[TV Out] Vreeeemd probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Hee,

Ik heb al geRTFM'd en geFAQ't en de search kon mij ook niet helpen, maar ik zit met het volgende rare probleem.

Mijn ATI tv out doet het al een tijdje niet.
Het heeft het altijd wel gedaan, ook in kleur dus ik weet dat het moet werken.
Ik heb alles getest, mijn tv, de ingangen, de kabels, de scart converter, alles...
Alles hoort het te doen.

Ik heb een scartplug in mijn tv zitten, daar zit de svideo kabel in.
daarnaast zitten twee tulpjes, een witte en een rooie voor het geluid. Deze komt uit mijn geluidskaart...

Nu doet mijn tv-out het niet. Maar normalitair zou mijn audio het wel moeten doen in het video kanaal op mijn tv. Niet dus.
Maar als ik aan het volume van mijn tv zit in deze stand, dan hoor ik wel flarden van het geluid... Er zit dus duidelijk een kink in de kabel..

Volgens mij drukt mijn tvout signaal mijn audio weg, maar dat is het niet, want hij doet het ook niet als ik de tv-out eruit haal... :X

ik snap er werkelijk geen reet meer van...

Kan iemand mij helpen?

Specs:

Ati Radeon 9600 pro.
Catalyst 4.9
Gloednieuwe Daewoo breedbeeld tv.
Soundblaster Audigy 2

[ Voor 7% gewijzigd door Fubaruba op 06-10-2004 16:43 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
svideo in een scartblok, zonde...
je zegt dat je een neiuwe BB TV hebt, dan zit er vast ook een dedicated Svideopoort op,
duw hem daar eens in (en je audio in een front aansluiting (2 normale tulp ins)

• Fubaruba
ixl85 schreef op 06 oktober 2004 @ 18:49:
svideo in een scartblok, zonde...
je zegt dat je een neiuwe BB TV hebt, dan zit er vast ook een dedicated Svideopoort op,
duw hem daar eens in (en je audio in een front aansluiting (2 normale tulp ins)
als die er zat had ik het wel gedaan.

de tv mag dan nieuw zijn, hij blijft cheap ass.

het svhs signaal haalt ie uit ext 2.

Verwijderd

en toen was er iemand zo gemeen om naar de spec van je pc te vragen, pro cen zo os, alles. ook drivers :P

• Fubaruba
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:23:
en toen was er iemand zo gemeen om naar de spec van je pc te vragen, pro cen zo os, alles. ook drivers :P
hehe.

p4 2.8
512 ram
winxp
sp1

catalyst 4.9

ehm... dat was het denk ik wel :P

Verwijderd

En wat gebeurt er als je een DVD-speler via dezelfde SCART-aansluiting gebruikt? Video of camera mag natuurlijk ook.

• Fubaruba
dan doet alles het perfect!
dat is ook zo stom!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je wel de juiste kabel? Dus van S-video van je videocard naar Scart op je TV? Niet iedere Scart heeft ook altijd S-video, sommige alleen RGB en sommige zelfs slechts composiet, check dus even of de gebruikte Scart-bus ook over S-video beschikt en of de kabel-richting klopt.
Zet je TV dan ook in die stand, want anders blijft het beeld Z/W. Niet alle TV's detecteren het auto, en blijven dan op composiet stand staan, weg kleur.
Ook je audio kan dus wel eens de verkeerde kant op gaan, dat je zo nu en dat toch wat hoort kan gewoon overspraak in de signalen zijn.
Misschien heb je een kabeltje, 3,5mm jack stereo naar RCA, dan kun je je geluid misschien gewoon op je versterker aansluiten?

[ Voor 68% gewijzigd door _XipHiaS_ op 07-10-2004 11:54 ]

• Fubaruba
_XipHiaS_ schreef op 07 oktober 2004 @ 11:47:
Heb je wel de juiste kabel? Dus van S-video van je videocard naar Scart op je TV? Niet iedere Scart heeft ook altijd S-video, sommige alleen RGB en sommige zelfs slechts composiet, check dus even of de gebruikte Scart-bus ook over S-video beschikt en of de kabel-richting klopt.
Zet je TV dan ook in die stand, want anders blijft het beeld Z/W. Niet alle TV's detecteren het auto, en blijven dan op composiet stand staan, weg kleur.
Ook je audio kan dus wel eens de verkeerde kant op gaan, dat je zo nu en dat toch wat hoort kan gewoon overspraak in de signalen zijn.
Misschien heb je een kabeltje, 3,5mm jack stereo naar RCA, dan kun je je geluid misschien gewoon op je versterker aansluiten?
de kabels zijn geen andere kabels dan ik altijd al gebruikt hebben en ik heb nooit iets omgedraaid...

het kan best dat mijn tv out van mijn kaart kapot is, maar waarom doet het geluid het dan niet?
Pagina: 1