Toon posts:

3Com goed???

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft zich voor zijn bedrijf 2 dure 3com PCI kaartjes aan laten smeren van f 292,81 per stuk! Nu zei ik : "BELACHELIJK!! We kunnen beter gewoon 2 kaartjes voor 50 piek bij informatique halen."

Hem was vertelt dat 3com het enige betrouwbare kaart is om te netwerken!

Is dit waar?

Verwijderd

3com kaartjes zijn zeer te vertrouwen :)
Maar voor dat geld heeft hij soms de 980's gekocht ofzo ;) .Dat zijn een soort trunk kaarten. Werkt bijna op de zelfde manier als je een trunk bouwt tussen 2 switchen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

laatmaar

*foutje*

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
3Com is idd een erg goed merk, maar bijna F300,- p/s :? Ik heb een Sitecom Gamerskit in m`n netwerkje zitten. Werkt perfect. Problemen die ik ermee heb zijn allemaal door mijn getweak veroorzaakt >:)
Ik denk dat die errug dure kaartjes meer voor in een zware server zijn in een bedrijfsnetwerk ofsow. :?

Beetje overderven voor de thuisgebruiker.
Hoewel het werk errug cool staat in je signature :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
3Com is wel een goed merk, maar 'normale' 3Com kaartjes kosten meer iets in de buurt van 140 piek per stuk....

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
3Com-kaarten zijn inderdaad erg goed en voor bedrijven zou ik geen andere kopen dan een goed merk. Vergeet niet dat 3Com levenslange garantie geeft, maar desondanks is bijna f 300,= erg duur voor een normale netwerkkaart (3C905 kost rond de f 150,=). Het kan natuurlijk zo zijn dat het speciale serverkaarten zijn en die zijn wel prijzig.

Verwijderd

3Com kaarten belasten de processor minder dan een standaard (Realtek 8139 gebaseerd) netwerkkaart. In de praktijk merk daar je daar echter weinig van.

Wat wel belangrijk is is de lengte en storing op je UTP kabel. In mijn geval heb ik 2 Intel Pro 100+ netwerkkaarten (a 120,-) nodig gehad om een lengte van 30 meter te overbruggen (maar hier was ook veel storing).

Voor een thuisnetwerkje zijn de standaard kaarten prima. Ik gebruik ze veelvuldig en heb dus maar 1 geval gehad dat ik andere kaarten nodig had.

Verwijderd

3Com is idd een goed merk maar ik heb een 10/100 Mbit Pci kaartje gekocht voor 135 piekies.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
als ik die post zo zie.... een bedrijf... 2 netwerkkaartjes? hij wou dus gewoon 2pc's met elkaar verbinden?

sorry hoor... maar ik zou gewoon 2 kaartjes van 30,- kopen crosskabel.... wat wou die met 100mbit dan?

alles werkt goed met 10mbit. okee.... kaartjes van 50,- en je hebt 100mbit.

ik bedoel. waar is een netwerkkaart van 300,- in godsnaam goed voor? koop liever een van 50 en spendeer 250,- voor en geheugen-processor-weet ik veel upgrade.

ik zou die kerel van die winkel maareens goed vragen waar die me bezig is.

dit is hetzelfde als een postorderbedrijfje alles laten rondbrengen in maserati's. volstrekt onnodig!

zon 3com kaart is heel goed okee... maar jebetaald echt 200,- van die 300 voor de naam.

Verwijderd

Als het voor thuis gebruik is zou ik de goedkopere kaartjes kopen van +/- 40 gulden. Dan zou je er zelf 4 kunnen kopen zodat je 2reserve kaartjes hebt en zit je nog maar aan het halve bedrag van 1 zo'n 3com kaartje.

Voor thuis gebruik zijn de "hobby"-kaartjes goed zat

Verwijderd

Topicstarter
Thnx 4 da replies!

Het zijn 2 kaartjes die voor 2 nieuwe PC's bedoeld zijn, deze aangesloten worden op het 10Mbit netwerk op mijn pa's bedrijf.

De kaarten komen van de Rotterdamse rotzaak CORRECT :r:r:r:r|:( er stond serieus Incl. BTW 292,nogwat!!!

Maarja, ik ga maar bellen of ze de kaarten weer terug willen nemen!

Cheers!

Verwijderd

en ze worden ook nog aangesloten op een 10 mbit netwerk? ... bellen! :z

Verwijderd

ik heb er een voor een geeltje op hcc dagen gekocht! 3com100\10bit! echt super :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik ga ze bellen!!!!!!!!!!!

Cheers! 8-)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
dit bedoel ik nou... NOOIT zon verkoper geloven als ie zegt... dit is sneller.... dit is stabieler..... dan ben ja altijd duurder uit. vraag het liever hier.

een 10mbit netwerkje kan heel goed met realtek kaartjes. onstabiel is bullshit! het zijn echt een stelletje apen daar... hij verkocht het gewoon omdat het provisie over 600,- opleverde en niet over 60,- want dat was hem wat te weinig.

bedrijfs pc's gebruiken toch bijna nooit hun volle capaciteit. textverwerken. e-mailen.. dat soort dingen. nou dat gaat perfect over een kaartje van 10mbit.. en het boeit totaal NIKS hoeveel hij van de processor gebruikt.

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAT
wat haat ik van die eikels in computerwinkels die je dat soort dingen aansmeren

ik had zon 3com kaart bij mijn @home aansluiting... maar ik had soms coax nodig. dus mijn oude isa ne2000 erin.. en waarempel.. moest ik windows er maareens opnieuw opzetten.. ik kan bij de 1e keer in windows na het opnieuw instaleren meteen op internet... nieteens netwerkinstellingen nodig!

voor een 5jaar oude kaart die toen 35,- was.... best goed :-)

Verwijderd

ik had zon 3com kaart bij mijn @home aansluiting... maar ik had soms coax nodig. dus mijn oude isa ne2000 erin.. en waarempel.. moest ik windows er maareens opnieuw opzetten.. ik kan bij de 1e keer in windows na het opnieuw instaleren meteen op internet... nieteens netwerkinstellingen nodig!

voor een 5jaar oude kaart die toen 35,- was.... best goed :-)
Dan had je waarschijnlijk nog netwerk instellingen... Dat heeft dus niet echt veel te maken met je kaart en dus lekker boeiend allemaal...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Die server dingen terug geven, je geld terug eisen en ergens anders 2 905B's halen.

3com rules dus echt wel. Intel's zijn ook gezellig.

en over die 30 meter. mischien verstandiger om een andere/betere kabel te gebruiken dan je NIC's vervangen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:02

JanB

Het ken rotter !!!

Kan wel kloppen, 3com combo's (10 mbit, UTP en BNC) zijn teringduur. Is ook bijna niet aan te komen en prijs ligt rond de 300 piek.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Pagina: 1