Toon posts:

Radeon 8500 werkt niet na installeren recente drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus het probleem dat wanneer ik een redelijk recente driver installeer voor m'n Radeon 8500, het systeem hangt nadat een game voor ~5 seconden draait.

De config:

P4 1500Mhz
Abit BL7
ATi Radeon 8500 Pro
512MB PC133 SDRAM
Terratec DMX Xfire 1024
Seagate 40gb schijf

Het vreemde is, ik had windows xp geinstalleerd, en toen deed de comp het normaal, games werkten enzo, ik had ook al alle drivers geinstalleerd. De volgende dag deed de comp het echter niet meer, als ik een game opstart (bijv. dark age of camelot) dan werkt hij normaal in het character screen (waar ook al models gerendered worden) en als ik dan play game doe, en ik in het spel zit, dan wordt het scherm zwart en komen er 2 seconden later allerlei gekleurde verticale strepen in beeld. :?

Maarja, als ik dan een ATi driver uit 2002 ofzo installeer, dan doet het het wel, maar de fps is dan nogal erg slecht en DirectX 9 games draaien niet. De Radeon zelf is perfect in orde, ik heb er 2 hier en die hebben al meer dan 2 jaar lang het goed gedaan, als ik de andere erin zet heb ik hetzelfde probleem. Als ik een geforce2 MX erin zet doet de comp het ook gewoon goed (alleen erg traag zo'n gf2 mx :/ ) dus hardwarematig is er met de computer niks mis, het is puur een softwarematig probleem. Ik heb dit probleem al langer, meer dan 1,5 jaar al, maar toen had ik gewoon die oude driver erop gelaten en zo deed het het normaal totdat de computer werd geupgrade en die radeon 8500 <-> abit BL7 combo niet meer gebruikte. Maarja, nu MOET ik ze dus samen zetten, en dat gaat niet, en dat wil ik graag oplossen.

Iemand enig idee hoe ik die nieuwere drivers WEL werkend kan krijgen, of iemand die die crash herkent? Ik heb al wat geprobeerd met smartgart en het ati control panel te spelen, maar dat helpt allemaal niets ;(