[TFT] Samsung 213T video probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 15:22
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een 213T tft monitor die uitstekend voldoet aan mijn verwachtingen, op 1 punt na:

*Alle* videobestanden die ik afspeel (*.avi,.wmv.mpg etc) op full screen zijn interlaced en daardoor onkijkbaar. Het probleem doet zich niet voor zolang ik de video in een windowtje op kleiner formaat afspeel.
Het gebeurt ook in meerdere spelers, en ook na upgrade naar windows media player 10 is het probleem niet verholpen.
Ik heb een foto van het probleem bijgevoegd.
Het probleem doet zicn niet voor als ik een crt-monitor aansluit op hetzelfde systeem en dezelfde videobestanden afspeel.

foto van het probleem

monitor : samsung 213T - nieuwste drivers van samsung geinstalleerd
videokaart : geforce fx5600
resolutie : 1600x1200
video drivers 61.77 (net geupdate, met oudere drivers hetzelfde probleem)
windows xp service pack 2
vertical sync staat aan in video properties.
directx 9.
De monitor is digitaal aangesloten op mijn videokaart.
Er is geen andere monitor aangesloten op het systeem.

Ik heb al zitten zoeken op internet en heb al wel andere topics gezien met een soortgelijk probleem, maar kon nog geen oplossing creeeren.
Ik heb inmiddels ook de servicedesk van samsung gemaild en mocht ik van hen een oplossing krijgen dan zal ik deze hier posten.

Enig idee iemand?

Verwijderd

zet V-sync uit, Fastwrite uit. Check maybe dat je kaart het niet goed trekt. Maybe moet op 60 hz staan inplaats van 70hz (weet dat het voor de lcd niks uit maakt maar maybe voor je gpu..die kan dat niet trekke op zo hoge resolutie)
Tja verder...vaag pobleem!
succes er mee

• Skibby
Op lagere resoluties gaat het idd wel goed... zou het dan toch de gpu zijn die het niet trekt.... vaag

Verwijderd

Lagere resolutie dan 1600*1200 moet j niet gaan. Dat geeft namelijk vertekent beeld op een LCD... Lcd moet je namelijk op de resultie draaien waarop die gebouwt is. En niet anders vind ik...(ziet er echt niet uit).
Verder: Welk merk gforce heb? En vooral die andere die dit probleem ook hebben...
Trouwens, probeer met een andere programma fullscreen tedraaien. bv met WINDVD of whatever omtekijken of het niet aan WMP(reeds) ligt...
Verder ga ik ff verder zoeke :P

• Skibby
Andere programma's geven precies hetzelfde.
Het is een Albatron Nvidia geforce fx5600.

Verwijderd

ik heb nu precies hetzelfde probleem..
fastwrite staat uit, evenals vertical sync..

Heel toevallig ook nog een exact dezelfde videokaart als de TS, kan iemand mij helpen? Ik heb dit beeldscherm natuurlijk niet gekocht om op k*t resoluties te gaan draaien..

Verwijderd

Ik heb hier het zelfde probleem. Ik heb hier een Dell FP2001 en een gforce 6800nx

Weet iemand al een oplossing want het is echt irritant!

Verwijderd

Opgelost ->
De nieuwste beta drivers van nvidia doen wonderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:21:
Opgelost ->
De nieuwste beta drivers van nvidia doen wonderen.
welke exact?
Pagina: 1