Toon posts:

"mail me"-link in clickmap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een site aant bouwen die volledig uit clickmaps bestaat. Onhandig, ja, maar het gaat om het grafische effect.

Mijn probleem is het volgende: Ik wil een onderdeel van een clickmap zo inrichten dat automatisch je mailprogramma wordt geopend voor een mailtje naar mijn adres. Ik heb een java-scriptje gevonden waarmee je een image kan dedicaten om dat te doen, maar het lukt me niet om dat te doen met een onderdeel van een clickmap.

Om mijn probleem wat aanschouwelijker te maken hieronder de link naar mijn in aanbouw zijnde site:

http://www.fakedesign.nl/new/html/index.htm

Het onderdeel van de clickmap die ik hiervoor wil gebruiken is uiteraard de envelop.
In de source is dat:
<area shape="poly" alt="Send Mail!" coords="330, 150, 430, 20, 590, 150, 490, 280, 480, 265, 490, 195, 350, 170">

Mijn laatste poging om het javascriptje te integreren in mijn html staat in de source, maar zoals je zult merken, het werkt niet.

Heeft iemand een idee of weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?

Overigens, ik ben redelijk nieuw in de html, als iemand constructief commentaar heeft op andere onderdelen van de site is dat uiteraard welkom :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DHTML en HTML horen thuis in Webdesign & Graphics

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

is dat niet gewoon:
<a href="mailto:email@domein.nl">Mail me</a>
?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:22:
is dat niet gewoon:
<a href="mailto:email@domein.nl">Mail me</a>
?
Volgens mij ook en dan wel zo:
<area shape="poly" alt="Send Mail!" coords="330, 150, 430, 20, 590, 150, 490, 280, 480, 265, 490, 195, 350, 170" href="mailto:email@domein.nl">

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het inderdaad! Damn, geen idee dat het zo makkelijk was, sorry :D