[W2k] Tool om IP adres te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Voor een gebruiker met een laptop die op meerdere plekken zijn laptop in het lan wil gebruiken ben ik op zoek naar een tool waarmee hij makelijk zijn IP adres kan wijzigen.
Mijn bedoeling is om hem met deze tool een keuze lijst te geven van locatie1, lacatie2, en locatie 3 Dat hij dan kiest voor een locatie en dat dan op de achtergrond zijn IP adres en subnet direct wordt aangepast zodat hij direct verder kan werken. Het gaat om een W2K profesional SP4 laptop.

Helaas is DHCP geen optie omdat ik op geen enkel netwerk over een server beschik. Of bestaat er ergens een gratis tool die DHCP server nabootst op een winnt 4.0 workstation PC?

Kent iemand zo'n tool?

Alvast bedankt,

Hans

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 18:41

McMiGHtY

- burp -

zoekt en ghij zult vinden:
netsh

Te gebruiken vanaf de prompt en zit standaard in Windows.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• justys7
Wel gezocht maar helaas niks gevonden. Netsh ken ik niet. Ga er gelijk mee aan de slag :)

Bedankt !!!

Verwijderd

te laat

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 11:44 ]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 13:14

Kappie

Tell me your secrets...

Zoek eens op IP Changer of Network Changer. Heb ooit wel eens zulke proggies gezien.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Netswitcher....
http://www.netswitcher.com

• justys7
Uiteindelijk heb ik iets gemaakt met netsh. Dit omdat dit in Windows zelf zit en dus verder gratis is. De andere pakketten waren ook heel mooi maar hiervoor moet je betalen.

Bedankt voor de reacties _/-\o_ _/-\o_

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 18:41

McMiGHtY

- burp -

no problemo

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1