omdat wij veel met excel werken(gebruiken we als database verkoopopverzicht schepenlijst etc etc(en zijn echt grote bestanden)) wil ik in excel een macro maken die er voor zorgt dat excel zichzelf op een bepaalde tijd back-upped op een netwerkschijf.
dit wil ik doen zonder dat excel geopend is (dus dat ie het eigenlijk uit zichzelf doet)
en dat ie dit op een vast tijdstip doet( bijvoorbeel donderdag avond 18:00).
nu gaat het nog handmatig door ieder document te openen en dan op de knop backup te klikken(met natuurlijk achterliggende macro) maar is het mogelijk de macro uit te voeren zonder dat het bestand geopend is?
als dit dan mogelijk zou zijn zou ik weer een stapje verder willen.
ik zou het dan zo willen maken dat als de macro loopt en een backup ervan opslaat het een naam geeft zoals backup week 31.
dat is dan niet zo moelijk te maken maar als ie dan de volgende week een back up ervan maakt moet ie dan het bestand opslaan als backup week 32.
en dat ie dan zo blijft doortellen.
zou dit mogelijk zijn?of zit ik toch met beperkingen?
dit wil ik doen zonder dat excel geopend is (dus dat ie het eigenlijk uit zichzelf doet)
en dat ie dit op een vast tijdstip doet( bijvoorbeel donderdag avond 18:00).
nu gaat het nog handmatig door ieder document te openen en dan op de knop backup te klikken(met natuurlijk achterliggende macro) maar is het mogelijk de macro uit te voeren zonder dat het bestand geopend is?
als dit dan mogelijk zou zijn zou ik weer een stapje verder willen.
ik zou het dan zo willen maken dat als de macro loopt en een backup ervan opslaat het een naam geeft zoals backup week 31.
dat is dan niet zo moelijk te maken maar als ie dan de volgende week een back up ervan maakt moet ie dan het bestand opslaan als backup week 32.
en dat ie dan zo blijft doortellen.
zou dit mogelijk zijn?of zit ik toch met beperkingen?
www.degroot-it.nl