaatsen mag ik niet.

[ Voor 87% gewijzigd door smvs op 06-10-2004 21:17 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je beter de Windows Operating Systems FAQ hierover kan lezen (over je 'Ik wordt direct uitgelogd na het inloggen'- probleem) - hierin staan 3 manieren om je probleem op te lossen :)
Pagina: 1