Een textarea resizen is een piece of cake als je met rows en cols werkt:
Echter dit gaat ervan uit dat je uberhaupt cols en rows hebt gedefinieerd in je textarea tag. Dit heb ik dus niet en wil ik ook niet: ik doe het met CSS, want ik wil een waarde in px kunnen invoeren.
Hoe kan ik nu dan de textarea van grootte laten veranderen? Ik heb al flink wat lopen kloten, echter wat blijkt: je kan de style.width van een object op je pagina niet bepalen. Stel ik voeg in het vorige voorbeeld het volgende toe
...dan blijft je alert box leeg. Je weet dus niet hoe groot hij is en dat is dus ook niet op te roepen. Je zou hem wel een nieuwe waarde kunnen geven d.m.v.:
Iemand die weet hoe dit op te lossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <html>
<body>
<Script language='JavaScript'>
function TextAreaResize(value, value2) {
document.getElementById("textAreaId").rows = document.getElementById("textAreaId").rows + value ;
document.getElementById("textAreaId").cols = document.getElementById("textAreaId").cols + value2 ;
}
</script>
<input type='button' onclick='javascript:TextAreaResize(-1, 0)' value='Less Rows'>
<input type='button' onclick='javascript:TextAreaResize(+1, 0)' value='More Rows'>
<input type='button' onclick='javascript:TextAreaResize(0, -1)' value='Less Cols'>
<input type='button' onclick='javascript:TextAreaResize(0, 1)' value='More Cols'>
<textarea cols='20' rows='30' name='textAreaId' id='textAreaId' class='textAreaClass'>HOEI!</textarea>
</body>
</html> |
Echter dit gaat ervan uit dat je uberhaupt cols en rows hebt gedefinieerd in je textarea tag. Dit heb ik dus niet en wil ik ook niet: ik doe het met CSS, want ik wil een waarde in px kunnen invoeren.
Hoe kan ik nu dan de textarea van grootte laten veranderen? Ik heb al flink wat lopen kloten, echter wat blijkt: je kan de style.width van een object op je pagina niet bepalen. Stel ik voeg in het vorige voorbeeld het volgende toe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <head>
<style type='text/css'>
textarea.textAreaClass {
width: 200px ;
height: 200px ;
}
</style>
</head>
(...)
<script language='JavaScript'>
alert(document.getElementById('textAreId').style.width) ;
</script> |
...dan blijft je alert box leeg. Je weet dus niet hoe groot hij is en dat is dus ook niet op te roepen. Je zou hem wel een nieuwe waarde kunnen geven d.m.v.:
code:
Maarja, veranderen is er dus niet bij, want ik weet niet hoe groot hij is.1
2
3
4
| <script language='JavaScript'>
var ta_width = 400 ;
document.getElementById('EVOEditor').style.width = ta_width + "px" ;
</script> |
Iemand die weet hoe dit op te lossen?
[ Voor 28% gewijzigd door Cavorka op 06-10-2004 16:22 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.