A95 zoveel beter dan A80?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hoi,

ik wil vanmiddag een A80 of A95 aanschaffen. Ik zit nu nog wat na te orienteren en dacht met de A95 een veel betere camera aan te schaffen, maar is dat wel echt zo? Op het scherm na, wat zijn de grote verschillen? Is die ene mp verschil het waard om 100 euro meer uit te geven? Is het scherm van de A80 zo "slecht" (vergeleken met de A95)?

De A80 heeft toch ook een buffer, zodat je meerdere foto's achter elkaar kunt maken?

btw: kheb wel gezocht :) maar wilde nog even wat duidelijkheid over het een en ander :).

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

De A95 heeft iets meer functies dan de A80. Daar komt bij dat, hoewel beide camera's een uitklapbaar display hebben, dat van de A95 groter en dus dudelijker is voor de beglaasde mensen.
Voor de rest zijn de camera's nagenoeg gelijk aan elkaar.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

ja, de nieuwe A95 heeft een andere (grotere) CCD chip.
Daardoor zijn de foto mooier/scherper.

Ook heeft de A95 net wat meer functies.

• DarkWingDuck
maar het als zoeker volstaat het display van de a80 (daar is ie uiteindelijk ook voor bedoeld toch? :) )

ze hebben beiden dezelfde CCD chip, maar de a95 perst er 'n dikke mp meer uit, geeft dat niet meer ruis?

edit: netlan, gegevens volgens dpreview->
A80 - A95
Sensor size 1/1.8 " (7.18 x 5.32 mm) - 1/1.8 " (7.18 x 5.32 mm)
Sensor type CCD CCD

[ Voor 37% gewijzigd door DarkWingDuck op 06-10-2004 09:39 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

teveel zooi, te weinig tijd

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
DarkWingDuck schreef op 06 oktober 2004 @ 09:36:
maar het als zoeker volstaat het display van de a80 (daar is ie uiteindelijk ook voor bedoeld toch? :) )

ze hebben beiden dezelfde CCD chip, maar de a95 perst er 'n dikke mp meer uit, geeft dat niet meer ruis?
Ik merk toch een duidelijk verschil tussen de A80 en de A95 wat dat scherm betreft.
Het schermpje van de A80 is eigenlijk maar een klein prul en in de A95 is het eindelijk ook een bruikbaar ding. Het ding is niet alleen groter, maar heeft ook beduidend meer pixels en een hogere resolutie (als in pixels/cm).

De ruis valt heel erg mee. Ik heb beide camera's in een vergelijkende test gehad en alleen in extreme omstandigheden (lange sluitertijden met hoge ISO-waardes) merk je een heel klein beetje meer ruis in een A95, maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

sorry, dan heb ik hem perongelijk vergeleken met de A85 ipv de A80.
Volgens mij maakt het dan verder niet zoveel uit op die 1 mp na.
En het schermpje is groter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 09:48 ]

• DarkWingDuck
in welke situaties zou die ene mp meerwaarde hebben? het detail is bij de a95 dus hoger als ik het goed heb? gezichten zijn scherper ofzo? of zijn ze bij de a80 ook goed scherp?

• DarkWingDuck
en de buffer? :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

DarkWingDuck: dit zal je zelf moeten afwegen :) Er zijn al een aantal reviews over de cam verschenen, bovendien is er dit topic: Canon A95 ervaringen topic. Of de A95 echt zoveel beter is dan de A80 kan alleen jijzelf beoordelen aan de hand van specs, reviews, etcetera :)

Iemand anders kan dat niet voor jou doen omdat jij andere eisen en wensen hebt. Succes met je keuze ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.