[XP Home] Door Novell aangemaakte policies verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 08:12
Een paar dagen geleden heb ik novell geinstallerd op mijn laptop zo dat ik op school kon printen en bij mijn x-drive enzo kan komen. Alleen nu pakt hij natuurlijk ook de policies van school, zo als geen rechter muis knop, geen MSI bestanden installeren, restricties op bepaalde delen van mijn computer.

Novell heb ik weer geuninstalled maar nu heb ik nog steeds die policies op mijn computer.

bij WinXP Home kun je volgens mij geen policies toevoegen, weet iemand hoe ik die policies van mijn computer af krijg?

www.debrasserie.nl

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kleine titeledit :)

Policies WinXP Home ==> [XP Home] Door Novell aangemaakte policies verwijderen?

Verwijderd

De policies die door Novell zijn gedaan staan in WinXP in de vorm van registry settings. Deze blijven "plakken" zolang ze niet worden overruled door nieuwe settings. Ik weet de exacte locaties niet uit mijn hoofd, maar kijk maar eens op HKLM\Software\Policies en HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Policies. Ook in HKCU zul je deze tegenkomen. Gooi deze maar eens weg en kijk dan of je er vanaf bent.

Misschien doet Novell ook nog een truuk met (of via) je local policies, weet ik echter niet zeker, het is lang geleden dat ik er iets mee gedaan heb. Ik zou eerst het bovenstaande proberen.

Nog een laatste TIP: Wil je wel de Novell client gebruiken, maar geen last hebben van policies, installeer dan NIET de Workstation Manager (via Custom Install)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:35 ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 06:50

Scraper

ErikJ

wellicht dat er nog wat registersettings in de grouppolicy directory staat:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy

andere mogelijkheid is dat de school in kwestie niet alleen met group policies werkt maar ook met het verspreiden van registersettings via een zen object op force run. Wellicht dat je het dus niet allemaal oplost door de policies weer goed te krijgen.

Verwijderd

Anders de beheerder vragen of hij voor de groep mensen die hun eigen machines gebruiken om op school in te loggen een aparte groep wil aanmaken. Dan hoef je er geen last weer van te krijgen. Als hij dit heeft ingeregeld kun je gewoon inloggen en de huidige policy wordt ongedaan gemaakt.

Handmatig policies verwijderen is mogelijk mits er in de policy geen regeltje staat m.b.t. het wijzigen in de registry. Je moet dan iig wel inloggen met workstation only en op de pc (dus niet een mogelijk domain) met een admin account.