[probleem] ftp/http server...

Pagina: 1
Acties:

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Al een hele tijd heb ik thuis een ftp/http server draaien. Bij het pas opstarten van de server kan iedereen via probleemloos erop inloggen. Na enkele uren gedraaid te hebben kan ik niet meer via internet inloggen wel kan ik dan nog inloggen via mijn thuisnetwerk. De programma's (bulletproof als ftp en apache als http) hangen niet vast (want ik kan ze nog bereiken via het interne netwerk thuis). Als ik de server opnieuw opstart kan iedereen weer probleemloos inloggen.

Specs:

- AMD XP1700+
- 512mb DDR
- 40gb HD
- Windows XP SP2

P.S. Ik zit wel achter een Sitecom (WL018) router.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Misschien dat je router een vereist dat je de routingtable reset als je nogeens wil inloggen.
Heb je portmappings gemaakt naar je server toe?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Alle portmappings goed gemaakt??

HOe beheer je je server?? Fysiek, of vie RDP oid?? Het wil wel eens zijn dat als je uitlogt met RDP, dat een aantal processen word gekilled. De server blijft dan nog wel draaien, maar je kan dan problemen hebben met inloggen bijvoorbeeld.

HENG HENG

• weltie
Alle portmappings staan goed (je kunt immers inloggen). Ik beheer de server fysiek (hij staat onder het bureau). Als hij pas aanstaat werkt alles goed. Maar op een gegeven moment (na een tijdje aanstaan) kunnen anderen niet meer inloggen via internet. Maar het blijft wel gewoon goed werken in het thuisnetwerk. Hierdoor weet ik dus dat de programma's (bulletFTP/apache) niet vasthangen of iets dergelijks. De portmappings op de router staan dus goed ;)

Verwijderd

jeroen1001 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:23:
Alle portmappings goed gemaakt??

HOe beheer je je server?? Fysiek, of vie RDP oid?? Het wil wel eens zijn dat als je uitlogt met RDP, dat een aantal processen word gekilled. De server blijft dan nog wel draaien, maar je kan dan problemen hebben met inloggen bijvoorbeeld.
offtopic:
LOL, bewijs van dat RDP probleem graag...

Verwijderd

weltie schreef op 06 oktober 2004 @ 11:52:
Alle portmappings staan goed (je kunt immers inloggen). Ik beheer de server fysiek (hij staat onder het bureau). Als hij pas aanstaat werkt alles goed. Maar op een gegeven moment (na een tijdje aanstaan) kunnen anderen niet meer inloggen via internet. Maar het blijft wel gewoon goed werken in het thuisnetwerk. Hierdoor weet ik dus dat de programma's (bulletFTP/apache) niet vasthangen of iets dergelijks. De portmappings op de router staan dus goed ;)
als je de router boot kan er dan weer wel ingelogd worden op de server?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Monitor je geheugen en CPU gebruik anders eens, misschien loopt het op. XP is natuurlijk ook niet echt geschikt voor deze server taken, je kunt er beter linux of flikkeren, al is een uptime van een paar uur ook niet echt normaal. Ik heb tijdelijk ook weleens een XP pc constant aan laten staan, die gaf pas na 10 dagen de geest.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

offtopic:
LOL, bewijs van dat RDP probleem graag...
offtopic:
Als je alleen remote inlogt (en dus NIET lokaal) en ik start de server remote op, en ik log nadat alles is gestart (apache, guildFTPd, e-mule enzo) weer uit, kunnen mensen niet meer inloggen op mijn FTP. Noch intern, noch extern. Het probleem daarvan ligt echter niet bij RDP denk ik, maar meer bij de gaarheid van GuildFTPd, of het niet goed registreren van de service daarvan.

@ TS, staat er überhaupt iets in je logs van je FTP server als je probeert in te loggen??
SSH schreef op 06 oktober 2004 @ 14:04:
Monitor je geheugen en CPU gebruik anders eens, misschien loopt het op. XP is natuurlijk ook niet echt geschikt voor deze server taken, je kunt er beter linux of flikkeren, al is een uptime van een paar uur ook niet echt normaal. Ik heb tijdelijk ook weleens een XP pc constant aan laten staan, die gaf pas na 10 dagen de geest.
Ik heb hier gewoon een XP-pro servertje ingericht, en die draait rustig 3 weken aaneen...

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 06-10-2004 14:23 ]

HENG HENG

Verwijderd

offtopic:
Als je alleen remote inlogt (en dus NIET lokaal) en ik start de server remote op, en ik log nadat alles is gestart (apache, guildFTPd, e-mule enzo) weer uit, kunnen mensen niet meer inloggen op mijn FTP. Noch intern, noch extern. Het probleem daarvan ligt echter niet bij RDP denk ik, maar meer bij de gaarheid van GuildFTPd, of het niet goed registreren van de service daarvan.
lol dat heeft dus gewoon te maken met uitloggen. gewoon uitloggen van de console geeft dezelfde probs :)

• weltie
jeroen1001 schreef op 06 oktober 2004 @ 14:22:
[...]

offtopic:

@ TS, staat er überhaupt iets in je logs van je FTP server als je probeert in te loggen??
Nee, in de logs staat helemaal niets als ik remote probeer in te loggen (ziet de server dus totaal niet).

Maar aangezien de HTTP server en TightVNC het ook niet doen (3 totaal verschillende programma's). Lijkt me het probleem niet bij de server te liggen maar aan de router. Hier moet tenslotte alle verkeer door. De programma's hangen alle 3 niet vast ofzo.

DUS:

Wat moet ik aan de router doen om dit probleem op te lossen? (alle porten zijn goed geforward, anders werkte het helemaal niet).

• Spacecowboy

Spacecowboy

weltie schreef op 07 oktober 2004 @ 16:40:
[...]

Nee, in de logs staat helemaal niets als ik remote probeer in te loggen (ziet de server dus totaal niet).

Maar aangezien de HTTP server en TightVNC het ook niet doen (3 totaal verschillende programma's). Lijkt me het probleem niet bij de server te liggen maar aan de router. Hier moet tenslotte alle verkeer door. De programma's hangen alle 3 niet vast ofzo.

DUS:

Wat moet ik aan de router doen om dit probleem op te lossen? (alle porten zijn goed geforward, anders werkte het helemaal niet).
Heb je 'm laatstelijk wel eens een reset gegeven? Kan je de firmware upgraden??
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:20:
[...]

lol dat heeft dus gewoon te maken met uitloggen. gewoon uitloggen van de console geeft dezelfde probs :)
offtopic:
Ik heb het ff gestest, en je hebt gelijk :Y)

/topic hijack :P

[ Voor 20% gewijzigd door Spacecowboy op 07-10-2004 20:09 ]

HENG HENG

Pagina: 1