Brandprobleem met Nec 1300a

Pagina: 1
Acties:

• Nsider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 19:55
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn Nec 1300a DVD brander heeft sinds een paar dagen ineens kuren. Wanneer ik een dvd wil branden (heb het met nero en met dvddecrypter geprobeerd) dan kan de dvd zonder problemen gebrand worden. Tenminste, zo lijkt het. Wanneer nero of dvddecrypter de DVD wil verifieren geven beide programma's fouten aan. Het eerst waar ik aan dacht was dat ik een slecht dvdtje te pakken had. Maar na een keer of 7 proberen met verschillende lege dvd's en ook dvd+rw, blijft hetzelfde probleem optreden.

Ook als ik ervoor kies om niet te verifieren kan ik zelf contateren dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Wanneer ik namelijk de brander of de DVD-rom speler een Image van de zojuist gebrande dvd wil laten maken, geven zowel de dvd brander als de dvd rom na een tijdje ook leesfouten. Met data CD's geeft de brander geen problemen met branden en verifieren.

Firmware kan ik ook niet meer updaten (niet in windows iig, want daar herkend de exe van de flashfile de target drive niet) sinds ik em destijds min of meer dood had geflashed en dat in DOS weer had hersteld.

Het stomme is dat ik van het weekend nog zonder problemen dvd's heb gefikt en van het ene op het andere moment, zonder ook maar andere software, updates, instellingen of weet ik wat te downloaden/installeren/veranderen op de pc krijg ik dit probleem.

Het uitlezen van andere gekopieerde en originele dvd's lukt nog wel gewoon met de brander.

Het lijkt dus wel of de brander niet goed meer brandt.

Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.