Toon posts:

[Windows XP] Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat jullie gaan denken, dat ik de zoveelste kansloze leek ben die iets verwijderd heeft zo (zou je kunnen afleiden uit de titel (kwist alleen nix beters)), wil ik graag suggereren verder te lezen :P.

Het volgende heeft zich voorgedaan:

Gisteren ging ik trots naar de computerwinkel om een latje geheugen te halen. Ik had al een reepje van Twinmos 512 mb pc 2700 cl2.5. Daar heb ik er nog 1 van gehaald. Ik heb nu dus 1024 mb. Ik ben in het bezit van een Asus A7N8X. Het geheugen draait ook in Dual Channel (2+3). Allemaal goed en aardig zou je denken. Dat was het ook.

Na gister wat gegamed te hebben was ik zeer tevreden. 1024 is een wereld van verschil. Nu zette ik gister de pc uit en ging ik slapen.

Vanochtend deed ik hem weer aan. Alles ging normaal totdat het XP logo met dat blauwe balkje verdwenen was. Normaal gesproken zou je nu in Windows komen en in moeten loggen. Echter gaat bij mij het lampje van me beeldscherm van groen naar oranje. Na 5x ge-reboot te hebben was dit euvel nog steeds niet verholpen.

In veilige modus start hij goed op.
laatstwerkende config werkt niet
XP normaal starten ook niet.

Nu zit ik te denken dat het probleem wordt veroorzaakt door een of ander apparaat, maar weet dit ook weer niet zeker. Ik heb bij opstarten alles al uitgezet (in veilige modus) en dit mocht ook niet baten.

Nu zit ik best wel met een probleem. Mijn Install draaide nog superlekker en formatteren zie ik niet zitten :(. Dit gebruik ik dan ook als laatste redmiddel.

Ik heb niet alles uitgebreid kunnen proberen omdat ik naar me werk moest. Daar typ ik dit bericht ook.

Zouden jullie medetweakers met mij willen denken? :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je je PC al eens opgestart zonder dat nieuwe reepje geheugen?
Je PC start opnieuw op ivm met een BSOD. Ga naar Windows via veilige modus en zorg dat ie niet meer reset bij een BSOD (Zie de WOS FAQ). Daardoor zie je straks weer de BSOD en kun je daar info uit halen (Zie de BSOD FAQ)

Succes :)

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 06-10-2004 15:11 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me geen extern software probleem :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sjeng
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb je toevallig gedurende of na het gamen met de resolutie en refresh van je scherm lopen spelen en heb je toevallig een hogere refresh gekozen dan je scherm aankan? Je probleem lijkt hier namelijk heel erg op.

Start de pc zichzelf op nieuw op na verschijnen oranje ipv groenlampje of doe je dit zelf?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjeng op 06-10-2004 15:26 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
download ergens erd command 2003

daarmee kan je je windows starten zonder het eigenlijk echt te starten en kan je alles veranderen kan je instellingen terug zetten en dingen zoeken/veranderen kan ook trojan of spy-mal ware zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat ik onduidelijk ben geweest.

Nieuwe poging :P

Mijn pc start dus niet telkens opnieuw op. Hij doet het wrs nog gewoon, alleen gaat het lampje van mijn monitor, na het zien van het Windows Xp logo + blauwe balkje, op oranje. Op dit moment zou ik normaal gesproken inloggen. Alleen zie ik zo weinig :(.

Ik heb verder ook nix aan de instellingen veranderd, maar die suggestie van die refreshrate is een goede. Ik zal als ik thuiskom in veilige modus booten en kijken waarop die refreshrate staat :).

Bedankt allemaal (alvast :P)

edit:

Als het lampje op oranje springt, blijft de computer gewoon aan. Geen reboots oid. Alleen het lampje :/

Joris, ook jij bedankt voor je, waarschijnlijk, nuttige reply. Dat ga ik ook proberen straks.

Ik vermoed alleen niet dat het probleem spyware/malware betreft.
Toevallig had ik de dag daarvoor met Spybot/Adaware gescanned en beide vonden ze nix. Verder heb ik nod 32 up to date en browse ik met FF _/-\o_
Verder heb ik nog spywareblaster die veel dichtgetimmerd heeft :Y)

Ik draai btw SP2, mss kunnen jullie er iets mee :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 15:47 ]

• Sjeng
In veilige modus naar je refresh rate en resolutie kijken gaat je niet wijzer maken. Ook ERD kan je daar niet helpen. Meest irritante "feature" in XP mijnsinziens. Maar met je aanvullende info wordt mijn vermoeden alleen maar sterker.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Volgens mij kun je niet je refreshrate aanpassen in je veilige modus. Maar ik heb misschien wel een oplossing maar het klinkt wel behoorlijk ontweakerachtig. :+
Als je systemrestore aan hebt staan, kan je misschien die gebruiken? Ik hoor je al denken ja hoe dan, zonder beeld zeker!
Maar dat kan:
- Als windows is geladen zonder beeld voer je w8woord in(als je xp-login scherm gebruikt eerst twee keer op ctrl-alt-del duwen), en enter.
- Wacht dan totdat je zeker weet dat windows klaar is met opstarten. En dan windows-toets, 3 keer pijltje omhoog(=uitvoeren...) en type dan in: %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe en duw op enter.
- En nog een keer enter. Dan minimaal 2x pijltje links(dan is ie zeker hersteld voor gisteren, of als je weet dat je laatste herstelpunt van voor gisteren is dan 1x links), en weer enter.
-daarna weet ik niet precies de toetsen maar ik denk nog een keer enter(of twee keer)
-dan moet na een tijdje je pc herstarten, met je vorige controlepunt-instellingen en hopelijk met de goede refreshrates.

Ik weet het, het klinkt behoorlijk belachelijk deze oplossing, en gebruik het niet als eerste redmiddel, want misschien gaat het fout doordat je niet ziet wat je doet. En zet je je systeeminstellingen 2 maanden terug ofzo. >:)

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

ik heb geen XP hier, maar kan anders iemand anders precies zo'n zelfde "walk-trough" geven om de refresh-rate te veranderen?

* Rwin vond het trouwens best grappig, deze oplossing.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Spits
Welk OS heb je dan? En het is best lastig een walk-through voor je refreshrate, want dat kan per vga-kaart verschillen.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

is dat zo? bij de meeste zit dat gewoon onder eigenschappen van je bureablad, instellingen, geavanceerd, monitor, en dan op dat tabblad ergens.

ik heb 2000 proff hier.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Spits
hm ja je kan het proberen, als ik tijd heb zal ik ff een walk-through maken. Heb laptop met win2000 pro. Heb alleen nu ff geen tijd, sorry

Verwijderd

Dit heb ik ook, SP2 zelfde mobo R9700pro, de oplossing is een andere videokaart installeren , dan die te uninstallen, dan je andere kaart er weer in installeren en klaar. dan komt het na een tijdje wel weer terug ( heb het zelf 2x gehad ), toen SP2 er af. oude kaart zelfde installen uninstallen normale kaart er in en alles werkt weer, dit is een onverklaarbare bug in SP2.

Sp2 het blijft comisch zelfs voordat hij gereleased werd was er al een bug report;)) pracht spul dat microkut:D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 20:08 ]

• Sjeng
Nu niet allemaal zo moeilijk gaan doen met allerlei moeilijke blinde walkthroughs, installatie van extra videokaarten etc.

Druk F8 gedurende booten en kies voor VGA mode (dus niet safe mode) en wacht tot je de desktop ziet. Rechtermuisknop op de desktop, "properties" en dan "settings" dan "advanced" en dan "adapter" zet de refresh rate optie naar "adapter default" en als je een heel oude monitor met nieuwe videokaart hebt misschien eerder naar 60Hz of zo. Reboot en zet je refresh weer op de gewenste waarde waarbij het allemaal nog net wel werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjeng op 06-10-2004 20:07 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In veilige modus starten, uit apparaatbeheer je monitor weggooien en opnieuw (normaal) opstarten en Windows detecteert de monitor opnieuw, is dat wat?

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-10-2004 20:09 ]

Verwijderd

Sjeng schreef op 06 oktober 2004 @ 20:06:
Nu niet allemaal zo moeilijk gaan doen met allerlei moeilijke blinde walkthroughs, installatie van extra videokaarten etc.

Druk F8 gedurende booten en kies voor VGA mode (dus niet safe mode) en wacht tot je de desktop ziet. Rechtermuisknop op de desktop, "properties" en dan "settings" dan "advanced" en dan "adapter" zet de refresh rate optie naar "adapter default" en als je een heel oude monitor met nieuwe videokaart hebt misschien eerder naar 60Hz of zo. Reboot en zet je refresh weer op de gewenste waarde waarbij het allemaal nog net wel werkt.
Heb ik ook geprobeert, het lukte alleen om met een driver( originele kaart ) in Windows xp normaal tekomen door wat ik boven zei. ( bij mij )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
LoL? Gister kwam ik thuis en mijn pc doet het weer zoals altijd? :?

Ik kwam thuis, ik dee de pc aan en nix geen oranje lampje meer :>
Ik vind dit an sich wel apart. Al ben ik al lang blij dat het werkt :P

Verder vind ik die reply met dat systemrestore prachtig :+

Grappig+1 Behulpzaam +2 ;)

Iig bedankt allemaal _/-\o_

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Het lijkt op een refresh rate probleem ja. Gewoon even de videokaart drivers van de pc flikkeren in de veilige modus en opnieuw opstarten.

Ik heb het ook al eens voorgehad, gelukkig hadden we toen 2 pc's naast elkaar en konden we met 2 man doorgeven wat precies moest gebeuren. Iets in de stijl van, 1 keer rechtsklikken, 5 keer pijltje omlaag, enter, 3 keer tab, enter, 2 keer tab, 2 keer pijltje omhoog, enter. En toen stond ie weer op 60 Hz en floepte het scherm weer aan :)
Pagina: 1