Toon posts:

[msn-firewall-webcam] webcam is niet te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
2 pc's in een netwerk hebben messenger, en allebei een webcam (sweex). Beiden kunnen chatten met iedereen, ook op Internet, en we kunnen webcams van mensen buiten ons netwerk zien. Intern kunnen we elkaars webcam zien, maar mensen van buiten krijgen geen verbinding met ons.

Na flink zoekwerk las ik dat messenger poort 5004-63.000 gebruikt voor audio/video. Ik weet niet zeker of dat zo is. Weet iemand of ik messenger op een bepaalde poort kan vastzetten en de webcamstream in de ISA server kan opengooien op die ene poort? Ik ga natuurlijk niet die hele rits openzetten.
PS de firewall is NIET UPNP.

Verwijderd

Om welke versie draait het?

Al gegoogled? :)

Verwijderd

Topicstarter
yep gegoogled, versie 6.2 (nieuwste).

de een zegt poort 18xx, de ander weer vanaf 5004. Het belangrijkste is dat ik een pport kan vastzetten en die open kan gooien

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 23:39
Heeft ISA Server geen vaste rules voor MSN Messenger?

edit: nvm volgens mij zat dat in een addon pakket Surfcontrol

[ Voor 39% gewijzigd door Bart op 06-10-2004 15:24 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, er zijn vaste regels, maar die webcam (en waarschijnlijk ook telefonie/spraak e.d.) gaat blijkbaar niet door dezelfde poort. En die poort staat niet standaard in de ISA, zover ik weet

EDIT

is gelukt. Heb in de ISA een regel gemaakt voor poort 6901, zie hieronder specs (komt uit een vbs script)

'MSN Messenger AV Communication Entry
WScript.Echo "MSN Messenger (A/V Communication) Protokolleinträge werden hinzugefügt ..."
set objMyPD = objFPC.Arrays.GetContainingArray.PolicyElements.ProtocolDefinitions.addtcp ("MSN Messenger (A/V Communication)", fpcOutbound, 6901)
objMyPD.SecondaryConnections.AddTCP fpcOutbound,6901,6901
objMyPD.SecondaryConnections.AddTCP fpcInbound,6901,6901
objMyPD.SecondaryConnections.AddUDP fpcSendReceive, 6901, 6901
objMyPD.SecondaryConnections.AddUDP fpcReceiveSend, 6901, 6901
objMyPD.name ="MSN Messenger (A/V Communication)"
objMyPD.description = "Adds the specific ports for inbound and outbound way that MSN Messenger Audio / Video Communication can be used!"
objMyPD.save
objMyArray.Save

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 21:03 ]