Toon posts:

Groeiend aantal internetaankopen door Prijsvergelijkers?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Heren en Dames,

Mijn stelling:
Prijsvergelijkingsites hebben een grote invloed op het steeds stijgende aantal e-commerce aankopen door consumenten.

Prijsvergelijkingsites en zekere de groteren zoals Kelkoo, Kieskeurig, Vergelijk en natuurlijk Tweakers.net zijn voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het stijgende aantal e-commerce aankopen. Sterker nog, zonder deze sites zouden wij pas over 5 jaar op hetzelfde niveau zitten als nu. De top 10 vergelijkingsites hebben samen meer dan 12 miljoen (!!) "unieke" bezoekers per maand. Er is dan geen rekening gehouden met het feit dat sommige consumenten meer dan 1 prijsvergelijkingsite bezoeken.

Doordat deze sites vaak toelatingseisen en soms hoge kosten in rekening brengen aan de verkoopkanalen wordt, het "kaf van de koren" gescheiden. Zo komen de consumenten minder vaak in contact met louche verkoopkanalen en groeit het vertrouwen voor het kopen via internet. Mijn inziens is dit dé reden (samen met betrouwbare verkoopkanalen natuurlijk) dat consumenten een groter vertrouwen hebben gekregen en dus meer via internet kopen. Het is ook zo dat deze groei automatisch toeneemt door bijvoorbeeld goede mond-op-mond reclame, maar dan was de groei niet zo explosief gestegen.

Nu heb ik als stage opdracht de kans gekregen om deze stelling te staven en heb ik ook jullie feedback nodig. Klik hier om de enquete in te vullen: www.vidvd.nl/en/1.htm

Ook ben ik natuurlijk erg benieuwd of jullie mijn mening delen en ik hoop dat er een leuke discussie uit voort kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 12:35 ]

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

1: Je hebt tweemaal vraag 4a.

2: Je geeft geen bevestiging dat de gegevens juist zijn ontvangen. Dit lijkt me wel zo prettig ;) (gezien je studierichting had je dit echt wel zelf kunnen bedenken!)

De beide varianten van 4a scheppen enige verwarring...
De volgende keer dat je een enquete laat invullen, moet je echt wel zorgen dat dit soort fouten er niet inzitten. Mensen krijgen hierdoor namelijk het idee dat er toch geen logische conclusie uit kan komen, en zullen dus eerder geneigd zijn om de enquete dan maar niet in te vullen... Tip van mij ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Twee Dee op 06-10-2004 11:10 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Even om dit topic de goede kant op te sturen: Je hebt het in W&L neergezet, een forum over wetenschap en levensbeschouwing. Dat betekent dat dit topic alleen hier hoort als er gediscussieerd gaat worden over de economische achtergrond van jouw topic, en niet zozeer over de actuele of maatschappelijke. Hij kan dus wel blijven, maar ik wil iedereen vragen er rekening mee te houden dat dit topic niet in SG staat en dat dus bijvoorbeeld feedback op de enquete hier niet hoort: Het gaat hier om de discussie. Verder heb ik je post wat aangepast om hem wat minder spammerig over te laten komen (W&L is GEEN plaats om je enquetes op te dumpen).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je voor je terugkoppeling. Het is goed dat je m'n posting hebt aangepast. Ik ben namelijk erg benieuwd of jullie eens zijn met mijn stelling en argumentering.

De discussie zou ik dus graag willen houden of prijsvergelijkingsites verarntwoordelijk zijn voor het explosief gestegen aantal e-commerce verkopen. Zoals het aflsluiten van een lening via internet, nieuwe koelkast, of zelfs een mobiel telefonie abonnement.

Lage prijzen, goede service en gemak zijn dus bijzaak omdat dit niet direct het consumentenvertrouwen kweekt zodat zij over gaan tot een aankoop op internet.