Toon posts:

[XP/2000] Programma starten met 'Run as', password onthouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk een simpele vraag. Of misschien een simpel antwoord
Is dit zowieso mogelijk?

Ik wil op een aantal W2k, en XP PC's, (niet in AD of W2K domein) de mogelijkheid hebben voor normale gebruikers om een programma te installeren dat admin-rechten nodig heeft.
Dus gewoon een snelkoppeling op het bureau, dat ze kunnen starten wanneer ze de melding krijgen dat er een update is.
Vanwege de structuur van het programma moet dit als admin geinstalleerd worden, en zou dit de makkelijkste oplossing zijn.
Wanneer je de optie 'run as..' gebruikt, installeerd het programma gewoon goed, maar moet wel handmatig het password worden ingevoerd.
Kan je dmv wat registry wijzigingen ergens een vinkje vandaag toveren, waarmee je de optie hebt om dit password te onthouden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De runas.exe van XP kent een optie '/savecred' welke je zou kunnen gebruiken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. zoiets zocht ik.
Alleen: Nu nog iets leuks voor windows 2000

kopieren van runas.exe van xp werkt niet onder 2000 kom ik net achter

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:42
Ik weet niet hoe goed je bent met VB (of een andere programmeertaal) maar ik heb zelf iets geschreven (nou ja met behulp van groups.google.com) om via VB een RunAs statement te doen, dan kun je gewoon zelf username en password opgeven.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je verder geen betere opties hebt, kun je met psexec (www.sysinternals.com) via een batchfile het programma starten, echter, dat vereist wel het password in de batchfile, dus veilig is het niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

elevator schreef op 06 oktober 2004 @ 12:29:
De runas.exe van XP kent een optie '/savecred' welke je zou kunnen gebruiken? :)
volgens mij moet je dan nog steeds je pw opgeven. savecred houdt alleen in dat je niet authenticeerd bij een dc...

Verwijderd

Topicstarter
nee. het werkt zoals beschreven.
1ste keer moet je je password ingeven. Elke keer daarna is het password ergens 'opgeslagen, en kan het commando normaal uitgevoerd worden.
Pagina: 1