downloadlink in php

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-08 09:15
na een eerder topic (met een terecht slotje) nu een nieuw topic met hierin mijn code en dergelijke.

Ik ben met een website bezig en wil hier in mensen gelegenheid geven om .doc files en .pdf files te downloaden.

Nu heb ik de volgende code's:

de code van de formulieren pagina
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<title>formulieren</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<style type="text/css">
H1 { font-family:"Times New Roman", Times, serif; font-size:26px }
H2 { font-family:"Times New Roman", Times, serif; font-size:14px }
</style>
<body>
<? echo("
<h1>Formulieren:</h1>
<H2>
Lidmaatschap aanvraag (download pdf) ") ?> <a href="index.php?file=downloads/aanmelding.doc" style="color:#000000">(download word)</a><br>
<? echo("
Lidmaatschap mutatie (download pdf) (download word)
</H2>
")
?>
</body>
</html>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

in deze pagina moeten de bezoekers dus een link aan kunnen klikken en de file kunnen downloaden.

verder heb ik de downloadpagina met het volgende script:

<html>
<head>
<title>download</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php

$filename = $_GET['file'];

$file-extension = substr( $filename,-3 );
if( $filename == "" )
{
echo "<html><title>Download mislukt</title><body>ERROR: download file NOT SPECIFIED. USE force-download.php?file=filepath</body></html>";
exit;
} elseif ( ! file_exists( $filename ) )
{
echo "<html><title>Download mislukt</title><body>ERROR: File not found. USE force-download.php?file=filepath</body></html>";
exit;
};
switch( $file-extension )
{
case "pdf": $ctype="application/pdf"; break;
case "exe": $ctype="application/octet-stream"; break;
case "zip": $ctype="application/zip"; break;
case "doc": $ctype="application/msword"; break;
case "xls": $ctype="application/vnd.ms-excel"; break;
case "ppt": $ctype="application/vnd.ms-powerpoint"; break;
case "gif": $ctype="image/gif"; break;
case "png": $ctype="image/png"; break;
case "jpg": $ctype="image/jpg"; break;
default: $ctype="application/force-download";
}
header("Pragma: public");
header("Expires: 0");
header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");
header("Cache-Control: public");
header("Content-Type: $ctype");
$user_agent = strtolower ($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]);
if ((is_integer (strpos($user_agent, "msie"))) && (is_integer (strpos($user_agent, "win"))))
{
header( "Content-Disposition: filename=".basename($filename).";" );
} else {
header( "Content-Disposition: attachment; filename=".basename($filename).";" );
}
header("Content-Transfer-Encoding: binary");
header("Content-Length: ".filesize($filename));
readfile("$filename");
exit();

?>

</body>
</html>

Ik krijg dit niet werkende.

alleen zie ik in de code geen fout ??

Verwijderd

PLaats in elk geval je code tussen [ code] of [ php] tags.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 13:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

Oke, wat is hier precies de bedoeling van? Wat heb je al geprobeerd? En de code-tags idd :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 even verhaaltje tikken....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik doe dit topic ook op slot. In je vorige topic had ik al een verwijzing gemaakt naar de P&W Beleid .

Waarom hameren we daar zo op? Je ziet het al aan bovenstaande replies; niemand kan er echt wat mee. :)

Zet om te beginnen je code tussen [code=php][/code]-tags, zodat je iets krijgt als:
PHP:
1
melp

Geef vervolgens alleen de relevante code. Negentig procent van de bezoekers, als het niet meer is, ziet een topic met een lap code en klikt weg. :) En weer een kans minder voor jou dat je probleem opgelost wordt. Geef dus alleen de code waar het om gaat.

Ook: Geef een foutmelding en waar het fout gaat, wat er mis gaat. Een lap code met de opmerking: "Het werkt niet" kan niemand iets mee. Waar gaat het mis. Welke regel? Welke foutmelding? Onder welke condities? Pas dan is er wat over te zeggen; op deze manier zijn eerst 20 posts nodig om alle benodigde informatie te achterhalen, terwijl deze ook direct gegeven kan worden. :)

Ook je titel is onduidelijk. Een bezoeker moet direct het probleem kunnen zien waar het over gaat; anders klikt hij er niet op. :) "downloadlink in php" is in dit op zicht onduidelijk. Je geeft precies aan wat je wilt. Je geeft echter niet de kern aan, wat gaat er dan fout?

Zie ook de quickstart voor meer informatie. Ik heb hem al eerder in deze post een link gezet. :)

Verder is het openen van een topic na een slotje not-done, zoals je al eerder gehoord hebt. Neem contact op met de moderator die het topic heeft gesloten (via e-mail); hij kan dan meer informatie geven en eventueel uitleggen waarom hij dicht is gegaan.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.