Garantie voor digitale cameras die je in het buitenland koop

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik heb kennis die binnenkort naar Nederland komt. Zij woont zelf in Korea. En misschien zagen jullie nog mijn vorige post langs komen voor Canon Ixus 30. Ik heb beetje rond gevraagd en in Korea kost Ixus 500 op dit moment rond 250 euro. Dus het scheelt minimum 100-150 euro vergeleken met prijs hier in Nederland. Ik heb zelf nog effe in GOT gezocht over garantie voor toestellen die je in het buitenland koopt.

Maar is het wel mogelijk om een extra garantie aan te vragen voor buitenland of is het alleen mogelijk als je hem in Nederland koopt?

Lucky Goldstar

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het grootste punt is dat je camera's bij eventuele problemen weer terug zal moeten naar Korea voor reparatie. Ik geloof dat Canon zelf nogal vasthoudend is in het feit dat er op toestellen die niet uit Europa/ Nederland komen hier dan ook geen service wordt verleend.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daar heb je helemaal gelijk in Rudedadude. Camera's uit het buitenland worden hier niet ter reparatie aangenomen. Extra garantie aanvragen is geen optie in vrijwel alle gevallen. Buitenlandse toestellen in nederland kopen raad ik ook niet echt aan trouwens. Ik ken veel mensen die echt problemen hebben gehad met het claimen van garantie. Canon toestellen vooral.

Die garantie die je erbij kan kopen is namelijk van de winkel zelf en niet van bv Canon.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 06-10-2004 16:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Maar geldt dat voor alle merken voor is het hoofdzakelijk alleen bij Canon? Bijvoorbeeld Nikon.. zijn ze ook zo streng?

Lucky Goldstar

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Veel merken zijn zo streng inderdaad. Dit ook om paralelle import tegen te gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum