[Prob][Desktop] Opstart(herstart) Probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Genghis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02-2013
Ik heb een vreselijk raar en storend probleem met mijn desktop.
het zit namelijk zo:

Ik start mijn pc op, geen enkel probleem, alles werkt perfect... Na een kwartiertje reboot ik de pc (Windows XP), ik krijg het windows is shutting down window, pc reboot, maar dan gebeurt er helemaal niets meer... Hij toont zelfs het bios-screen niet meer, en het scherm gaat in standby-modus lijkt mij. Ik hoor geen bios biep meer, maar alle fans en de harde schijf draaien nog. Op de reset-knop drukken helpt niet, en ik moet mijn pc een half uur laten afstaan alvorens deze terug wilt opstarten.
Deze pc heeft al 2 jaar perfect gewerkt, dus het is geen fabrikantsfout ofzo, en ook geen foute instelling van hardware.

Temperatuur = normaal, nergens boven de 40°C en ook het voltage is normaal.

Specs: Asus A7N8X mobo, CPU: AMD Xp 2200+ Toroughbread
2 latjes van 256MB DDR Corsair ram @ 400mhz (dual channel enabled)
Geforce 4 Ti 4200 128MB ram AGP8x
Aopen H600A kast en Voeding van Aopen (Silent Power 300W)

Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen alvorens ik at random nieuwe stukken ga kopen en begin te vervangen.

Iemand suggesties?

Dank bij voorbaat,
Genghis

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

zit er niet (per ongeluk) een usb key waar ie van wil booten?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Genghis
Rwin schreef op 06 oktober 2004 @ 15:21:
zit er niet (per ongeluk) een usb key waar ie van wil booten?
Nope, hij geraakt zelfs niet bij bios-screen, dus hij boot nog van niets...

edit:
btw, na een half uur af laten staan boot hij dus wel, dus zou raar zijn als hij een half uurlang van iets anders probeert te booten, en na dat half uur niet meer hé :P

[ Voor 29% gewijzigd door Genghis op 06-10-2004 15:24 ]

• Rwin

Rwin

Ondertitel

ow ja :+ sorry

batterij kapot? die van het MOBO? misschien houd ie een verkeerde instellingen omdat de batt een te zwak signaal heeft, maar na een half uur is ie die kwijt.

kan je testen door hem te booten, en daarna uiteraard weer, dan doet ie het niet, dan batt eruit en de + en - van de batterijhouder "kort te sluiten"/verbinden.

als ie dan wel opstart (met batt erin) dan zou ik eens een andere batt gaan kopen

• Genghis
Rwin schreef op 06 oktober 2004 @ 15:29:
ow ja :+ sorry

batterij kapot? die van het MOBO? misschien houd ie een verkeerde instellingen omdat de batt een te zwak signaal heeft, maar na een half uur is ie die kwijt.

kan je testen door hem te booten, en daarna uiteraard weer, dan doet ie het niet, dan batt eruit en de + en - van de batterijhouder "kort te sluiten"/verbinden.

als ie dan wel opstart (met batt erin) dan zou ik eens een andere batt gaan kopen
Daar snap ik nu is niets van LOL

edit:
OK, getest, maar werkt niet... maar ik snap niet dat het mogelijk zou kunnen zijn dat je pc niet meer opstart als baterij leeg is... ok dat hij de bios-settings verliest, maar toch niet weigeren opstarten... anyway, gestest en nog geen verandering. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Genghis op 06-10-2004 16:09 ]

• Rwin

Rwin

Ondertitel

hmmja, het was mogelijk dat ie *net* te weinig spanning zou hebben en er dan een "zooitje" van kon maken. Maar het was ver gezocht, dat is waar :P

Pagina: 1