Toon posts:

Bang voor doorbranden (Radeon 9800Pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik heb nu een nieuwe pc, met de volgende configuratie:

alle onderdelen behalve de videokaart zijn overgenomen.

Intel P 2.4 gig
gewone driver van CD
Sapphire Ati Radeon 9800Pro (nieuw gekocht)
Nieuwste catalyst driver van ATI.com
512MB Ram

Ik heb Windows XP

Na een clean install en de demo van far Cry gespeeld te hebben, kwamen er 'artifacts' in beeld. Vage strepen en puntjes dus, niet ernstig. ook was het beeld al een paar keer zwart geworden bij een spel.

Ik heb gelijk de pc afgesloten.
Omdat ik met mijn vorige pc P1500, 2 club3d videokaarten ´door´ heb laten branden, dit begon met artifacts die steeds erger werden tot de eerste kaart alleen nog wit beeld geeft, en de 2e alle 3d objecten ´vervormt´ en ook een schaakbord patroon gaf.

Dus ik dacht, die club3d kaarten zullen wel brak zijn, en ik had daarna een sapphire 9600pro gekocht, redelijk kaartje, altijd goed gedaan, geen sporen van foutjes. dus ik heb opnieuw een sapphire gekocht, de 9800 pro.

Alleen het lijkt wel of de kaart te heet wordt, of wat dan ook, want hij gaf dus weer enkele foutjes in een 3d applicatie

ik speel nu tijdelijk maar geen spellen omdat ik mijn kaart niet door wil branden :(

ASUS Probe geeft volgende dingen aan:
CPU 33C
MB 32C
FAN 2777
kan iemand tips geven, ik kan wel teruggaan naar de winkel, maar is erg ver weg, en het is moeilijk aan te tonen; het duurt even voor de artifacts komen etc. ?

Alvast bedankt iedereen!

Verwijderd

Je kan hem tijdelijk onderklokken, zodat je in elk geval minder risico loopt.
Is de airflow in je kast goed? Op normale snelheid zouden die kaarten geen problemen moeten geven.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat voor beeldscherm heb je? En in geval van TFT: zit hij via DVI aangesloten?

Ik heb zelf namelijk hetzelfde gehad met mijn GeForce FX 5600 256MB icm met een Iiyama ProLite E431s. Een andere DVI kabel deed wonderen. Een klasgenoot van mij had exact hetzelfde met dit scherm. Succes!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zijn je volledige specs en wat heb je daar voor voeding aan hangen? Klinkt nl als een voedselprobleempje voor je radeon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sony Trinitron Multiscan G200 Monitor, geen TFT/flatscreen dus.

verder een 350 watt codegen voeding

en er zit een extra naar buiten blazende ventilator ongeveer boven in de kast (net onder de voeding, wel boven Grafische kaart etc.)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

En als je een extra ventilator in de buurt van de gfx kaart plaatst zodat als het ware de lucht over de kaart heen stroomt. Dan koelt hij de geheugen ic's ook...
DirectX 9.0 C al geprobeerd ?

[ Voor 11% gewijzigd door bonus op 06-10-2004 14:10 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 9.0c al

tjah je zou zeggen dat er al genoeg koeling moet zijn, maar waar zal ik die fan dan zetten?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Het kan zijn dat net een van de ic's een beetje in de "schaduw" zit en dus niet lekker koelt. Ik heb bij een andere kaart hem aan de achterkant gezet, zeg maar aan de achter kant van de harddisk zodat de luchtstroom van de achterkant van de agppoort naar de achterkant van de kast stroomt. Of aan de bovenkant van de kaart zodat hij richting je moederbord blaast. Gewoon proberen, en even met je vinger op de div. ic's voelen.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Welke versie van Far Cry heb je. 1.0 gaf bij mij ook puntje, strepen en zwarte polygonen. 1.1 loste dit op

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Overigens vind ik de conclusie dan Club3D vaker doorbrand dan Saphire wat overdreven, aangezien beiden gebruik maken van het referentiemodel van ATI.
ik speel nu tijdelijk maar geen spellen omdat ik mijn kaart niet door wil branden
Als hij kapot is, kun je hem beter in de garantieperiode kapot laten gaan. Dus gewoon belasten, kijken of het niet aan de temp ligt (zoals hierboven al aangegeven) en drivers, en anders terug naar de winkel.

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 06-10-2004 15:09 ]

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik die hier ook maar mijn verhaal, omdat ik denk ik ongeveer een soortgelijk probleem heb

Ik heb een probleempje

sinds een paar weken (2) heb ik een probleem dat ingame, me textures veranderen naar een disco kleur

hier een heel klein voorbeeldje

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/y.kooijman/ro/mrwhite.jpg

rechts boven naast die lantaarnpaal zie je een klein rode stippellijn, en dat bedoel ik dus, soms komt het hele scherm er vol mee te staan en dan ziet het scherm er uit als een dambord, het is niet altijd rood trouwens, kleur is random, kan ook zwart, geel blauw, groen enz zijn

dit heb ik ook met Joint Ops (andere games nog niet geprobeerd want die speel ik niet) alleen dan in een andere vorm, dan is de grond een dambord van discokleuren op bepaalde 'tegels'

gewoon in windows is alles goed, met Photoshop nergens last van, en ook niet met DVD's divx/xvid kijken enzo, puur game only

specs:
Asus P4E800 deluxe
P4@3.2HT
2x 512MB Dual DDR Corsair TwinX matched pair
Saphire Radeon 9800Pro 128MB

OS= WinXP Pro SP2

niets overgeclocked, alles standaard

heb al de laatste 3 generaties van de Catalyst gebruikt (ook de omega) maar het komt steeds terug

Koeler op me videokaart draait prima, stressed geeft me case temp niet hoger dan 36 graden Kaart ook al uit slot gehad en opnieuw ingestoken.

* Fastwrite al aan en uit gezet, geen verschil,
* AGP speed omlaag gegooid, ook geen resultaat

wil dit zeggen dat me geheugen van me kaart naar de haaien is? aangezien in 2D alles prima werkt en dit dus pas voorkomt op het moment dat ik een game start

bij Joint ops is het trouwens meteen zichtbaar, maar met ragnarokonline springt het eropeens in na een paar minuten (en RO is nou niet echt het zwaarste spel wat er bestaat)

ik heb als kast een Sonata met 380 wat voeding van antec

edit:

ik gebruik een 431S met DVI, mischien zoals eerder gezegd werdt even een andere dvi kabel proberen of zelfs even op standaard videokabel zetten en kijken wat dat doet

[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 07-10-2004 08:34 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Heb je ook elke keer de drivers van je vorige videokaarten verwijderd van je systeem? (ook register) En hoeveel Ampere levert je voeding want die 350 watt zegt eigenlijk niet zo veel je moet kijken naar het aantal ampere hij geeft op de 3,3 volt lijn, 5 volt lijn en de 12 volt lijn als dit binnen de 15 ampere en 20 ampere piek (of meer) zit moet het geen probleem zijn. Heb je ook nog veel aangesloten qua hardware, lampies etc. in je kast? zo ja haal die dan even de dingen die hij niet nodig heeft allemaal los. :) ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Die Codegen 350 watt dingen zijn echt brak ! Ik had een redelijk simpel systeemje, emt een R9700 erin en die voeding ging in spellen totaal over z'n nek :|
Antec 380watt voedingen vertrouw ik dan weer wel, das een Kwalitatief veeeeel beter merk dan Codegen !

Gabriël AM5

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
-=BoKKiE=- schreef op 07 oktober 2004 @ 08:33:
ik die hier ook maar mijn verhaal, omdat ik denk ik ongeveer een soortgelijk probleem heb

Ik heb een probleempje

sinds een paar weken (2) heb ik een probleem dat ingame, me textures veranderen naar een disco kleur

[afbeelding]

rechts boven naast die lantaarnpaal zie je een klein rode stippellijn, en dat bedoel ik dus, soms komt het hele scherm er vol mee te staan en dan ziet het scherm er uit als een dambord, het is niet altijd rood trouwens, kleur is random, kan ook zwart, geel blauw, groen enz zijn

dit heb ik ook met Joint Ops (andere games nog niet geprobeerd want die speel ik niet) alleen dan in een andere vorm, dan is de grond een dambord van discokleuren op bepaalde 'tegels'

gewoon in windows is alles goed, met Photoshop nergens last van, en ook niet met DVD's divx/xvid kijken enzo, puur game only

specs:
Asus P4E800 deluxe
P4@3.2HT

OS= WinXP Pro SP2

heb al de laatste 3 generaties van de Catalyst gebruikt (ook de omega) maar het komt steeds terug

Koeler op me videokaart draait prima, stressed geeft me case temp niet hoger dan 36 graden Kaart ook al uit slot gehad en opnieuw ingestoken.

wil dit zeggen dat me geheugen van me kaart naar de haaien is? aangezien in 2D alles prima werkt en dit dus pas voorkomt op het moment dat ik een game start

bij Joint ops is het trouwens meteen zichtbaar, maar met ragnarokonline springt het eropeens in na een paar minuten (en RO is nou niet echt het zwaarste spel wat er bestaat)

edit:

ik gebruik een 431S met DVI, mischien zoals eerder gezegd werdt even een andere dvi kabel proberen of zelfs even op standaard videokabel zetten en kijken wat dat doet
Brak memory op de videocard volgens mij.
Had ook een R9800 Pro & kreeg dit ook.
Volgens mij een RMA geval :p

Verwijderd

gewoon terugsturen!!!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ok ff de bon opzoeken dan maar :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

-=BoKKiE=- schreef op 07 oktober 2004 @ 08:33:

Ik heb een probleempje

[afbeelding]

specs:
Asus P4E800 deluxe
P4@3.2HT

OS= WinXP Pro SP2

edit:

Ik heb dit ook weleens maar alleen als me settings alles op zijn hoogst zet anders loopt het gewoon lekker.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Hoezo concludeer jij dat Club3D kaartjes brak zijn???
Ik heb een 9600XT van Club3D en het gaat super. Nergens problemen mee.
Ook heeft Atlex (goede vriend van hem) ook een Club3D kaart. De 9600Pro. Naar mijn weten heeft hij daar ook geen probs mee.

Misschien heeft dat ergens anders aan gelegen in jouw configuratie.

Jouw probleem
Probeer je kaart eens in een andere pc. Kijken of die dan nog steeds problemen geven.
En wat al andere zeggen. gewoon spelen. gaat ie kapot dat heb je nog garantie.

En probeer eens een tafel fantilator naast je systeem te zetten. Kijken of die het dan niet doet.

En anders gelijk terug sturen.

Suc6
Pagina: 1