[XP] PC schoongemaakt, nu Windows reactiveren*

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 14:16
Ik heb een computer schoongemaakt (stof etc), dus de hardware lag er helemaal uit. Daarna alles weer ingebouwd, en op dezelfde manier aangesloten.

Er is dus helemaal niets gewijzigd (o jawel, een heatpipe op de videokaart gezet), en nu moet windows gereactiveerd worden omdat er teveel hardware is gewijzigd...aint that strange

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

nee dat ain't strange :?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Stefke
en waarom niet? Als ik een melding krijg dat er teveel hardware gewijzigd is terwijl dat niet zo is?

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

nou, hij zal wel denken dat het wel zo is... misschien van plaats veranderde kaarten?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kaarten in andere sloten gedrukt? Maar wat wil je nu eigenlijk weten? Of is dit topic alleen om dit te melden? Als je windows gewoon netjes gekocht hebt moet het activeren geen probleem zijn. Ik snap het doel van dit topic dan ook niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 06-10-2004 16:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Andere sloten gebruiken is nieuwe hardware voor windows, ookal is het dezelfde kaart, een netwerkkaart zal ook ineens Lan verbinding #2 hete etc. Opnieuw activeren en klaar is kees :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Stefke
Het is niet mijn computer (en dus ook niet mijn windows). Ik heb misschein een modem van slot verwisseld, dat weet ik niet meer. Iets anders iig niet, en ik vond het een beetje raar dat Windows daarom opnieuw aangemeld moet worden, dat moet ik de eigenaar van de computer natuurlijk wel kunnen uitleggen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou zeggen lees dit even door:Windows Product Activation (WPA) aan de hand daarvan moet je het wel uit kunnen leggen. Probeer eventueel of het herplaatsen van de hardware wellicht dit probleem verhelpt? :) Verder kun je gewoon Microsoft bellen; die geven volgens mij vrij eenvoudig een nieuw activatiecode :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Misschien nog eens goed nadenken wat je allemaal hebt verwisseld, en terugplaatsen op de 'juiste' plek. Windows met F8 starten en een systeemherstel uitvoeren naar een moment voordat je aan het prutsen sloeg?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mits je een legale winxp hebt, kun je toch gewoon simpel activeren? Gewoon een kwestie van een paar klikken neem ik aan... :)

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Tiwaz schreef op 06 oktober 2004 @ 18:18:
Misschien nog eens goed nadenken wat je allemaal hebt verwisseld, en terugplaatsen op de 'juiste' plek. Windows met F8 starten en een systeemherstel uitvoeren naar een moment voordat je aan het prutsen sloeg?
Totzover ik weet werkt dit achteraf niet meer, een systeemherstel zet sowieso de activatie status niet terug, kortom: als Windows wil activeren zal er geactiveerd moeten worden. Gewoon door de activatie heenklikken, werkt het niet? Dan de optie kiezen om het per telefoon te doen (gratis nummer.) Microsoft heeft bekend gemaakt dat ze bij het telefonisch activeren geen enkele vraag stellen over hoe en wat.
Het is handig om alle codes e.d. van de telefonische activatie te bewaren, want ik heb ooit ergens gelezen dat je die vaker kunt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrissels op 07-10-2004 22:59 ]

Pagina: 1