[PHP && Pear] bug of foute code van php file

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik heb nu een tijdje me server met fedora core 2 draaien en het werkt in principe perfect met wat kleine foutjes. Welke ik later nog moet repareren. Maar goed even over dit probleem.

Ik maak gebruik van pdns met poweradmin als webbased. Echt het werkt perfect alleen als ik naar poweradmin page ga krijg ik een heleboel fouten, de volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT - assumed 'DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT' in /usr/share/pear/DB/mysql.php on line 723

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_LOWERCASE - assumed 'DB_PORTABILITY_LOWERCASE' in /usr/share/pear/DB/mysql.php on line 290

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_RTRIM - assumed 'DB_PORTABILITY_RTRIM' in /usr/share/pear/DB/mysql.php on line 308

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_NULL_TO_EMPTY - assumed 'DB_PORTABILITY_NULL_TO_EMPTY' in /usr/share/pear/DB/mysql.php on line 316

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/share/pear/DB/mysql.php:723) in /home/webserver/o4c/pdns/inc/toolkit.inc.php on line 139

Ik heb toen de coder van poweradmin gevraagd en die zei dat het een bug is in pear DB. Dat zou tuurlijk goed kunnen, maar dan vraag ik me af waarom hebben andere website's daar geen last van! Volgens hem kwam door de slechte code van de pagina's (goed toen dacht ik bij mezelf al, dat hij hier aangaf dat zijn pagina's slechte code hadden, maar ik hield me mond maar ff :Y) ) maar goed, ik kon dit verhelpen door bij [i]/etc/php.ini[i]
het volgende te veranderen:
code:
1
2
;error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
error_reporting = E_ALL

Dus de bovenste helpt het probleem en bij de onderste heb ik het probleem :(

Nu kan ik dus hier weinig over vinden, zeg maar neits bij google. Ook zie ik geen bug of wat dan ook bij pear DB staan. Dus ik vroeg me af of meer mensen hier problemen mee hebben? Of weet iemand hier de oplossing er voor, want zoals ik zeg google levert totaal niets op de website's van php of pear of andere website's/mailinglists

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Ervanuitgaande dat je PEAR als pakket hebt geinstalleerd voor je distro, kan je het programma "pear" gebruiken als root om je PEAR modules een upgrade te geven. Als je dat programma uitvoert, kan je zelf wel uitzoeken hoe je de nodige updates kunt doen.

Zelf gebruik ik bovenstaande op een webserver om de PEAR modules bij te houden. Ideaal systeem, aangezien je distro never de nooitniet altijd up2date kan blijven met de meest recente bugfixes in PHP PEAR modules.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:48
pear is geheel up2date, DB is 1.6.8 wat op up2date is met de website van pear zelf :)

maar heb jij alles zelf geinstalleerd? :) dus los of heb je ook van je distro de bepaalde pakketen vandaan gehaald
En ik draai inderdaad nog 4.3.8 en niet 4.3.9 van php maar zou dat uitmaken want pear staat daar los van. of zie ik dat verkeerd?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
error_reporting(0); zetten in je script, dat had de coder zelf ook wel kunnen bedenken.. een beetje coder zet dat erin als hij vindt dat zijn product klaar is (een normale user hoeft namelijk helemaal niets te doen met die notices).
Hij geeft een notice (nog niet eens een warning) dat er iets mis is. en dat los je op door error_reporting op 0 te zetten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
ik heb met apt-get gewoon "php4-pear" geinstalleerd om vervolgens de modules die ik nodig had met "pear install" te installeren. Nix downloaden van de website, nix uitpakken, dat doet dat ding zelf wel.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 21:33
Je kunt die notices (en daarmee ook de warning) wel weg krijgen met die configuratie-instelling, maar daarmee los je de fout niet op. Die genoemde constanten horen waarschijnlijk ergens gedefinieerd te zijn en dat zijn ze nu blijkbaar niet. Je doet er dan beter aan om die waarden te definieren in het juiste configuratiebestand.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
SCaRaBaeuS schreef op 06 oktober 2004 @ 10:25:
pear is geheel up2date, DB is 1.6.8 wat op up2date is met de website van pear zelf :)

maar heb jij alles zelf geinstalleerd? :) dus los of heb je ook van je distro de bepaalde pakketen vandaan gehaald
En ik draai inderdaad nog 4.3.8 en niet 4.3.9 van php maar zou dat uitmaken want pear staat daar los van. of zie ik dat verkeerd?
nee, dat zie je goed,
pear staat in princiepe los van je php versie.

maar het feit dat pear automatisch wel met php installed wordt betekend niet dat je ook automatisch alle pear packages hebt.

die extra packages zul je dus zelf moeten installen.

pear --help

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1