Voor een webapplicatie maak ik gebruik van de TreeView control uit het IE web controls pakketje van Microsoft.
Ik vul de Tree met xml data:
Met de functie WriteAttributeString zorg ik ervoor dat elk element in de tree wordt voorzien van een checkbox:
Op deze manier genereer ik een mooie tree.
Wat ik nu wil is het volgende: Op het moment dat een bepaald item wordt geselecteerd, dan moeten automatisch alle elementen die achter dat item hangen ook geselecteerd worden.
Hiervoor is het natuurlijk logisch om het event daarvoor te gebruiken
En dit is ook het punt waar mijn probleem ligt: op het moment dat het event getriggerd word, dan krijg ik de een string terug (e.Node) met daarin het item dat geselecteerd werdt. Bijvoorbeeld 0.0.1
Hoe ik er nu voor moet zorgen dat alle children ook gechecked worden is mijn een raadsel. Ik heb uitgebreid op got/google/msdn/enz rondgezocht, maar helaas zonder resultaat.
Wie helpt mij opweg?
Ik vul de Tree met xml data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| StringWriter swr = new StringWriter(); XmlTextWriter xmlWriter = new XmlTextWriter(swr); ...... TreeView1.TreeNodeSrc = swr.ToString(); TreeView1.DataBind(); |
Met de functie WriteAttributeString zorg ik ervoor dat elk element in de tree wordt voorzien van een checkbox:
code:
1
| xmlWriter.WriteAttributeString("checkbox", "true"); |
Op deze manier genereer ik een mooie tree.
Wat ik nu wil is het volgende: Op het moment dat een bepaald item wordt geselecteerd, dan moeten automatisch alle elementen die achter dat item hangen ook geselecteerd worden.
Hiervoor is het natuurlijk logisch om het event daarvoor te gebruiken
code:
1
2
3
| private void TreeView1_Check(object sender, Microsoft.Web.UI.WebControls.TreeViewClickEventArgs e)
{
} |
En dit is ook het punt waar mijn probleem ligt: op het moment dat het event getriggerd word, dan krijg ik de een string terug (e.Node) met daarin het item dat geselecteerd werdt. Bijvoorbeeld 0.0.1
Hoe ik er nu voor moet zorgen dat alle children ook gechecked worden is mijn een raadsel. Ik heb uitgebreid op got/google/msdn/enz rondgezocht, maar helaas zonder resultaat.
Wie helpt mij opweg?