Ik heb een vreselijk raar en storend probleem met mijn desktop.
het zit namelijk zo:
Ik start mijn pc op, geen enkel probleem, alles werkt perfect... Na een kwartiertje reboot ik de pc (Windows XP), ik krijg het windows is shutting down window, pc reboot, maar dan gebeurt er helemaal niets meer... Hij toont zelfs het bios-screen niet meer, en het scherm gaat in standby-modus lijkt mij. Ik hoor geen bios biep meer, maar alle fans en de harde schijf draaien nog. Op de reset-knop drukken helpt niet, en ik moet mijn pc een half uur laten afstaan alvorens deze terug wilt opstarten.
Deze pc heeft al 2 jaar perfect gewerkt, dus het is geen fabrikantsfout ofzo, en ook geen foute instelling van hardware.
Temperatuur = normaal, nergens boven de 40°C en ook het voltage is normaal.
Specs: Asus A7N8X mobo, CPU: AMD Xp 2200+ Toroughbread
2 latjes van 256MB DDR Corsair ram @ 400mhz (dual channel enabled)
Geforce 4 Ti 4200 128MB ram AGP8x
Aopen H600A kast en Voeding van Aopen (Silent Power 300W)
Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen alvorens ik at random nieuwe stukken ga kopen en begin te vervangen.
Iemand suggesties?
Dank bij voorbaat,
Genghis
het zit namelijk zo:
Ik start mijn pc op, geen enkel probleem, alles werkt perfect... Na een kwartiertje reboot ik de pc (Windows XP), ik krijg het windows is shutting down window, pc reboot, maar dan gebeurt er helemaal niets meer... Hij toont zelfs het bios-screen niet meer, en het scherm gaat in standby-modus lijkt mij. Ik hoor geen bios biep meer, maar alle fans en de harde schijf draaien nog. Op de reset-knop drukken helpt niet, en ik moet mijn pc een half uur laten afstaan alvorens deze terug wilt opstarten.
Deze pc heeft al 2 jaar perfect gewerkt, dus het is geen fabrikantsfout ofzo, en ook geen foute instelling van hardware.
Temperatuur = normaal, nergens boven de 40°C en ook het voltage is normaal.
Specs: Asus A7N8X mobo, CPU: AMD Xp 2200+ Toroughbread
2 latjes van 256MB DDR Corsair ram @ 400mhz (dual channel enabled)
Geforce 4 Ti 4200 128MB ram AGP8x
Aopen H600A kast en Voeding van Aopen (Silent Power 300W)
Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen alvorens ik at random nieuwe stukken ga kopen en begin te vervangen.
Iemand suggesties?
Dank bij voorbaat,
Genghis