Webradiostation starten: waar hosten?

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Er is mij gevraagd uit te zoeken waar een webradiostation het best gehost kan worden. Het is voor een op te zetten stichting die zich bezig gaat houden met muziek en jongeren, dus de kosten moeten liefst zo laag mogelijk zijn. Ik heb zitten rondkijken, maar bandbreedte is overal vrij duur.
Zijn er mensen die zelf een webradiostation hebben opgezet? Waar is deze gehost, wat kost het daar en wat voor datalimiet en bandbreedte heb je daar?

Zoek wat je niet eerder vond

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Buiten de bandbreedte, hebben jullie je al verdiept in de rechten die nodig zijn voor het publiek uitzenden van gecopyrighte muziek?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bekijk PeerCast eens. Peercast gebruikt P2P-technologie om streams te verspreiden. De bandbreedte van luisteraars wordt gebruikt om andere luisteraars van audio te voorzien. Bekijk ook de PeerCast FAQ voor meer informatie.

Het enige nadeel van PeerCast is dat het iets lastiger te gebruiken is door mensen met wat minder computerervaring.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 06 oktober 2004 @ 14:42:
Buiten de bandbreedte, hebben jullie je al verdiept in de rechten die nodig zijn voor het publiek uitzenden van gecopyrighte muziek?
Degene die de stichting gaat opzetten heeft een label met een aantal artiesten. Het webradiostation gaat zich voornamelijk daar oprichten. Niet van toepassing dus!

Zoek wat je niet eerder vond

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zou zeggen, informeer eens bij de bekende radiostations.

Vooral als hij al een label heeft, is dat een makkelijkere manier om bij die bedrijven binnen te komen om informatie uit te wisselen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:18
je zou is bij hostlab.nl kunnen kijken die rekenen gewoon per luisteraar per maand, verder weet ik er geen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk ook eens op www.live365.com
streamen voor 25 luisteraars is $10 per maand, 50 is $15

If you choose to criticise you choose your enemies

Pagina: 1