[Chello] Het leek zo mooi, Euro-DOCSIS modems

Pagina: 1
Acties:

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
Chello heeft deze week in de achterhoek in verschillende plaatsen de COM21 modems vervangen door nieuwere modem compatible met de Euro-DOCSIS.
Dat hebben ze werkelijk perfect gedaan, de helpdesk was goed bereikbaar 's avonds en dat terwijl ze zulke grote acties uitvoeren. Mijn plaatsje (Groenlo) hebben ze in 1 avond in z'n geheel kunnen "upgraden" :). Hoorde verschillende positieve verhalen van mensen bij mij uit de plaats, maar sinds gisteren zijn de andere diensten over de kabel een ramp.

Zodra ik verkeer over het modem laat gaan komen er strepen om de tv, geluid van de tv ruist, radio ruist verschrikkelijk. Als je gewoon browsed dan krijg je een streepje of 4 over je tv heen en als je upload dan lijkt het net alsof je naar canal+ kijkt zonder decoder. Zet je de pc uit (modem blijft dus aan) dan is het audio/video weer zoals vanouds.
Dit lijkt niet een probleem wat zich lokaal bij mij afspeelt, een ander persoon bij mij in de plaats speelt dit ook.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door nAFutro op 06-10-2004 15:51 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Vast wel en zolang je 't niet doorgeeft aan de storingsdienst zal 't ook wel zo blijven.

Verwijderd

idd, dit heeft verder niks met euro docsis modems te maken. Ik heb zelf al jaren een euro-docsis model staan (multikabel) en heb nog nooit gehad dat het internet signaal tv/radio beinvloed.
Waarom bel je de helpdesk niet gewoon ?

• nAFutro
De helpdesk van chello weet geen raad, die hebben het doorgespeeld naar de technische afdeling van UPC. Die komen er nog op terug.
Ik vroeg me dus af of andere mensen ook ineens wazige problemen hebben gekregen na zo'n omruil actie. Euro-DOCSIS heeft toch een andere manier van communiceren, nu de hele plaats hier omgezet is kan UPC wel wat gewijzigd hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door nAFutro op 06-10-2004 22:44 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 11:33
Nope, geen problemen gehad met de omruil van een Teryon TeraPro naar een Motorola SurfBoard 5100E. Misschien is je coax beschadigd geraakt tijdens de omruil?

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-10-2004 22:47 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook in de achterhoek.

• diemer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-02 08:28
Je zou es een andere coax kunnen proberen wil soms ook nog wel es helpen heeft namelijk meestal met instraling van de kabel te maken.
Heb je het kabelmodem op de splitter van upc aangesloten of heb je er zelf 1 tussen gezet?
Heb je dit geprobeert en het blijft slecht zou er volgens mij gewoon een monteur heen kunnen :)

Have fun :p

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 15:52
Ik heb dit probleem ook een hele tijd gehad, A2000 amsterdam gebied. Totdat een keer de verbinding ermee op hield. Toen hebben ze alles vervangen van modem tot bekabeling en werkte het nog niet. Uiteindelijk lag het aan de splitter die stuk was. Of het nu daaraan ligt weet ik niet omdat ze dus ook de rest hebben vervangen. Wat je zou kunnen proberen is om de coax kabels los te trekken en opnieuw in je splitters/apparatuur te steken. Misschien dat er sprake van corrosie is.

Verwijderd

Ik woon in dezelfde plaats en heb het ook. Lijkt me dus nogal stug dat het aan de kabels oid moet liggen. Afwachten wat de TD van UPC ervan zegt denk ik. :(

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
heb je de splitter wel correct aangesloten? Als dit het geval is zou je modem niets kunnen doen met je tv ( In theorie ) ... Daar is de splitter namelijk voor...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Ik heb dit ook gehad, gigantische storing op sommige tv zenders als ik aan het downloaden was.

Ik had Chello gebeld en volgens hun moest ik betere coax kabels kopen, enige wat er veranderd was, was het modem, van Lancity naar Motorola.
Ik heb zelf alles maar nagelopen en nu werkt het goed.

Ik had voorheen een afsplitsing gemaakt voor de splitter, dus kabel komt uit de grond, direct hieraan een kabel aangesloten voor naar zolder, dan naar de splitter.
Waarschijnlijk vond de Motorola dat niet grappig. Beeld en radio was op zolder super :)
Ik heb nu een 3-weg splitter ertussen zitten. Werkt prima echter is op zolder nu het beeld wel wat minder dan voorheen en de radio werkt niet goed (maar dat komt ongetwijfeld door de (tv) splitter) :D

• nAFutro
Potdomme de kaboutertjes zijn bij me langsgeweest. Ik zie dat er geen probleem meer bij mij is. Zelf heb ik vandaag niet aan de kabels gezeten terwijl vanochtend het probleem er nog wel was.
Hopelijk is het probleem nu ook voor de andere mensen opgelost, heb helaas nog geen terugkoppeling gehad van UPC/Chello dat is wel jammer.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
nAFutro schreef op 07 oktober 2004 @ 20:17:
Potdomme de kaboutertjes zijn bij me langsgeweest. Ik zie dat er geen probleem meer bij mij is. Zelf heb ik vandaag niet aan de kabels gezeten terwijl vanochtend het probleem er nog wel was.
Hopelijk is het probleem nu ook voor de andere mensen opgelost, heb helaas nog geen terugkoppeling gehad van UPC/Chello dat is wel jammer.
Het kan wezen het modem van "channel" is veranderd.
In de webinterface van de Motorola kan je de veranderen.
De een geeft meer storing dan een ander.
Na een reset of na enige tijd veranderde bij mij het channel nr.

Het kan dus wezen dat het opeens weer terugkomt :D
Pagina: 1