Printer onder RedHat

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Aan een RedHat 9 systeem heb ik een HP LaserJet 1320 hangen via de paralelle poort. Toen ik de computer opstartte herkende hij hem direct als "HP LaserJet 1320" en installerde hem.

Toen ik vervolgens iets wilde gaan printen met "cat bestand > /def/lp0" werd alleen de eerste regel gedrukt en voor de rest witte velletjes. Nu doet hij alleen maar witte velletjes, maar als ik meerdere bestanden achter elkaar print, wil hij nog wel es de eerste regels printen.

En wat ook appart is, is dat hij bij het ene bestand wel witte velletjes geeft en bij de andere helemaal niets doet!

Dit zou toch moeten werken zonder cups?

Maar vervolgens heb ik cups toch geinstalleerd en met cat bestand | lpr krijg ik hetzelfde probleem. Cups heb ik nog niet echt ingesteld, maar dat lijkt me ook niet nodig voor het functioneren van de printer onder linux zelf. Ik kan de printer wel zien onder Windows, maar nog niet printen.

Ik heb gezocht naar drivers maar die kan ik niet vinden voor deze printer onder RedHat. Loskoppelen, uninstallen en weer installeren werkt ook niet.

Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 30% gewijzigd door Fles op 06-10-2004 18:22 ]

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
redhat-config-printer? En dan instellingen ff nakijken.

[ Voor 73% gewijzigd door Insanergy op 06-10-2004 19:31 ]

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Dat lijkt me inderdaad de eerste stap. Let dan onder andere op het ingestelde papierformaat.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik vind hpijs altijd prima werken en niet al te moeilijk in te stellen, zeker met hp printers.

kijk hier eens naar:
http://www.linuxprinting....i?recnum=HP-LaserJet_1300

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Fles
GiLuX schreef op 06 oktober 2004 @ 20:56:
ik vind hpijs altijd prima werken en niet al te moeilijk in te stellen, zeker met hp printers.

kijk hier eens naar:
http://www.linuxprinting....i?recnum=HP-LaserJet_1300
Dit is een hele andere printer. Drivers zijn niet eens hetzelfde. Ik heb al op die site gekeken, maar deze printer staat er niet op. Bovendien werkt hpijs maar tot 600dpi. Deze printer doet 1200.
Insanergy schreef op 06 oktober 2004 @ 19:23:
redhat-config-printer? En dan instellingen ff nakijken.
Dit zit zeker in X Windows...? En die heb ik niet :)

Het duurt bij het printen van een bestand die een paar regels bevat gewoon KNETTER lang voor hij gaat printen. Lampje begint te knipperen bij een opdracht dat hij gegevens binnen krijgt of verwerkt. En VEEL later gaat hij het printen. Bij een bestand met meerdere pagina's geeft hij gewoon alleen maar lege blaadjes, of alleen de eerste regels.

[update]
Ik heb cups dus geinstalleerd en een postscript toegevoegd die werd aangeraden op linuxprinting.org, een ghostscript is niet nodig bij deze printer.

Als ik scripts moet posten hoor ik het graag.
[/update]

[ Voor 38% gewijzigd door Fles op 07-10-2004 12:04 ]

• Fles
Bleek dat m'n spool directory niet toegankelijk was voor iedereen... Nu werkt hij wel.

Blijft bijzonder dat hij soms wel raar printe en soms niet en soms lege velletjes.
Pagina: 1