Toon posts:

Autocad system voor student.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude system is gecrashed tijd voor een nieuwe! Ik werk veel met autocad en photoshop wat voor een system moet je dan hebben, ik ben een student dus budget is belangrijk [+/- 3500,-] ik dacht zelf aan:

intel 700mhz
standaard moederbord
256 mb [133mhz]geheugen
ati xpert tv out 32 mb videokaart
ilyama 17"beeldscherm
40 gb [5600] schijf
iomega 100mb zipdrive
40 speed cdrom [al in bezit]

dit is voor dit bedrag te halen
op of aanmerkingen op dit systeem?

alvast bedankt

ondertussen besloten voor een 19" te gaan....

Verwijderd

Als het budget moet zijn, zou ik eens bij AMD gaan kijken. Ben je in ieder geval voor je processor veel goedkoper uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 16:46 schreef Straatje het volgende:
Als het budget moet zijn, zou ik eens bij AMD gaan kijken. Ben je in ieder geval voor je processor veel goedkoper uit.
probleem amd heeft duurder moederbord per saldo maakt het fincieel dus niet uit; verder is mij verteld dat voor autocad beter een intel processor kan worden gebruikt; stabieler

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Voor 3500,- een budget PC :D. Daar kun je meer dan een budget voor halen.. Je kunt denk ik wel voor een ilyama 19"gaan. Als je toch veel grafisch bezig bent

AKA Rinkel weblog

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
AMD Athlon Thunderbird 800 [FL 370,-]
MSI K7T Pro2-A [FL 345,-]
256MB PC133 SDRAM [FL 306,-]
Matrox G450 32MB DDR (OEM) [FL 425,-]
Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 [FL 1160,-]
Maxtor 40,9GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB) [FL 530,-]
Iomega Zipdrive 250MB (IDE, OEM) [FL 278,-]

Totaal: FL 3414,- :)

(prijzen uit de pricewatch)

Verwijderd

AMD Athlon Thunderbird 1200 FL 884,-
MSI K7T Pro2-A FL 345,-
IBM 45GB (DTLA-307045, 7200rpm, 2MB) FL 509,-
CTX 19" VL950T FL 852,-
128mb PC133 SDRAM 139,-
Iomega 100mb zip [150,-]

3600,-
maar dan heb je wel tbird1200 + 384mb
betere videokaart, snellere Harddisk, en een grotere monitor.

Ik heb dit systeem behalve dan tbird900@1000 en maar 256mb (wel cas2) en 30gyg ibm 7200 en andere videokaart en bij mij loopt het als een trein en ik ben ook erg tevreden over de 19" ctx.

Verwijderd

En trouwens of Autocad nou intel optimized is of niet met 356mb vs 256 en tbird1200 vs p3-700 kick je de living shit out of the pentium. Ook met autocad en al helemaal uit alle andere programma's :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 17:00 schreef GrimLord het volgende:
AMD Athlon Thunderbird 800 [FL 370,-]
MSI K7T Pro2-A [FL 345,-]
Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 [FL 1160,-]
Maxtor 40,9GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB) [FL 530,-]
Iomega Zipdrive 250MB (IDE, OEM) [FL 278,-]

Totaal: FL 3414,- :)

(prijzen uit de pricewatch)
dank je voor de tip! En als ik ergens op wil bezuinigen waar kan ik dat dan het beste op doen?

Ik heb even op de Norrod website gekeken [compuwinkel in groningen en voor dit systeem ben ik inderdaad iets meer dan 3500,- compleet kwijt]

Verwijderd

Autocad 2000 draait al goed op een p2 300 en draait helemaal goed op mijn comp, ook die wreed grote 3d tekeningen

Verwijderd

Eén aanrader: bezuinig NIET op je beeldscherm. Vooral bij het Autocadten ben je algauw geneigd met je neus op het scherm te zitten, dus ééntje van een goed merk (Sony/Eizo) is absoluut geen overbodige luxe ;)

Verwijderd

Ik zou een Matrox G450 nemen en met Autocad kom je goed weg met de 16 Mb uitvoering, zelfs als je met dualscreens werkt.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
yep.. vooral een groot - goed beeldscherm.
en een scherpe videokaart. laat je geen gforce-mx aansmeren ofzo. een g450 is goed... en misschien is die radeon sdr van 450,- wat voor jou..

verder.. harddisk... ik zou eerder voor een 30gig-7200toeren gaan dan voor een 40-5400 toeren.

processor..... tsjah... intel is misschien wel wat sneller op dezelfde kloksnelheid.. [onder acad] maar ik denk toch dat je het beste uit bent met een thunderbird900 [mooie prijs/snelheid] 1000 is ook een optie. maar je betaald wel veel voor 100mhz extra /.. 1100 en 1200 is bullshit om te kopen want daat betaal je een gulden per extra megaherz en dat verschil merk je toch niet echt.

uhm... suc6 maar dan... en koop vooral geen standaard kast daar bij norrod ... die van 95,-... [toevallig ook in groningen? faculteit techniek?] dat is een kutding... daar passen alle kaarten scheef in... koop een van 150,- van Aopen en doe jezelf een plezier

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 22:25 schreef slacksoff het volgende:
yep.. vooral een groot - goed beeldscherm.
en een scherpe videokaart. laat je geen gforce-mx aansmeren ofzo. een g450 is goed... en misschien is die radeon sdr van 450,- wat voor jou..

verder.. harddisk... ik zou eerder voor een 30gig-7200toeren gaan dan voor een 40-5400 toeren.

processor..... tsjah... intel is misschien wel wat sneller op dezelfde kloksnelheid.. [onder acad] maar ik denk toch dat je het beste uit bent met een thunderbird900 [mooie prijs/snelheid] 1000 is ook een optie. maar je betaald wel veel voor 100mhz extra /.. 1100 en 1200 is bullshit om te kopen want daat betaal je een gulden per extra megaherz en dat verschil merk je toch niet echt.

uhm... suc6 maar dan... en koop vooral geen standaard kast daar bij norrod ... die van 95,-... [toevallig ook in groningen? faculteit techniek?] dat is een kutding... daar passen alle kaarten scheef in... koop een van 150,- van Aopen en doe jezelf een plezier
Een goede video kaart is dus blangrijk bedankt voor de tip, een 7200 toeren disk is overbodig mij is verteld dat je dit toerental alleen merkt tijdens het opstarten en verder als hij eenmaal draait merk je weinig dus zonde geld! Ik was inderdaad van plan een standaard kast te kopen, jou verhaal geeft een nieuwe wending; de hardware past dus niet goed in de kast?

Verwijderd

7200rpm merk je dus wel......

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
het kan best zijn dat ze nu kasten hebben die wel goed zijn.. maar dat ding van mij heeft nooit goed gezeten.

mijn videokaart zat altijd scheef. kon je niet verder drukken

mijn geluidskaart kon geen schroefje in want sommige gaatjes van de slots waren lam. dus schroefjes konden soms niet... de voeding hing op een rare schuine manier zodat ik niet bij de processor kon zonder de voeding er eerst uit te slopen.

je bent voor een paar tientjes mee veel beter uit met een Aopen kast bij een andere winkel.. of aan een andere kast bij norrod als je daar je hele pc haalt. neem als je een AMD hebt wel een 300 watt kast. dat kan je een hele boel problemen schelen. als je er veel achter zit is low-noise ook wel fijn en dat kost niet zoveel.

om het kot te maken... je kunt nog zon mooi systeem bouwen en die in een goedkoop kastje doen... dan heb je veel kans dat het onstabiel word [door goedkope-slechte-underpowered voeding] de hele boel er scheef in zit. [waar je normaal geen last van hebt maar bij het verplaatsen en iets er in zetten wel veeeeeeel ergernis geeft] en hij meer herrie maakt. waar aan je[vooral als je er lang achter zit] je al gauw begint te ergeren.

verder.... die harde schijf.... 5400 of 7200 toeren is een keuze die je moet maken. als je 40 gygabyte neemt verwacht ik toch wel dat er veel van af gelezen en op geschreven moet worden. dat gaat met een 7200 stukken sneller.

als je denkt dat er niet zoveel op gedaan word.. koop dan een kleinere en prop er lekker nog wat geheugen bij in of koop net een iets mooier beeld.

wauw... ik heb echt nix beters te doen :-)

suc6!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

tijdes het het autocadden merkt je dat dus amper

Verwijderd

Ik heb laatst nog zo'n standaard kast gekocht. Totaal geen problemen, zeer handige kast en standard al 300W.

Voor de rest ben ik het helemaal eens wat hierboven staat. Dus 19" neem goed merk, (betaal evt. dus wat meer), 7200Rpm schijfje-> autocad, veelal grote bestanden, hoegroter de bestanden hoe belangrijker je toerental.
Videokaart: G400/G450 of Radeon (heb ik zelf ook, perfect 2d beeldje)
En ga wel voor de AMD's, prijs/kwaliteit is nu eenmaal stukken beter, en zoals al eerder is gezegd, met +/- 200Mhz extra gaat het altijd nog sneller (autocatten dan, de rest al helemaal)dan met een P3-700-tje.

Verwijderd

19" monitor MOET je eg nemen.. is veel relaxter dan 17 ofzo... 7200 rpm schijfje merk je DUS wel tijdens autocadden.. ik had het eerst op een 5400 rpm schijfje... ging stuk langzamer dan nu.. 7200 rpm schijfje: Trouwes.. een echte student ben je niet! :) die hebbe geen budget van 3500 piek!!! *D

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 18:31 schreef _666_ het volgende:
Ik heb laatst nog zo'n standaard kast gekocht. Totaal geen problemen, zeer handige kast en standard al 300W.

Voor de rest ben ik het helemaal eens wat hierboven staat. Dus 19" neem goed merk, (betaal evt. dus wat meer), 7200Rpm schijfje-> autocad, veelal grote bestanden, hoegroter de bestanden hoe belangrijker je toerental.
Videokaart: G400/G450 of Radeon (heb ik zelf ook, perfect 2d beeldje)
En ga wel voor de AMD's, prijs/kwaliteit is nu eenmaal stukken beter, en zoals al eerder is gezegd, met +/- 200Mhz extra gaat het altijd nog sneller (autocatten dan, de rest al helemaal)dan met een P3-700-tje.
Met 200 Mhz extra ga ik echt niet sneller tekenen, hoor >:), maar wat betreft de grafische kaart en het scherm: dit zijn m.i. de meest essentiele onderdelen. Thuis draai ik Acad2000 op een Pentium I 262 Mhz: gaat als een trein en wat grote bestanden betreft: groter dan 1,2 MB ben ik nooit gekomen (maar ja, dat is slechts in 2D)
Pagina: 1