[DOS] Commando voor enter*

Pagina: 1
Acties:

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 21:23
Ik heb een progje die gestart wordt door een batch bestand.
Als het programma opstart moet ik handmatig na +- 3 sec 1 keer op enter drukken om een melding te negeren.

Is het mogelijk om dat automatisch te doen.
Ik heb al wel gezien dat ik sleep en pause kan gebruiken, maar met pause blijft het script stilstaan totdat je weer op een toets drukt, en dat is niet de bedoeling...
En sleep heb ik niet echt aan de gang gekregen...

Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderd

Ik denk dat je dan in de broncode van dat programma moet gaan wroeten, als je die hebt. Of het moet zijn dat er een command-line argument voor dat programma is om non-interactive te draaien.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Zonder broncode en met wat assembler kennis moet dat ook wel kunnen. Een andere manier dat het programma zelf openbreken is er volgens mij niet.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heeft het programma geen commandline optie om in een stille modus te draaien ofzo?
Over welk programma hebben we het eigenlijk en wat is de melding :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als het een DOS-programma is zou de input via de stdin uit een bestand getrokken moeten kunnen worden met een redirector: <
Je neemt dan een textbestandje met drie enters erin en noemt dat input.txt. Aanroep van je programma wordt dan
code:
1
proggel.exe < input.txt
Probleem is wel dat je dan zelf geen invoer via het kbd kan leveren, maar je zegt ook niet dat dat nodig is :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51

TheVMaster

Moderator WOS
Rataplan schreef op 06 oktober 2004 @ 11:45:
Als het een DOS-programma is zou de input via de stdin uit een bestand getrokken moeten kunnen worden met een redirector: <
Je neemt dan een textbestandje met drie enters erin en noemt dat input.txt. Aanroep van je programma wordt dan
code:
1
proggel.exe < input.txt
Probleem is wel dat je dan zelf geen invoer via het kbd kan leveren, maar je zegt ook niet dat dat nodig is :P
Of je moet alle input in dat input.txt bestand meenemen :) mochten er toch nog meer commando's uitgevoerd moeten worden...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Topics over DOS, de Windows CLI of andere Windows/DOS-specifieke manieren van scripting doen we tegenwoordig in WOS.

Een beetje verwarrend zo met die naamgevingen (DOS is inderdaad niet Windows), maar je moet wat he :P

Move Non-Windows Operating Systems => Windows Operating Systems dus :)

[ Voor 82% gewijzigd door Wilke op 06-10-2004 12:26 ]

• xelior
Het gaat over het programma Veilig leren lezen
Dat is een edu. progje voor een basisschool.
Dit is van zwijsen.

Als ik daar op de site kijk wordt er verteld dat je de melding gewoon kan negeren maar ik wil die melding automatisch weg hebben...

Dit staat er op de site :

Onder Windows 2000 verschijnt bij het starten van Veilig leren lezen de melding dat het een 16-bitsprogramma betreft. Wat kan ik daar aan doen?

U kunt deze melding negeren. Het programma zal vervolgens gewoon starten

Het betreft hier geen DOS progje maar een batch snelkoppeling die de schermresolutie aanpast en dan het progje opstart.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En onder welk OS draai je het? En welke meldingen krijg je, behalve die 16-bitter-waarschuwing? En krijg je die meldingen van het OS, van de "batch snelkoppeling" (wat dus gewoon een dosproggel is) of van de uiteindelijk te starten software?

[ Voor 78% gewijzigd door Rataplan op 06-10-2004 13:03 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• xelior
Rataplan schreef op 06 oktober 2004 @ 13:02:
En onder welk OS draai je het? En welke meldingen krijg je, behalve die 16-bitter-waarschuwing? En krijg je die meldingen van het OS, van de "batch snelkoppeling" (wat dus gewoon een dosproggel is) of van de uiteindelijk te starten software?
Ik draai het onder W2K en die 16-bitter melding is de enigste melding die ik krijg en het is een melding van het progje zelf...
Pagina: 1