Toon posts:

Kosten per Afdruk meten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn bedrijf de kosten per afdruk van een aantal printers weten, maar hoe kom ik hier achter? Ik heb al op google lopen zoeken, maar kon niet echt iets concreets vinden. De enige pagina die me wat leek bestond niet meer..

So plz help me :)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
op de website van je printer-leverancier of in de handleiding staat waarschijnlijk iets van:

Aantal pagina's / printcardridge op xx% dekking,
Zoek uit wat een printcardridge kost, en heoveel %dekking er gemiddeld geprint word, (dus een text pagina of een brief is ongeveer 25% zwart dekking als ik het goed heb) en dan is het gewoon een simpel deelsommetje ;)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Zoek een computeridee van een paar weken terug. Daar wordt prima in beschreven hoe zij het hebben gemeten.
Als je een Server als printserver gebruikt, kun je alle printjes ook uitlezen via het log. Dumpevt of iets soortgelijks moet je leuke overzichten kunnen geven i.s.m. excel.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Gewoon bijhouden hoeveel pagina's je met een volle cartridge uitdraait en op het einde de kosten van die cartridge (plus het eventuele verbruik van de printer (schatten) erbij tellen) delen door het aantal geprinte pagina's. Dat is toch de meest effectieve manier en toegesplitst op de situatie bij jou op het werk.