Toon posts:

[XP] Na SP2 installatie enkel nog een zwart scherm*

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP Home (legale versie ;) )en heb geprobeerd SP2 te installeren via windowsupdate. Toen ik de herstert deed bleef mijn computer hangen op een zwart scherm na het windows logo. Microsoft hulplijn gebeld en zij gaven mij de tip om de volledige SP2 te downloaden en m zo te installeren, echter met hetzelfde resultaat...een hangende computer op zwart scherm.

De isntallatie geeft overigens geen foutmeldingen.

Ik kan blijkbaar SP2 niet installeren..Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 14:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je wat specs voor ons? O.a. welk Mobo (er zijn er bij mijn weten een paar die blijven hangen zoals jij aangeeft, tenzij je de bios flashed).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Probeer wat meer informatie te geven, zo kan niemand je helpen. Liever te veel dan te weinig info :)

Verwijderd

Ik raad aan even een backup te maken en xp vers te installen en als eerste sp2 d'r op te zetten.

Maak anders van je home cd een unattended cd scheeld je veel tijd met sp2 er bij.
Hier is wel een topic over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service PAck: Service Pack 1

CPU Type: Intel Pentium 4A, 2676MHz
Moederbordnaam: MSI 645E Combo (MS-6737E)
Moederbord Chipset SiS 645DX
Systeemgeheugen: 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (03/12/03)

Video kaart: NVIDIA GeForce FX 5200 (128MB)
3D VErsneller nVidia GeForce FX 5200

Geluidskaart: SiS 7012 Audio Device

IDE apparaat: SiS PCI IDE-controller
SCSI/RAID apparaat: A347SCSI Controller

Netwerkkaart: SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn computer een zgn. Quick Restore CD. Daarmee heb ik een verse installatie gedaan. Gaf hetzelfde probleem.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Kun je al de moederbord drivers updaten? Het beste is om al de drivers up-to-date te hebben voordat je SP2 installeert, zo weet je zeker dat eventuele fouten met oudere drivers niet voorkomen (dus ook videokaart e.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt thuis ben in de wereld van driverupdates...helamaal niet als het gaat om moederbord drivers... Hoe werkt dat?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Via http://www.msi.com.tw/pro...r/spt_dvr_list.php?part=1 kun je de drivers downloaden die je nodig hebt. Dingen zoals SiS AGP, SiS LAN, nieuwe audio drivers, etc. Dit is dus alles wat ingebouwd zit op je moederbord. Eventueel ook dus SCSI, behalve als dit een los PCI apparaat is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit (Was: Kan SP2 niet installeren) - je kan namelijk SP2 heel goed installeren, alleen werkt daarna je PC niet meer :)
Pagina: 1