Meerdere printscreens maken, zonder tussendoor plakken *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
hoi,

Weet iemand hoe ik bv een paar printscreens kan maken, en deze later plak?

want ik moet een gebruikershandleiding maken voor inloggen en alles voor win xp...

dus d8 ik ik log in, en maak overal screenshots van..en deze dan later plakken weer in word of dergelijke...
Ik heb nix kunnen vinden nog of dit kan.

Mvg

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

momania

iPhone 30! Bam!

Als je word opstart, dan heb je een clipboard waar meerdere dingen in kunnen.
Dus als je die screenshots gaat maken met Word open op de achtergrond, gaat het je waarschijnlijk wel lukken.

Als je word niet open hebt, word het windows clipboard gebruikt en daar kan maar 1 item tegelijk in :)

[edit]
Verder wordt dit dus meer een software vraag en verhuis ik je topic even van Windows Operating Systems naar Software Algemeen met een kleine aanpassing in de titel :)

[ Voor 21% gewijzigd door momania op 06-10-2004 12:13 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Ik gebruikte vroeger geloof ik ClipMate om meerdere dingen op 't klembord te hebben.

Maar screenshots van 't login scherm, dat heb ik nooit geprobeerd. Ik dacht zelf even aan ClipMate als service laten starten, maar ik zou niet eens weten of dat wel kan :P.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20

Zoefff

❤ 

momania -> Als je het clipboard van windows gebruikt wel ja, maar er zijn legio programma's die de printscreenknop kunnen afvangen, en zelf de printscreen opslaan, zodat je wel meerdere printscreens kan maken.

Neem bijvoorbeeld HyperSnap DX, die kan dit (en ook nog een hoop andere dingen). Zoek anders ook even op google, of met de got-search, dan zal je ook voldoende topics vinden :)

Edit:

Hm, ik lees net dat je ook screenshots wilt maken van het login screen. Dan werkt deze software dus nog niet :P

Misschien dat je het kan opstarten als service, zodat het al draait en je alsnog meerdere screenshots kan maken. Of anders via VNC of RemoteDesktop vanaf een andere computer op die computer inloggen, en dan screenshots maken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zoefff op 06-10-2004 12:20 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13624

Misschien is de Hamsin Clipboard wat je zoekt. Zelf niet gebruikt. Wel de Hamsin Clock. Die is zeker goed geschreven.
Lekker klein en makkelijk instelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:30
Windows opstarten met vmware (dus windows in windows zegmaar) zorgt ervoor dat je ook screens van de login kunt maken, zelfs van het windows opstarten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Progje Fraps is daar ideaal voor, kijk maar op google, of gebruik de meuktracker

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Screenhunter 4 free is ideaal voor het maken van veel screenshots. Het is gemakkelijk te gebruiken en het enige wat het doet is screenshots maken. Editen kun je bv in Photoshop doen.

http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm
Pagina: 1