[DOS] Bootmenu Ghost

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Beste mensen ik ben vanaf vanmorgen alle topics af aan het struimen, maar wordt niet wijzer uit de informatie die ik tegenkom, zoveel informatie dat ik door de bomen de DOS >:) niet meer zie.

Wat ik wil weten is hoe ik vanaf niets, een cd kan maken, waarbij ik alle mogelijke varianten van GHOST 2003 kan opstarten.

Mijn varianten zijn:

NORMAAL
USB 1.1 Support
USB 2.0 Support
SCSI & USB 1.1 Support
SCSI & USB 2.0 Support

kan selecteren door middel van een keuze menuutje in DOS alvorens hij doorlaadt naar het geselecteerde bestand.

het pad op de cd-rom zou zijn dan: er is een map genaamd ghost en in die map bevinden zich de vijf verschillende diskettes namelijk ook:
c:\ghost\\NORMAAL
c:\ghost\\USB 1.1 Support
c:\ghost\\USB 2.0 Support
c:\ghost\\SCSI & USB 1.1 Support
c:\ghost\\SCSI & USB 2.0 Support

Zoals ik het nu heb staan op mijn pc

Mijn vragen zijn, hoe is de structuur van de autoexec.bat en config.sys opgebouwd zodat deze worden opgestart vanaf cd.

Wat ik zelf geprobeerd heb werkt niet namelijk:

CODE

----------------------------

Menudefault]=Norton Ghost 2003 met USB 1.1 Support, 10

[Menu]
menuitem=Norton Ghost 2003 met USB 1.1 Support
menuitem=Norton Ghost 2003 met USB 2.0 Support
menuitem=Norton Ghost 2003 met SCSI & USB 1.1 Support
menuitem=Norton Ghost 2003 met SCSI & USB 2.0 Support
submenu Maintenance, Set Up For System Maintenance

[Common]
device=c:\dos\himem.sys
device=c:\mouse\mouse.sys

[Norton Ghost 2003 met USB 1.1 Support]
device=C:\GHOST\USB 1.1
x=d800-dfff
dos=high
files=50
buffers=10

[Norton Ghost 2003 met USB 2.0 Support]
device=C:\GHOST\USB 2.0
x=d800-dfff
dos=high
files=70
buffers=30

[Norton Ghost 2003 met SCSI & USB 1.1 Support]
device=C:\GHOST\SCSI & USB 1.1
x=d800-dfff
files=50
buffers=20

[Norton Ghost 2003 met SCSI & USB 2.0 Support]
device=C:\GHOST\SCSI & USB 2.0
x=d800-dfff
files=50
buffers=20

[Maintenance]
files=60
buffers=
[Common]

@Echo off

-----------------------------

Einde

dit is eigenlijk een modificatie van een bestaande aanpassing van iemand anders, gevonden op internet. Ik kom niet verder en ben nu hopeloos, 5 uur later nog niets bereikt.

Mijn vragen zijn.. hoe verwijs ik door naar de keuzes in mijn menu, welke bestanden moet ik die koppelingen naar maken, zodat de ghost bootdisk vanaf het begin gestart wordt. Ik hoop dat het topic niet meteen gesloten wordt, omdat het al het zoveelste is.

dingen die ik geraadpleegt heb:
google
GoT
nu2.nu
choice
die bart met zijn proggies

en ik ben er niet wijs uitgekomen, dus misschien weet iemand waar ik een dos tutorial kan vinden met alle mogelijke commando's zodat ik het zelf kan leren...

of een simpele uitleg, of zelfs de code!

Bijv. Dank

discogs

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is alweer een tijd geleden, maar ik ga even een poging wagen :)

Ik weet niet precies wat je met device=C:\GHOST\USB 1.1 wilt bereiken, maar de "device=" regels worden gebruikt om device-drivers in het geheugen te laden (zoals bijvoorbeeld voor je muis).

Verder zal ik even kijken naar bijvoorbeeld: http://www.computerhope.com/ac.htm

Overigens moet je "commandline commando's" in je autoexec.bat zetten

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• loewie1984
dankjewel tis al een begin,.. met die link.. en wat ik met device bedoelde, is dat ik zo verward ben door alle informatie, dat ik in de veronderstelling ben/was dat dat een pad moet zijn naar een applicatie die ik wil opstarten

discogs

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

Standeman

Prutser 1e klasse

loewie-643- schreef op 06 oktober 2004 @ 16:06:
dankjewel tis al een begin,.. met die link.. en wat ik met device bedoelde, is dat ik zo verward ben door alle informatie, dat ik in de veronderstelling ben/was dat dat een pad moet zijn naar een applicatie die ik wil opstarten
Om automatisch een programma te starten na de boot moet je het incl. pad en runnable verwijzen vanuit je autoexec.bat (zoals de naam ook al aangeeft ;))

Maar je hebt dus 2 bestanden nodig, namelijk config.sys (voor het laden van drivers en andere config-dingetjes) en autoexec.bat (om programmatjes te starten of andere commando's uit te voeren).

Overigens zijn er een hele hoop faq's / forums /etc hierover te vinden in google...

edit:

of zoek ff een win98 bootflop op en bekijk daar de autoexec en config. Is een goed voorbeeld over hoe het moet.

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 06-10-2004 16:12 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 23:37

wowi

[rml][ dos] Autoexec.bat config.sys (boot cd)*[/rml]

kijk eens naar deze post
dan kom je er vast wel uit.

• loewie1984
Ik heb er nog steeds geen benul van, kan iemand me een zetje in de goede richting geven, en een beetje de start van de code laten zien>?

discogs

• loewie1984
IS het mogelijk om in een autoexec.bat een andere autoexe.bat in een submap te laten uitvoeren??? want dat ben ik dus nu uit aan het proberen...

discogs

Pagina: 1