Draadloze router

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Ik ben van plan een draadloze router te kopen, nu heeft de persoon waar ik deze ga bestellen mij 3 routers voorgesteld :

USRobotics 802.11g Wireless Turbo
D-Link AirPlus Xtreme G DI-624 Wireless Router
Lynksys Wireless-G Broadband Router WRT54G

Momenteel heb ik als router (niet draadloos) een USRobotics Broadband Router 8003

De opstelling is als volgt :

Kabel Internet - Router - PC's (zowel draadloos als met draad)

Welke van de 3 raden jullie mij aan om te gebruiken voor een huisnetwerk ? Een firewall is een must en ook een goede stabiele snelheid. Wegvallen kan natuurlijk ook niet.

Als ik naar de specs zie ben ik meer geneigd naar de USRobotics, aangezien ik zeer tevreden ben over mijn huidige USRobotics router (alhoewel die soms tilt slaat)

Alle PC's moeten zowel op netwerk als internet kunnen

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Verwijderd

linksys zou ik nemen werkt goed altijd

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*Wat voor firewall heb je voor ogen? Gewoon NAT of wil je ook firewall rules kunnen aanmaken? Stel eens duidlijke eisen?
*Stabiele verbinding, tja als een router geen stabiele verbinding in stand kan houden komt ie denk niet in de verkoop. Bij extreme belasting echter, hoe ver wil je gaan? Wil je max p2p op draaien? eMule/BT zonder verbinding restricties?

Heb je verder geen eisen?, want vorigen leken een beetje standaard eisen die je ook wel op de doos/website kon vinden.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:02
Ik heb sinds kort een linksys WRT54G en moet zeggen, het is een verademing tegenover mijn oude edimax en SMC routers.

Bovendien zijn er voor linksys ook gehackte firmware versies in omloop die je wat meer instellingen geven om mee te experimenteren (oa zendvermogen ed).

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
waarom niet alleen een WAP? Die router heb je al....... ;)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Tsja, slechte producten worden niet meer gemaakt. Die keuze zou dus vooral persoonlijk moeten zijn. Alledrie de merken kunnen kwalitatief goede spullen produceren.

Ik stel voor dat je eens op specs gaat vergelijken en voor jezelf op een aantal belangrijke punten gaat kijken welke het beste voldoet. En om meer "subjectieve" argumenten te hebben kun je het beste zoeken naar reviews etc. op internet.

Het is niet echt de bedoeling dit soort wat-moet-ik-kopen-topics te openen, sorry ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.