[K8VSE] S-ata schijf niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb Windows Xp draaien, met 1 x Maxtor 120 S-ata op poort s-ata 2. M'n data staat op een Wd 120 S-ata op poort s-ata 1. Nu wil ik op mn promise Raid controler mn 3de Wd200 s-ata schijf hangen.

Zo gezegd zo gedaan. En dan ziet de bios hem. Ik kan hem gewoon als Single schijf selecteren en in het boot menu kan ik hem zeg maar veranderen van plek.

Maar Windows Ziet niks.

Ik heb de promise controler geinstaleerd en de Via Raid tool. Kan iemand me helpen van in de Administrator tools staat hij ook niet.

*btw .. ik heb echt gezocht

[ Voor 4% gewijzigd door Maeslant op 06-10-2004 18:31 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat de schijf toevalling in schijfbeheer?

Te vinden in configscherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer.

Misschien moet je 'm eerst activeren hier.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Maeslant
Nee dat bedoelde ik met administatative tools. Ik heb de engelse versie.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met mijn raid array. Je moet de schijf inderdaad actief maken. Ik heb hier partition magic voor gebruikt maar ik neem aan dat er eventueel genoeg alternatieven zijn.

Helaas is partition magic momenteel niet geinstalleerd dus ik kan je helaas niet precies vertellen waar je het juiste commando kan vinden. Echter, volgens mij vind je via een klik met de rechtermuisknop op de schijf die je actief wil maken (aangenomen dat partition magic hem wel ziet natuurlijk, zo niet dan is er iets veel ernstigers aan de hand lijkt me) en vervolgens zit de optie tot actief maken of al direct in het menu wat verschijnt, of onderaan via een cascade (uitschuivend deel, whatever it is called :)).

En eventueel een letter toewijzen als dat kan.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:31 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

Wellicht moet je gewoon een RAID array op die ene schijf toewijzen. Zie ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden en dan onder "Kan ik een single disk aan mijn RAID controller hangen?" enzo ;)

• Maeslant
BalusC schreef op 06 oktober 2004 @ 19:42:
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

Wellicht moet je gewoon een RAID array op die ene schijf toewijzen. Zie ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden en dan onder "Kan ik een single disk aan mijn RAID controller hangen?" enzo ;)
Ik heb dus even de FAQ weer doorgelezen (inmiddels de 3de keer) en ik kan echt niet vinden hoe ik een RAID array moet toewijzen.

Volgens mij zo
Hoe zet ik de schijven om?
Gebruik de module Schijfbeheer van Windows 2K/XP om een standaardschijf te converteren naar een dynamische schijf. Hiertoe ga je als volgt te werk:
1. Meld je aan als Administrator of als lid van de groep Administrators.
2. Klik op Start en op Configuratiescherm.
3. Klik op Prestaties en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.
4. Klik in het linkerdeelvenster op Schijfbeheer.

Een snellere manier is Start » Run (Uitvoeren) » diskmgmt.msc [enter]. Je kunt hiernaar ook een snelkoppeling op het bureaublad plaatsen.

5. Klik in het deelvenster rechtsonder met de rechtermuisknop op de standaardschijf die je wilt converteren en klik op 'Converteren naar dynamische schijf'. Je moet met de rechtermuisknop klikken in het grijze gebied met de titel van de schijf links in het detailvenster. Klik bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op 'Schijf 0'.
6. Schakel zo nodig het selectievakje in naast de schijf die je wilt converteren en klik op OK.
7. Klik op Details als je de lijst met de volumes op de schijf wilt weergeven.
8. Klik op Converteren.
9. Klik op Ja om te bevestigen dat je de schijf wilt converteren en klik op OK.
Maar ik kan hem daar dus niet vinden. (Mijn harde schijf).

Mijn BIOS zegt doodleuk wel dat er 3 schijven aanwezig zijn.

2 x VIASATA controller
1 x op de Promise Controller.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Kijk even in je bios bij je Promise gebeuren of ie in RAID of IDE modus draait.

Ik heb zelf een Asus A8V met 1x maxtor 300gb op sata1 op de promise maar ik moest hem wel in IDE mode draaien.
Verschil zal je in performance toch niet merken omdat het maar 1 schijf is.

[ Voor 1% gewijzigd door Occy74 op 06-10-2004 23:18 . Reden: typo'tje ]

Systeem Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maeslant schreef op 06 oktober 2004 @ 23:13:
Ik heb dus even de FAQ weer doorgelezen (inmiddels de 3de keer) en ik kan echt niet vinden hoe ik een RAID array moet toewijzen.
Dát is handleidingwerk ;)
Volgens mij zo
[...]
Nogmaals: de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden. Daarin staat duidelijk dat je bij sommige RAID controllers een array moet toewijzen aan een single disk wanneer je een single disk aan de controller wil aansluiten :)

• Maeslant
Idd .. maar in m'n bios heb ik allang gezegd dat hij in Singel IDE Mode moet staan. Did doet hij dus ook in de bios.
Pagina: 1